Ca orice domeniu în continuă schimbare și dezvoltare, social media a născut în toți acești ani și o serie de mituri și prejudecăți pe care mulți fac greșeala să le ia în continuare în considerare. Poate că unele dintre acestea au conținut la un moment dat un sâmbure de adevăr, dar în contextul digital actual trebuie neapărat depășite.
Fanii și followerii trebuie să fie neapărat consumatori
Este adevărat că este foarte important să pui preț pe calitatea publicului online, dar un reach mare este la rândul lui foarte avantajos. Dacă acești followers îți dau Share la conținut, îți îmbunătățești performanța SEO. De asemenea, prin intermediul lor poți avea acces la viitori consumatori.
Social media înlocuiește e-mailul
Chiar dacă mulți consideră e-mailul un dinozaur online depășit de vremuri, el rămâne în continuare un canal tradițional de marketing extrem de funcțional, care completează cu succes orice campanie și crește vizibilitatea brandului, dacă este folosit corect.
Ai nevoie de un expert social media care să monitorizeze nonstop postările
Nimeni nu trebuie să stea cu ochii lipiți de ecran 24 de ore din 24. Există o mulțime de tool-uri automatizate care pot face munca în locul tău. Este de ajuns să verifici conturile doar din 3 în 3 ore ca să vezi dacă ai nevoie să răspunzi la o întrebare, să dai follow unui fan etc.
Social media generează numai negativitate
Nimeni nu poate evita mesajele negative online, partea bună este că le poți întoarce rapid și cu ușurință în favoarea brandului. Un feedback negativ nu înseamnă neapărat o criză de PR, iar situația poate fi controlată cu succes dacă iei în seamă toate reacțiile, chiar dacă unele sunt din categoria “troll”. Cel mai bine este să răspunzi personalizat fiecărui comentariu în parte, să mulțumești calm pentru feedback și dacă un thread de comentarii devine prea lung, să muți discuția în privat.
Social media este bună doar pentru discuții cu fanii
O postare bună nu trebuie să pornească întotdeauna o conversație. Social media este mai mult decât un mediu pentru discuții cu fanii, este un instrument cu ajutorul căruia creezi o comunitate, dar și un generator de lead-uri, un instrument de trafic non-organic și unul dintre cele mai bune locuri în care poți construi creativ personalitatea brandului.
Nu poți măsura exact rezultatele campaniilor
Cu instrumentele potrivite poți analiza și măsura foarte ușor eficiența activității în social media. De exemplu, poți să vezi ce trafic primești pe site, câte lead-uri generează o activare sau câte lead-uri devin consumatori.
Dacă ai nevoie de ajutor în găsirea celor mai bune strategii, soluții și instrumente de marketing automation pentru creșterea performanței în social media, poți oricând să ne scrii pe [email protected]!
_______________________
Articol scris de Cătălin Răescu - Product Manager
Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.
În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.
Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"