[Gif Art] Bogdan Pocol: Vad gif-ul ca sms-ul scurt si concis al anului 2020

[Gif Art] Bogdan Pocol: Vad gif-ul ca sms-ul scurt si concis al anului 2020

Bogdan Pocol habar nu avea cum sa faca un gif cand a auzit de Uninterrupted GIF Festival by glo. Dar stia sa faca filme si i-a placut provocarea. Asa ca s-a folosit de backgroundul lui in cinematografie, a testat, a experimentat, a baut 25 de cafele si a privit spre stele. Si asa a aparut prima lucrare cosmica inscrisa in expozitia noastra de gif art. Nu trebuie sa treceti de orbita planetei pentru a va inscrie, totusi. Oriunde ati gasi inspiratia, e important sa ii dati ritmul potrivit si sa o inscrieti in competitie

Aveam o idee si nu stiam cum sa ajung la ea cu instrumentele din fata mea. Eram ca un habarnist pus in fata unei panze goale, inconjurat de culori, care nu a pictat niciodata nimic, dar care trebuie sa faca ceva cu panza - asa ca am experimentat

Despre scurtmetrajele pe care le facea la 15 ani cu prietenii din cartier, NASA, experimente si cafele, povesteste Bogdan in randurile de mai jos. 

 

Scurta biografie   

Salutare, sunt baimarean, dar am fost deportat la Cluj, ma cheama Bogdan si sunt modelul mai vechi, cel din '85 :). Am inceput prin 2000 sa ma joc de-a "scurt-metrajul", in 2005 m-am angajat cameraman intr-o televiziune locala din Baia Mare si in 2011 am venit la Cluj pentru ca intrasem Cinematografie.

Relatia cu arta nu stiu sa-ti spun cand a inceput, probabil cand aveam 11-12 ani eram fascinat de filme si nu puteam fi dezlipit de televizor? Nu stiu. Cert este ca pe la 15 ani incercam sa filmez scurt metraje cu prietenii de prin cartier si stiam ca vreau sa fac film sau sa lucrez intr-o televiziune ca om de imagine. Oricum, in perioada aia cel mai greu era sa faci rost de o camera nu sa filmezi ceva, cel putin la mine in oras unde camerele VHS erau mai rare decat meteoritii :))

 

Provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo  

M-am bucurat sa vad ca cineva inca mai tine la proiecte creative intr-o perioada ca asta. Pentru mine a fost un challange, pentru ca habar nu aveam cum se face un gif, dar m-a fascinat ideea si a trebuit sa incerc.

 

Inscrierea & procesul de creatie    

Stirile din ultimele zile, Launch America: NASA's - SpaceX, Distantare sociala din cauza virusului: am fost lenes si am luat fix ce era mai la indemana. Aaaaaa si sunt un pic, dar doar un pic, fascinat de spatiu :)

Etapele coacerii fix in ordinea lor:  pus cafea pe foc, deschis AE, luat cafea de pe foc, facut planeta - baut cafea, facut nori, baut cafea, facut cafeaua 2, sters tot, refacut planeta in AE - am glumit. Am deschis after effects, a durat jumate de zi sa fac planeta :D

Cealalta jumatate de zi am petrecut-o incercand sa ii dau viteza potrivita sa nu fie prea rapid si sa te ameteasca sau prea lent sa plictiseasca.

 

Elemente de brief 

La intrebarea asta ati raspuns deja voi, asa ca permiteti-mi sa va citez: "Lumea se schimba. Internetul se schimba. Arta se schimba. Let’s keep it forever fresh and uninterrupted!".

E prima data cand fac un gif - habar nu aveam ce fac. Aveam o idee si nu stiam cum sa ajung la ea cu instrumentele din fata mea. Eram ca un habarnist pus in fata unei panze goale, inconjurat de culori, care nu a pictat niciodata nimic, dar care trebuie sa faca ceva cu panza - asa ca am experimentat.

Cea mai mare problema mi s-a parut restrictia de 20 de mb (pt ca gif-ul meu avea aproape 100 in forma initiala si era mult mai colorat :P)

  

Intersectia artei cu digitalul   

Evolutie si adaptabilitate. In momentul de fata ai cateva nise in care nu poti face arta fara digital, vezi gamingul care evolueaza de la an la an - si vor aparea tot mai multe.

Toti artistii se vor adapta situatiei si vor imbratisa digitalul din ce in ce mai mult. Arta clasica (indeosebi pictura) va deveni la fel de rara ca si fotografia pe film. O sa le gasim prin muzee si cam atat.

 

Menirea gif-urilor

Vad gif-ul ca sms-ul scurt si concis al anului 2020. Cu 2 click-uri transmiti emotie mai eficient decat o poti face uneori print-un text scris sau o imagine statica. 

vezi brief-ul competitiei glo Uninterrupted GIF Festival ]
Toate informatiile, inainte de a te inscrie in competitie, le poti citi aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related