[Single de România] Paul Manolescu, Eyedrops: Noi ne promovăm "din stomac". Adică nici nu știu cât ne promovăm și cât ne exprimăm, pur si simplu

[Single de România] Paul Manolescu, Eyedrops: Noi ne promovăm "din stomac". Adică nici nu știu cât ne promovăm și cât ne exprimăm, pur si simplu
Foto: Cristina Oltean

Paul Manolescu, vocea trupei bucureștene Eyedrops și organizator de eventuri în clubul Expirat e sincer de la bun început. Nu se complică inutil în planuri de marketing, merge mai mult pe gut feeling, când vine vorba de gașca lui:

Eu merg pe ideea că sinceritatea este cea mai bună promovare, așa că vreun mare plan de marketing nu am făcut niciodată

Din ambele sale posturi, a remarcat că publicul e mult mai versatil decât înainte, lumea e mai amestecată și mai tolerantă muzical, iar noile band-uri vin cu lecția ceva mai învățată de acasă, fără a mai aștepta 10 ani să se prindă cum merg lucrurile:

La concerte întâlnesc de multe ori în sală aceeași oameni și la rock și la hip hop. Pe vremea noastră, cum se spune, muzica era ceva identitar, ea stârnea mari pasiuni și rivalități

Să revenim totuși în Prezent, cum se numește și single-ul lor de bază și să dăm drumul bicicletei alternative să ne toarne picăturile în ochi și mai ales în urechi.

 

Cum a schimbat pandemia planurile

Prea tare nu s-au schimbat, Aș spune că mai degrabă cele vechi au fost toate împinse pe ceva mai încolo, în timp ce altele noi, apărute brusc s-au și materializat deja. Pandemia asta a accelerat niște procese, și cred că ăsta e un mare câștig.

 

Ce crezi că ar trebui să facă scena locală

Cred că toată lumea va trebui să muncească mult mai mult pentru orice fel de rezultat, și că perioada asta de pauză ne-a dat tuturor șansa de a ne reevalua prioritățile. Mă aștept ca trupele să sune ușor altfel, și să se cânte cu ceva mai multă bucurie decât până la izolare.

 

Single-uri pe bandă rulantă sau album?

Pentru noi, răspunsul e cât se poate de clar: single-uri pe bandă rulantă. Am luat decizia asta acum un an, când am lansat cel de-al doilea și ultimul album al trupei: Albumul Fără Sfârșit. El urmează a fi un playlist căruia îi vom tot adăuga piese pe măsură ce lucrăm la ele, atâta timp cât va exista trupa asta.

 

De la piesă la clip

Depinde de fiecare piesă în parte. Avem piese care au fost gata în mai puțin de o lună, de la primele acorduri și ciorne de voce până la lansare, și altele care încă își așteaptă rândul de câțiva ani. Ține foarte mult de moment.

 

Care mai e bugetul de lansare

Pentru noi, nu foarte mult, pentru că lucrăm totul "in house", cum se spune. Asta înseamnă că de producția audio și video ne ocupăm noi, așa că asta elimină mult din cheltuieli. Cât despre social media, aici încercăm să nu pompăm în bugete de boost, ci mai degrabă să mergem pe o creștere organică. Așa că cea mai mare investiție în tot ceea ce facem este una de timp. Care costă și el, dar n-aș putea să-ți spun cât :)

 

Ce a prins cel mai bine

Cred că va trebui să spun... "Prezent". Asta și fiindcă a fost cumva primul capitol al noii povești Eyedrops care începea atunci, și pe care încă o trăim. Cred că piesa și clipul au format o sferă, au avut unitate, și au dat tonul întregului "film". Cumva, simt că orice am făcut de atunci încoace și vom mai face, își are rădăcinile în momentul ăla și intențiile formulate atunci.

 

Cine te inspiră

Aș spune "Incubus" ca numitor comun. E trupa asupra căreia cădem toți patru de acord, ca să zic așa.

 

Scule de muzică

Noi ne ascultăm piesele pe absolut toate sistemele posibile, de la boxe de laptop la căști sau în mașină și încercăm să găsim acel "sweet spot" la care piesa sună ok peste tot.

 

Cât de importantă e imaginea

Pentru noi, imaginea e și nu e importantă. Adică e importantă în măsura în care completează mesajul din spatele muzicii. Au fost - spre exemplu - momente în care muzica era de ajuns, și nu aveam nimic de comunicat vizual, așa că nu am forțat procesul nicicum.

 

Scena locală în ultimii 5 ani

Greu de spus. Au apărut foarte multe trupe, și "industria" s-a profesionalizat un pic. Un pic de tot, zic. Ce-mi place e că avem trupe noi care s-au ridicat repede și care fac față celor mai vechi fără probleme. Dacă pentru maturizarea unei trupe aveam de așteptat și 10 ani pe vremuri, acum pare că oamenii vin cu ceva mai multe concluzii deja trase de acasă.

 

Trending în industrie

Sincer, habar n-am. Adică nu știu ce "se poartă", și cum "se face". Observ că oamenii au gusturi foarte variate. La concerte întâlnesc de multe ori în sala aceiași oameni și la rock și la hip hop. Pe vremea noastră, cum se spune, muzica era ceva identitar, ea stârnea mari pasiuni și rivalități. Astăzi, lucrurile s-au mai înmuiat, oamenii sunt mai toleranți și curioși. 

 

Promovarea din România

Pfiiiiiiu, la asta chiar că nu am fost atent :)) Noi ne promvăm "din stomac". Adică nici nu știu cât ne promovăm și cât ne exprimăm, pur si simplu.

 

Eu merg pe ideea că sinceritatea este cea mai bună promovare, așa că vreun mare plan de marketing nu am făcut niciodată. Cum se spune... fiecare pasăre pe limba ei piere.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related