Cum timpul a trecut repede si ne-am mai obisnuit cu pandemia, poate a sosit momentul sa vorbim despre calitate si sustenabilitate la cumparaturi, de orice fel ar fi ele. Si despre sustinerea producatorilor locali si brandurilor autohtone. Iar principiile astea de consum, daca ar fi sa le numim asa, se pot aplica in orice. Chiar si cand vine vorba despre produsele de fashion pe care ni le alegem. Asa crede si Alma Bravescu, designer si owner al brandului de haine NOON.
Stiu eu o mana de creatori inteligenti, sufletisti si hotarati care isi fac treaba si mai stiu ca exista un public la fel de inteligent si receptiv care cauta si sustine designul autohton. Acest pubic este in continua crestere. Atat timp cat vom continua sa ne educam cu privire la consum si calitate totul va fi bine.
In paralel cu arhitectura, Alma creeaza haine, lasandu-se inspirata de geometrie si influentata de culturile japoneza si nordica. Desi onlineul a functionat bine pentru business-ul sau in aceasta perioada, abia asteapta sa reia intalnirile fata in fata de la atelier.
Cum a aparut Noon
Eu sunt Alma Bravescu. Cu background multistrat, filosofie si arhitectura. Acestea sunt influentele care se reflecta in obiectele pe care le realizez. Doar materia difera, lucrez in panza acum. Noon nu este un business, ci o lume pe care o pun la cale mereu si o reinteleg mereu impreuna cu oamenii mei.
La inceput a existat doar necesitatea, urgenta chiar, de a exprima un concept despre om, locuire si straturile cu care trebuie sau nu sa ne acoperim. Obiectul propus vorbeste despre identitate, echilibru si simbioza care trebuie sa existe intre haina si persoana. Nevoia de echilibru pe toate planurile a facut ca Noon sa creasca incet, organic, dar constant.
Conceptul brandului
Dincolo de tesaturile naturale si oamenii frumosi cu care si pentru care lucrez, imi place sa transcriu realitatea in geometrii simple, esentiale. Aceasta este o joaca infinita. Geometriile distincte ale corpurilor se pot remodela prin suprapunere de volume noi, accentuand calitati, diminuind nemultumiri de ordin fizic. Unghiurile curate si lucide slujesc frumosului fara limita de timp si nu se demodeaza.
Corpurile, dar nu numai ele, se clarifica, devin inteligibile in lumina. De aici numele concept Noon care descrie momentul de luminozitate maxima a zilei si care in plan mai profund poate sa desemneze luciditate, asumare, etica.
Investitia
Intentia initiala nu a fost de a crea un business, ci de a face un obiect etic, estetic dar mai ales necesar. Doar in momentul in care acest obiect a inceput sa fie apreciat am pornit o structurare discreta de business.
Investitia initiala s-a bazat pe tesaturi, colaboratori, un atelier, un spatiu virtual propriu. Cativa ani tot ce am castigat am reinvestit. Nevoia de a ne cunoaste si intelege clientul, de a creste impreuna, mai atenti la calitate, la consum, la nevoile noastre reale a facut ca nucleul Noon sa fie atelierul nostru (un safe space in care frivolitatea si autenticitatea coexista armonios, ne redescoperim, ne acceptam, ne suprapuneam povestile, consumam cu accent pe individ - slow fashion).
Influente si stil
Sa zicem ca ne centram pe un minimalism impur cu accent pe manipularea geometriei, adaptarea ei la fizionomii diverse. Influentele pot fi numite nordice si japoneze dar in fapt tin de o afinitate pentru geometrie, de placerea manipularii proportiilor. Oamenii din preajma mea ma inspira cel mai adesea, uneori gesturi nefinalizate, alteori o suprapunere multisenzoriala pe care nu stiu s-o exprim decat prin haine.
De unde inveti
Din cinema, lecturi si mai ales de la oameni care stiu sa spuna povesti. Am invatat sa-mi gestionez timpul si resursele astfel incat creatorul si omul de bussines sa poata coexista in echilibru. Am invatat sa colaborez cu alti designeri si ma bucur cand lumile noastre se intrepatrund si se completeaza, cand curg impreuna. In felul asta am castigat o noua altfel de familie.
Clientii tai
Clientii mei sunt oameni frumosi, asumati, unici. Am crescut impreuna si am invatat impreuna cum sa consumam echilibrat, responsabil.
Strategia de comunicare a brandului
Obiectul Noon a fost si este inca cel mai bun ambasador. Evident il insotim cu o imagine curata proiectata in mediile online.
Egalitatea de gen in alegeri vestimentare
Nu imi place sa generalizez. Sper ca fiecare isi cultiva asumat individualitatea, cu grija si delicatete fata de mediu si de ceilalti. In preajma mea asa este cazul.
Piata de design autohton
Stiu eu o mana de creatori inteligenti, sufletisti si hotarati care isi fac treaba si mai stiu ca exista un public la fel de inteligent si receptiv care cauta si sustine designul autohton. Acest pubic este in continua crestere. Atat timp cat vom continua sa ne educam cu privire la consum si calitate totul va fi bine. Local, sustenabil, multifunctional, slow fashion sunt termeni care ar trebui introdusi in cafeaua de dimineata.
Posibile schimbari dupa pandemie
Pe termen lung cred ca vor fi schimbari in bine dupa pandemie. Cred ca suntem mai lucizi deja cu privire la cum, cat si de unde. Invatam deja de ceva vreme sa ne pretuim familia extensa, gradina extensa.
Noul normal
Clientele noastre sunt usor mai rezervate, nu abuzeaza de rasfaturi momentan. Onlineul functioneaza bine, insa ducem lipsa intalnirilor din atelier. Sub o forma mai precauta, cu respectarea normelor de distantare, intalnirile noastre se vor relua in curand.
Lectiile pandemiei
Scara mica orientata spre calitate si persoana, dar si ritmul bland al bussinesului nostru este cel potrivit, inca, perioadei pe care o traversam. Atat pasiunea pentru design de calitate, cat si o etica a muncii si relationarii cu clientele, fac din Noon o familie rezistenta la adversitatile exterioare. Vom continua sa facem ce stim, cu la fel de mult drag.