[Gif Art] Lucian Moldovanu: Am vrut sa indemn privitorul spre a gasi varianta personala de raspuns

[Gif Art] Lucian Moldovanu: Am vrut sa indemn privitorul spre a gasi varianta personala de raspuns

Pasiunea lui Lucian Moldovanu a fost, inca din copilarie, muzica. Si tot ce a urmat dupa, hobby-uri, joburi și experienta, au avut legatura cu ea. Chiar si lucrarea inscrisa la Uninterrupted GIF Festival by glo pastreaza aceasta conexiune: ritmul e cel care da sens gif-ului si atrage privirea intr-un loop din care greu te poti rupe. 

De altfel, inspiratia creatorilor care au raspuns provocarii digitale vine din tot feluri de locuri neasteptate: de la pinguni si nave spatiale, la ploi de vara si distantare sociala. Oricare ar fi muza care iti arata calea spre gif, e important sa te inscrii in competitie. Mai sunt doar cateva zile in care poti sa o faci.

Noi continuam cu povestile celor care s-au inscris in competitie. In randurile de mai jos, povestea lui Lucian, de la muzica si ASE la design grafic si lucrarea lui de la Uninterrupted GIF Festival by glo.

 

Scurtă biografie  

Sunt de loc din Onesti, am venit in Bucuresti la ASE si am ramas aici pana in prezent. In studentie m-am facut dj, apoi organizator de evenimente si apoi om de comunicare. Am format cu un prieten ASEdiem Tonka, apoi Universitatea Tonka, probabil cele mai cunoscute petreceri cu studenti din Bucuresti in perioada 2010-2016, sunt manager de comunicare si de evenimente la Nomad Skybar din ziua 1 a proiectului (2014) si din 2018 am inceput in paralel un proiect de evenimente numit Overnite.

De-a lungul anilor am experimentat foarte multe strategii de social media, de la "trafic" de liste de prieteni pe Yahoo Messenger si aplicatii de Facebook, la strategii de ads si alte experimente in prezent, pe care am sa le pastrez pentru mine :) 

 

Relatia cu arta

A inceput undeva in copilarie. Nu mai tin minte varsta, dar era inainte de clasa intai, cand am descoperit cum se da play la vinilurile si casetele pe care le aveam acasa. Aveam 2 albume preferate pe care le ascultam obsesiv, Milli Vanilli - All or Nothing si Roxette - Greatest Hits pe o caseta Goldstar :)

Am dezvoltat o mare pasiune pentru muzica si am cautat ca activitatile mele profesionale sa fie, intr-un fel sau altul, legate de aceasta pasiune. Pe parcurs am descoperit si altele si pot spune ca am devenit foarte bun prieten cu arta in nenumarate forme ale ei, printre care si design-ul grafic.  

 

Provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo   

Mi-a placut foarte mult de la inceput ideea, este o initiativa laudabila. M-a provocat faptul ca forma finala a lucrarii trebuie sa fie un gif, fiind si pentru mine o provocare creativa. 

Este de apreciat ca exista o triere calitativa a lucrarilor, printr-un juriu avizat, nu doar una cantitativa prin numarul de like-uri. 

 

Înscrierea și procesul de creație 

Initial mi-am spus ca nu particip decat daca imi vine o idee de care sa fiu multumit, am facut putin research extern, prin alte lucrari de profil, apoi putin research intern sa verific daca am ceva in mine de spus in concordanta cu brief-ul si cand am considerat ca am gasit acolo ceva m-am apucat de executie. 

 

Brieful

Elementul central al lucrarii, asa cum se si observa, este ideea de "FRESH". Am incercat sa tin cont de tot ceea ce se cere in brief si am facut un mix de elemente care se incadreaza la categoria "fresh" in perceptia mea.

 Cea mai mare dificultate a fost cand am hotarat sa schimb complet ordinea derularii secventelor, dupa ce lucrarea era deja terminata. Practic am luat-o aproape de la inceput. A fost destul de provocator si sa aleg niste imagini care sa se incadreze armonios in paleta cromatica propusa de brief.

 

Ce transmiți juriului și publicului 

Pe jurati as vrea ii rog sa tina cont ca in ceea ce priveste design-ul grafic sunt adeptul ideii less is more. Consider ca pentru maximizarea impactului unui mesaj, mai ales online, mai ales in social media, este mai indicat ca acesta sa aiba destul spatiu in jurul lui decat ca acesta sa acapareze tot spatiul pe care il are la dispozitie.  

Mi-ar placea ca publicul sa stie ca am vrut sa provoc mintea privitorului la o interactiune subliminala cu lucrarea, prin redarea ascunsa dar intuitiva a cuvantului cheie "FRESH" si totodata, am vrut sa indemn privitorul spre a gasi varianta personala de raspuns la intrebarea ce poarta numele lucrarii.

 

Intersecția artei cu digitalul    

In varianta sa ideala, aceasta intersectie ar trebui sa pastreze valorile esentiale ale artei si sa le exprime in forme noi si relevante pentru noile generatii. Procesul de creatie ar trebui sa ramana la fel cum a fost dintotdeauna: exprimarea unei idei interioare a autorului prin uneltele pe care le are la dispozitie la un moment dat.

 

Menirea gif-urilor 

Gif-ul este o forma de continut care explica exact cum ar trebui sa fie comunicarea in 2020 pe internet: scurta, cu impact imediat si cu un mesaj foarte bine definit. 

vezi brief-ul competitiei glo Uninterrupted GIF Festival ]
Toate informatiile, inainte de a te inscrie in competitie, le poti citi aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related