[Inspirație de criză] Dmitri Voloshin: Criza a arătat că munca obligatorie de la birou s-a dovedit opțională. Oamenii pot fi productivi oriunde

[Inspirație de criză] Dmitri Voloshin: Criza a arătat că munca obligatorie de la birou s-a dovedit opțională. Oamenii pot fi productivi oriunde

Cine vrea, lucrează de oriunde. Nu am spus-o noi, dar cădem întru totul de acord cu Dmitri Voloshin, un antreprenor din Moldova, sportiv ce practică sporturi extreme, organizator de evenimente, investitor și filantrop. Dmitri este proprietarul companiei Simpals, care deține cele mai populare site-uri web din Moldova și 60% din spațiul de internet al RM. Tot el este și dezvoltatorul de gadgeturi sportive - Lobster™ pentru freediveri și Sonr™ pentru înotători. Pe lângă acestea, Dmitri a acoperit și toate distanțele Ironman, parcurgând peste 20 de ultramaratoane și stabilind chiar și-un record mondial: un maraton la -60° C.

Despre rezistența afacerii sale pe timp de criză, Dimitri a vorbit și la Rockit Conference, nouă ne-a povestit care sunt șmecheriile ce le-a aplicat în businessul său, ce-l face mai puternic și cum de găsit oportunități de dezvoltare, când toată lumea n-are chef de „creșteri”. 

 

Despre companie

Simpals este o companie de produse IT. Creăm produse pentru piețele locale și internaționale. Dar, în primul rând, producem pentru oameni, de aceea lucrăm în mai multe direcții simultan: IT, mass-media, evenimente sportive și de divertisment, proiecte sociale, dezvoltare hardware și animație.

 

Impact COVID-19

Desigur, există proiecte care au avut mult de suferit din cauza pandemiei: evenimente offline și tot ce are legătură cu acestea, dar și tot ce afectează vânzările internaționale și unele proiecte sociale. Câteva au putut fi, totuși, transferate în regim online (de exemplu, maratonul Sporter Făt-Frumos).

În această perioadă, am reușit să descoperim și unele avantaje. Câteva dintre proiectele noastre s-au evidențiat, deoarece piața a avut nevoie de ele. Vorbesc despre învățământul la distanță și tranziția întreprinderilor mici spre online. Pentru cei care nu aveau încă un site web sau un magazin online, echipa proiectului „Price” le-a creat de la zero. Absolut gratuit. Timp de 2 luni am construit peste 50 de site-uri.

Echipa proiectului „Studii” (care a crescut considerabil în ultimele două luni) a preluat educația. În această perioadă am crescut și am reușit să ne transformăm într-un sistem complet de învățare la distanță. În prezent, aproximativ 60 de școli din țară sunt deja conectate la acest sistem.

 

Adaptare la noul context

Tranziția către munca la distanță nu a afectat foarte mult procesele de lucru. Ne pregăteam din timp să muncim de acasă: am petrecut o zi într-un format de testare, am verificat pregătirea tehnică, am oferit echipamentul necesar celor care au nevoie și am luat tot ce ne trebuia cu noi, în locuințele noastre. Astfel, atunci când Guvernul Republicii Moldova a introdus starea de urgență în țară, întreaga echipă deja lucra în plină forță de acasă.

Datorită muncii de la distanță, am petrecut ziua de naștere a companiei cu mare celebrare în online. Pe 1 aprilie am împlinit 18 ani. Și am sărbătorit cu toată responsabilitatea noastră socială, stând acasă. :) Avem o tradiție, ca de ziua de naștere a companiei să oferim cadouri. În ciuda carantinei, am fost loiali acesteia și am făcut cadouri spitalelor noastre - am transmis două laringoscoape video. Acest dispozitiv permite medicilor să efectueze o examinare clinică a cavității nazale, a laringelui și a gâtului, nu în proximitate critică a pacientului, ci să mențină o distanță.

 

Transformări ale business-ului

Criza a arătat că munca obligatorie de la birou s-a dovedit opțională. Oamenii pot fi productivi oriunde - acasă, în natură, într-o altă țară, în baie (glumesc :))). Oriunde, dacă vor să fie productivi. Desigur, munca la birou implică și ea unele avantaje. Dar, în viitor, vom reconsidera necesitatea prezenței zilnice la locul de muncă.

