In publicitate, poti sa vorbesti direct despre produs. Dar risti sa plictisesti audienta. Sau poti sa creezi o poveste, dar trebuie sa rezolvi provocarea de a integra firesc produsul in poveste.
Sarcina e cu atat mai dificila, cand incerci sa ajungi de la I.L. Caragiale la icre. Pretextul folosit de Lidl, in cel de-al doilea episod din seria Bucate ca la carte, este o scrisoare a dramaturgului, din perioada in care se afla la Berlin, catre un publicist din Romania, caruia ii cere sa fie platit pentru o cronica, in parte, in icre negre.
Povestea il prezinta pe Caragiale in ipostaza lui de carciumar si descrie preferintele culinare ale clasei de mijloc obisnuite sa frecventeze localul lui. Conceptul seriei este sa exploreze mese din operele scriitorilor romani. In primul episod, povestea era strans legata de evenimentele din "Ion" a lui Liviu Rebreanu. Acum, se pune accent mai mult pe destinul scriitorului, in care este inclus si Eminescu, reprezentat stereotipic - recitandu-i poezii Veronicai Micle, intr-o scena ce face aluzie la disputa amoroasa dintre cei doi clasici ai literaturii romane.
Spoturile Lidl au avut ecou pana la criticii literari, care au analizat cum se cuvine aceasta intersectie dintre literatura si supermarket si mai ales multele nepotriviri dintre ele: