[Start in creatie] Tiberiu Ivan: Nu am făcut încă puiul să zboare și nici nu m-am întrebat cât e halatul

[Start in creatie] Tiberiu Ivan: Nu am făcut încă puiul să zboare și nici nu m-am întrebat cât e halatul

L-am întrebat pe Tiberiu Ivan care sunt spoturile lui preferate, și ne-a răspuns că e ușor de răspuns, dar că mai provocator ar fi să spui de ce ne plac anumite spoturi. Mai ales că știe faptul că o idee bună poate fi deturnată prin execuție.

Tiberiu e copywriter la Heist Industries, dar a trecut prin mai multe internshipuri până să ajungă aici și crede că angajarea oricărui junior într-o agenție este un pariu. Apreciază importanța mentorilor pe care i-a avut la început, dar crede că e important să nu îți dorești să te transformi în mentorul tău, ci să te descoperi pe tine.

”Credeam că voi primi un manual cu instrucțiuni de folosire, cu exerciții și teste la fiecare capitol până ce voi ajunge să lucrez pe bune pe un client. În schimb, m-am trezit direct în pâine.”

Prima lui întâlnire cu publicitatea a fost una casual. S-a întâmplat la o bere, la Noaptea Agențiilor. Vibe-ul și oamenii mișto l-au cucerit. Ce a urmat, citiți în rândurile de mai jos.

 

Intrarea în industrie

With a bang! No, wait. Greu, pentru că aveam o țintă cu under experienced pentru poziția de Copy lipită de spate, în ciuda domeniilor conexe în care am lucrat. Am bătut la multe adrese de office până să mi se ofere o șansă reală, la Heist Industries.

Privind retrospectiv, un junior în creație este un leap of faith pe care trebuie să ți-l asumi.

Sfatul meu: don’t act like a Rockstar. Informează-te, uită de clișee și lasă fițele acasă. Nu uita că te afli acolo pentru a ne face să ne dorim să lucrăm cu tine, nu pentru a ne explica cum stă treaba cu industria.

 

Studii

Școală multă: un profil mate-info, Facultatea de Litere de la Universitatea din București și un Master la SNSPA. Se amestecă bine baza teoretică și se garnisește cu multă curiozitate. Trebuie să muști din măr până la capăt, nu doar din zonele care îți plac. Am fost fiul risipitor care a explorat mult înainte să settle down și nu regret. Internship-uri, BTL și Evenimente, Comunicare, fiecare experiență mi-a adus know-how și un unghi fresh din care pot aborda proiectele.

 

Așteptări

Priveam cu jind campaniile mari din afară și îmi imaginam că voi schimba lumea. În privința asta, rămân un visător. Aviz amatorilor, proiectele cu adevarăt faine se întâmplă în echipă, iar task-urile mici pot consuma la fel de multă energie. So be humble.

 

Primul proiect

Primul proiect a fost lucrul cu mine însumi, mai exact am învățat cum să gestionez diferența dintre așteptări și realitate.

Credeam că voi primi un manual cu instrucțiuni de folosire, cu exerciții și teste la fiecare capitol până ce voi ajunge să lucrez pe bune pe un client. În schimb, m-am trezit direct în pâine. O adaptare de TVC, dacă memoria mă ajută. Desigur, acel task ar fi fost dus oricum de cineva la bun sfârșit, doar că mie mi s-a aprobat. Și fără feedback, sâc.

 

Primele greșeli

Faptul că puneam prea multă presiune pe mine. Credeam că trebuie să fac totul bine din prima ca să nu dezamăgesc, chiar dacă de unele lucruri mă loveam pentru prima oară. Nu puneam întrebări, încercam să găsesc răspunsul singur. Mare greșeală.

 

Provocările

Publicitatea e un exercițiu bun pentru introvertitul din mine. Nu doar când vine vorba de mobilizat echipa, cât și de vândut ideea mai departe.

O provocare e orgoliul creativ, bată-l vina. Sau să înveți să primești feedback sau să accepți că ideile nu stau cuminți în sertar, așteptându-te pe tine. Pe urmă, minunatul ,,îl vreau ieri”.

 

Stilul tău

Dacă vrei să rămâi relevant în industrie, trebuie să știi câte puțin din toate. Granițele dintre departamente devin tot mai blurate, așa că e bine să te interesezi cu ce se ocupă colegul. Vin ăștia tinerii din urmă, maică!, așa că pune mâna și învață care e treaba cu TikTok și concertele în Fortnite.

 

Depășirea blocajelor de idei

"All work and no play make Jack a dull boy". Iau o pauză. Fac o plimbare. Trec la următorul brief.

 

Mentori

Cred în treaba asta cu mentorii. Mai ales când ești la început, ai nevoie de cineva care să-ți scuture norișorul de așteptări nerealiste. Fii un burete care absoarbe informație, dar nu te transforma în persoana respectivă. Găsește-ți propriul stil.

 

Proiecte preferate

Am învățat să nu mă cert în mintea mea cu clientul. Iar proiectele care se întâmplă fără a fi șifonate de prea multe păreri sunt dovada că fac ceva bine. Evident, îmi plac clienții care știu să ofere libertate creativă (Bună, vrei ceva de la Mega? wink wink).

Un proiect de suflet și care mi-a oferit ocazia de a pune în altă lumină Ziua Națională a fost Muzeul Tricolorului, o inițiativă ROM de Centenar.

 

Generația ta

Încă sufăr de sentimentul impostorului, chiar dacă am intrat destul de matur în industrie. Treaba asta îmi permite să rămân cu picioarele pe pământ și să mă adaptez la o plajă de oameni cu background-uri diferite. Nu am făcut încă puiul să zboare și nici nu m-am întrebat cât e halatul. E timp.

 

Top 3 reclame

Ce vede consumatorul e produsul final. Poți să ai o idee foarte bună, pe care să o strici din execuție. Dar asta o știu doar cei implicati în realizarea spotului. E ușor să pui degetul pe ceva ce-ți place, mai greu e să punctezi de ce. Gândește-te la asta un moment. Am făcut această introducere pentru a-mi cere scuze că am alcătuit un top bazat pe impuls:

 

Nivelul reclamelor din România

Vorba lui Micutzu: Do you believe in Change? Noi, în România, facem chestii tari. Și ne-am obișnuit ca cei de afară să observe asta.

Pe plan intern, nivelul va rămâne acolo unde suntem ca țară, plutind într-o mare infinită de bule și ochi ațintiți pe capra vecinului.

Acasă, jucăm safe, să nu supărăm pe nimeni. Ne place cum se mișcă Industria afară, dar îi ținem pe ai noștri cu frâna de mână trasă. Release the beast!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Heist Industries

Fondata in 2012, Heist Industries este singura agentie specializata in community marketing, un nou model de comunicare, bazat pe continut, povesti reale, personalitati si relevanta, folosind cele mai noi canale si... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related