 

Acțiune

Am menționat deja că unele dintre proiectele noastre au suferit mai mult, de exemplu, Sporter. Dar echipa și-a schimbat focusul. Primul lucru pe care l-a făcut a fost să lanseze antrenamente online cu un instructor. O nouă zi - un antrenor nou, pentru a nu plictisi. :) Recent am lansat maratonul de slăbire online „Făt-Frumos”. Vom porni în curând încă un proiect.

Adițional, am lansat diverse produse în cadrul proiectelor și echipelor existente. Pentru portalul 999.md am creat un bloc separat - #staiacasa. Acolo, producătorii locali de echipamente de protecție și fermierii rămași fără piață își pot publica anunțurile gratuit. 999.md mai sprijină pe cei care ajută medicii și promovează locuințele gratuite pentru medici. Pe Joblist a apărut o nouă unitate de anunțuri pentru posturile vacante urgente în perioada de carantină, iar anunțurile sunt publicate gratuit. Afisha în fiecare vineri alungă plictiseala, oferind spectacole live cu muzicieni cool.

 

Proiecte

Vreau să vorbesc mai mult despre Făt-Frumos - un proiect creat foarte rapid. Lipsa mișcării, stilul de viață în regim de canapea, accesul constant la frigider și iată că deja ai mai adunat câteva kilograme în plus. Iar vara bate la usă. Astfel, în câteva zile, echipa a dezvoltat un concept, a elaborat întreaga strategie și a lansat produsul pe piață. Un antrenor și nutriționist profesionist oferă sfaturi și sarcini participanților. Per total, în 42 de zile (deoarece e maraton!), participanții noștri se vor transforma în adevărați eroi.

Însă, compania a investit (și continuă să investească) cel mai mult, în această perioadă, în Studii.md. Am început cu un an în urmă ca jurnale și reviste electronice pentru studii și, odată cu apariția carantinei și trecerea școlilor în regim remote, a devenit clar că sistemul nostru de învățământ nu este pregătit pentru o astfel de tranziție. Prin urmare, echipa a început să introducă funcționalități în regim de urgență care să le permită elevilor și profesorilor să mențină procesul de studiu. În două luni de muncă asiduă, am transformat platforma într-un produs foarte fain, care, desigur, va continua să se dezvolte. Am implementat, de asemenea, o mulțime de funcționalități importante: elevii pot primi și trimite sarcinile pentru acasă profesorului direct în sistem pentru verificare; profesorul primește o notificare și poate comenta unele puncte chiar în această temă. Am introdus și capacitatea de a organiza conferințe video direct pe platformă.

Avem ocazia să colectăm date despre sănătatea studenților într-un mod convenabil, ceea ce este important în timpul unei pandemii. De asemenea, am lansat o secțiune complexă „Cursuri” pe Studii.md, unde elevii și profesorii au acces la orice materiale didactice aprobate de Ministerul Educației. Conține, de asemenea, toate cursurile video, care sunt utile atât pentru studiere, cât și pentru predare. Liceenii, în cadrul acestei secțiuni, vor găsi toate materialele pentru pregătirea de bacalaureat. Profesorii pot lua direct din platformă materiale video sau manuale pentru a le atașa la lecții, astfel elevii vor putea să învețe mai repede. Ne dorim ca Studii.md să fie util nu numai în perioada de carantină. Scopul nostru este de a face învățarea la distanță un asistent puternic al sistemului de învățământ.

 

Lecții de criză

Am simțit și am confirmat misiunea companiei noastre. Mi-am dat seama că creștem o afacere, care are nevoie de crize și forță majoră ca de combustibil. Criza ne face mai puternici. Nu încercăm să creăm o afacere protejată împotriva dificultăților, ci din contra, mizăm pe ele. Avem nevoie de schimbări constante, crize, răsturnări și schimbări imprevizibile ale pieței. Ceea ce-i slăbește pe alții, ne face mai puternici. Noi căutăm, așteptăm și creștem din asta. Și nu mă refer la proiecte create pentru criză. Vorbesc despre oameni. Despre gândirea noastră. Despre puterea noastră, puterea creșterii, atunci când alții cedează. Despre sloganul care mi-a dat putere în sport - „Ceea ce nu ne doboară, ne face mai puternici”!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related