Chiar dacă Instagram e o platformă vizuală, nu e de ajuns să postezi citate sau fotografii frumoase și atât. Atunci când există o strategie clară de marketing, conținutul este bun și adaptat contextului actual, Instagram devine mediul perfect pentru campanii puternice de brand awareness, dar și pentru atragerea clienților sau creșterea vânzărilor. Trebuie doar să ții cont de câteva lucruri de bază.
1. Spune o poveste în fiecare postare
Brandurile care spun cele mai interesante povești umane construiesc cele mai mari și puternice comunități. "Show, don't tell" este una din mantrele importante din cinematografie, care funcționează perfect și pe Instagram. Un feed eficient și puternic este format din imagini care trebuie să "vorbească" consumatorului și să-l ajute să creeze o legătură emoțională cu brandul.
2. Comunică diferit, pentru nevoi diverse
Poveștile trebuie să răspundă unor nevoi cât mai diferite. Poți să ai astfel postări care educă, despre domeniul tău, istoria produsului etc., postări care distrează, postări care îi ajută pe fani să rezolve o problema sau postări care inspiră și motivează. De asemenea, asigură-te că imaginile se înscriu într-una din următoarele categorii: conținut original, creat de brandul tău de la 0, conținut trending, care se referă la un eveniment sau o știre despre care followerii tăi vorbesc în acel moment, conținut "call to action", în care îi îndemni pe fani să dea Like, Share, să voteze într-un poll sau să comenteze o postare, sau conținut ușor, "de umplutură", pentru cei ce dau rapid scroll la metrou sau într-o pauză de masă.
3. Nu ignora link-ul din Bio
Multe branduri postează link-uri doar în Instagram Stories, în timp ce link-ul din Bio este o oportunitate trecută cu vederea. Poți să postezi aici linkuri către oferte, activări sau promoții, iar dacă folosești un instrument precum linktr.ee, vei avea acces la o pagină care îți da voie să postezi până la 5 link-uri în fiecare zi.
4. Nu te concentra pe "metricii vanității"
Comentariile și followerii noi din nișa ta au o valoare mult mai mare decât un număr mare de like-uri și click-uri, pentru că arată mult mai bine cum performează brandul tău online și cât de multă expunere primește de fapt.
5. Pune accent pe autenticitate
Pentru că fotografiile de stock stau la baza conturilor multor branduri, nu e de mirare că poți întâlni aceeași fotografie și în feed-ul unui brand de pantofi, și în feed-ul unui brand de vopsea de păr. Mai mult, consumatorii resping fotografiile mult prea glossy, care arată prea bine pentru a fi adevărate sau care vând un stil de viață fals. Una din cele mai bune metode de a avea mereu conținut fresh și real, apreciat de audiență, este să găsești un hashtag bun, inspirat de fani, pe care aceștia îl vor prelua în mod organic, și să dai repost pozelor autentice făcute de ei.
6. Alege un stil estetic pentru feed
Cum e brandul tău: colorat și jucăuș sau mai degrabă neutru și sobru? Pentru a avea o imagine de brand coerentă și consistentă, trebuie să te asiguri că toate postările, activările, campaniile, de pe pagină fac parte din același stil, fie că este vorba de unul minimalist, alb-negru sau maximalist, de tip colaj.
7. Investește în video
Dacă o poză face cât 1000 de cuvinte, cât valorează oare un video? Un spot TV poate costa mii de Euro, un clip pe Instagram îți poate aduce mult mai multe avantaje la un cost mult mai mic. Consumatorii de pe Instagram iubesc video-ul și-l preferă oricărui alt tip de conținut. În plus, spre deosebire de un spot TV, care au nevoie de o durata mult mai mare de timp, durata ideală, care performează cel mai bine pe Instagram, a unui clip este de numai 26 de secunde.
8. Fii LIVE
"Ephemeral content" este un trend care te ajută să-ți captezi și să-ți ții interesată audiența. Live stream-urile stârnesc în fani senzația de FOMO - fear of missing out, iar aceștia se simt obligați să participe, ca să nu simtă ca pierd vreun eveniment, concert, concurs cu premii, activare etc. Când un brand are curajul să fie Live împreună cu fanii lui, aceștia îl percep drept un brand transparent, aproape de ei, în care pot avea încredere.
9. Apelează cu încredere la automatizare
Concentrează-te mai bine pe calitatea postărilor și lasă tot ce e plictisitor sau repetitiv, legat de planificări sau analiza rezultatelor, pe seama unor tool-uri de marketing automatizate, la care poți avea acces de exemplu printr-o platformă precum HubSpot.
Dacă vrei să știi mai multe despre ce instrumente de automatizare poți folosi sau ai nevoie de ajutor strategic și creativ în crearea unui super cont de Instagram pentru brandul tău, suntem la distanță de un click, așa că trimite-ne un mesaj pe [email protected]!
_______________________
Articol scris de Teodora Bogdan - Art Director la Interactions.
Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.
În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.
Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"