Poți face marketing de la cafeneaua preferată, în căsuța de la țară sau chiar de pe plajă, poți crea campanii în tren sau în avion, între întâlniri sau între două sesiuni de yoga și meditație.
Ai deja creativitatea la purtător; nu-ți mai trebuie decât datele și tool-urile perfecte pentru a crea campaniile de marketing ideale pentru orice brand. Noroc că acum le poți avea pe toate chiar pe cel mai fiabil gadget al tău – telefonul mobil.
Echipa Craft Interactive împărtășește cu tine 5 mobile apps care nu trebuie să lipsească de pe smartphone-ul unui marketer adevărat:
1. Hootsuite
Social Media is life! Deci Hootsuite is life pentru cei care trebuie să gestioneze nu unul, nu două, dar până la 20 de conturi de social media dintr-o singură mișcare.
Dacă n-ai aflat încă de Hootsuite, poate arunci un ochi aici și vezi câte poate face această aplicație dezvoltată chiar și în România.
Creezi, editezi și postezi content pe cele mai mari platforme de Social Media; programezi postările de oriunde și pentru oricând dorești printr-un sistem foarte intuitiv (testat și recomandat de echipa noastră chiar și atunci când pleacă în concediu); primești analize și date constant direct pe telefon și chiar recomandări pentru postările tale. Poți comunica direct cu comunitatea prin mesaje și comentarii, fără a mai accesa fiecare platformă în parte. Totul este centralizat!
Pros: actualizările constante, opțiunile de analytics și great team management (thumbs up!)
Cons: costuri mari pentru a gestiona mai multe conturi de Social Media (de exemplu, pentru 3 users și până la 20 de conturi integrate pe Hootsuite, plătești 99 de euro/lună)
2. Asana
Lucrăm cu Asana de atât de mult timp, încât ne-am însușit fiecare opțiune a acestei platforme. Pe telefon este cu atât mai utilă, cu cât devine mai degrabă un asistent personal ceea ce ne amintește încă o dată de progresul tehnologic pe care l-am parcurs rapid.
Fie că lucrezi singur sau ai o echipă alături, în Asana poți gestiona mai ușor task-urile și comunicarea la distanță pentru fiecare proiect sau activitate. Ai la dispoziție opțiunea de subtask pentru a fluidiza colaborarea între membrii echipei fără a folosi aplicații extra.
Cu siguranță, Asana este una dintre platformele de task management performante și cu adevărat practice. Și este gratis, până la 15 utilizatori!
Pros: free, prioritizare eficientă a task-urilor, intergrare Google Docs, Dropbox, Adobe și altele
Cons: Asana trimite și notificări pe email pentru fiecare reminder, task completat sau progres realizat pe aplicație, în ciuda notificărilor dezactivate în aplicație
3. Google Analytics
În marketing, extragem date, le analizăm, punem întrebări, comparăm și le amestecăm, ca pe ingrediente bine proporționate, într-o rețetă bună. Produsul? Ceva ce toți vor dori să încerce.
Chiar și când nu ești la birou, Google Analytics poate fi ușor accesat de pe smartphone ca să poți lua deciziile corecte. Aplicația te ajută să înțelegi mai bine numerele din spatele fiecărei campanii și de unde vin acestea, să personalizezi rapid strategia din mers, la propriu, și chiar să obții rapoarte atunci când clientul are nevoie.
Noi credem că am devenit ușor dependenți de Google Analytics, dar nu este nicio surpriză. Nu există întâlnire cu partenerii în care să nu insistăm asupra importanței datelor în conturarea unei campanii și în dezvoltarea ei ulterioară.
Pros: acces permanent la date actualizate
Cons: nu permite vizualizarea grafică cum e în cazul ecranelor mari
4. Grammarly
Modul în care comunici creează punți între brand și publicul său.
Dacă scrii des texte în limba engleză, Grammarly trebuie să devină extensia de mobil indispensabilă marketerului profesionist din tine. Funcționează perfect în cloud și în aplicațiile de Social Media în care lucrezi. Varianta gratuită corectează greșelile de gramatică și scriere, iar pentru $139.95/an, extensia îți sugerează variante de scriere în funcție de genul textului și chiar verifică autenticitatea textului prin funcțiile anti-plagiat.
În plus, știm deja că promptitudinea cu care comunici și creezi materiale de comunicare, dar, în special, corectitudinea acestora, stabilește nivelul de încredere pe care clienții îl capătă în oamenii din agenție. Iar Grammarly este un mic aliat pe care trebuie să-l ții mereu aproape.
De altfel, ești in charge de prima impresie pe care un brand o creează potențialilor clienți.
Pros: explicații detaliate, opțiuni de personalizare
Cons: nu poate fi activată în Microsoft Office
5. Shopify & Shopify Point of Sale
Cine a construit un magazin online până acum cunoaște fiecare durere de cap pe care o dă drumul către un shop bine implementat.
Noroc că acum există variante digitale tot mai diverse, cu opțiuni îmbunătățite și create după placul și nevoile comercianților. Shopify permite oricui să acceseze platforma și să deschidă un magazin online fără costurile mari pe care le-ar implica un developer.
Și tocmai ca să reducă din intensitatea bătăilor de cap, versiunile de mobil ale Shopify intră pe lista aplicațiilor care nu pot lipsi de telefonul unui marketer. Vinzi, gestionezi și investești eficient și prompt.
Pros: foarte ieftin, multe opțiuni de automatizare și raportare
Cons: nu pune la dispoziție căsuțe de e-mail
Suntem mereu pregătiți pentru marketing on the go și putem lucra de oriunde chiar și numai cu telefonul mobil. Cu toate acestea, nimic nu se compară cu munca de echipă de la birou!
Dacă vrei să share-uiești cu noi alte platforme sau aplicații indispensabile oamenilor de marketing, dă-ne un semn pe Facebook, Instagram sau LinkedIn!