[Designeri români] Cristina Șerbu: Noul context va genera noile nevoi. Adaptabilitatea este cea care l-a făcut pe om sa fie cine este astăzi

[Designeri români] Cristina Șerbu: Noul context va genera noile nevoi. Adaptabilitatea este cea care l-a făcut pe om sa fie cine este astăzi
Foto: Bogdan Botofei, Adi Bulboacă, Silvia Postolatiev

Haine ușoare și feminine pentru visătoarele serioase. Așa începe descrierea brandului de piese vestimentare create de Cristina Șerbu. Hainele sunt croite din materiale naturale și au un vibe franțuzesc, pe care ea l-a descoperit în urmă cu multă vreme în fabricile de confecții din Focșani.

Cristina este actriță, dar designul a fost prima ei iubire și a acceptat că locul ei este, de fapt, printre țesături și haine. Anul acesta, brandul Christine on the Clouds a împlinit cei 7 ani de-acasă, iar de puțină vreme există și fizic, într-un mic magazin de pe strada Berthelot 5. Despre designul românesc după pandemie Cristina Șerbu crede că:

”Va fi ca oricare alt sector, ce e de rămas, va rămâne. Ce nu, își termină ce a avut sau nu de spus. Moda este expresia societății, evoluția ei va determina transformările viitoare, care la rândul lor vor elimina tot ce se va dovedi fără functionalitate.” 

Vorbim în continuare cu ea despre haine cu stil, design și despre curajul de a greși, răbdarea în momente dificile și valoarea calității.

 

De la actorie la design vestimentar

Am terminat Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică IL Caragiale, secția Actorie, dar destul de repede am înțeles că altceva îmi doresc cu adevărat. Primul pas în drumul către design a fost un curs de vară de consultant de imagine și personal shopper, la Istituto Marangoni Londra. După asta a urmat un Master în Strategii de modă și costum la UNArte.

Însă cred că formarea mea estetică se datorează întâlnirii foarte timpurii cu produsele brandurilor franțuzești pe care le-am descoperit în fabricile de confecții din orașul meu natal, Focșani. Acolo am văzut ce înseamnă o haină bine făcută și tot procesul din spatele ei. 

 

Perioada de început

Am început la 19 ani, când nevoile mele erau mai mari decât banii atribuții de tatăl meu ca fiind necesari unei studente. Atunci am găsit sau m-a găsit calea pentru a-mi suplimenta veniturile - îmi investeam toți banii primiți de la părinți în haine, pe care apoi le vindeam. Și încet, încet, după 18 ani de atunci am înregistrat la OSIM brandul Christine on the Clouds. Dintr-o intamplare fericita dupa alti 4 ani s-au nascut nepapusile - Ceci n'est pas une poupée

Foto: Silvia Postolatiev

Fiecare etapă are importanța ei în istoria și economia întregului. Totul a evoluat organic. 

 

Prima investiție, punctul de pornire

Prima investiție care urma să reprezinte punctul zero, fără să ma gândesc sau să bănuiesc vreo clipă asta, a fost momentul când o prietenă de-a mea avea ceva probleme financiare și am considerat potrivit să o ajut cumpărându-i un tricot imprimat cu flori. Nu aveam nevoie de el, florile îmi plac, însă nu sunt prima mea alegere, banii nu-mi prisoseau, însă am simțit că pentru ea suma respectivă este mai importantă decât pentru mine.

Acea bucată de pânză care zăcea pe fundul unei cutii a fost punctul de pornire, când viața mi-a trimis un mesager și am pornit pe drumul pe care voi m-ați remarcat. Nu căutam nimic, însă eram pregătită. 

 

Povestea și conceptul brandului

De multe ori viteza lumii în care trăim ne determină să percepem hainele noastre ca pe niște armuri. Christine on the Clouds propune feminitatea ca singura o formă de apărare și lejeritatea că unică formă de protest. Așa am descris brandul în urma cu 7 ani, iar descrierea e valabilă și acum, doar că la o viteză mai mică.

Foto: Adi Bulboacă 

Grija pentru natural si natură a fost preocuparea mea de la început. Resuscitarea stocurilor de țesături naturale, fine și moi la atingere stă la baza brandului și generează ediții limitate. Delicatețea țesăturilor, a detaliilor, a abordării imaginii feminine este marca brandului nostru.

Foto: Bogdan Botofei

Un alt aspect extrem de important este dorința de a livra un produs estetic calitativ de proveniență europeană, iar munca echitabilă este o componentă indispensabilă. 

 

Stilul și inspirația în creație

Un stil curat, lejer și feminin, evergreen. În creație mă inspiră foarte multe și diverse lucruri: un desen pe care l-am remarcat pe prelata decolorată a unei mașini, felul în care cădea șalul pe umerii unei doamne zarite într-o farmacie, un tablou, bucăți dintr-o clădire sau cum sunt dispuse datele unui pavaj, personaje reale sau ficționale. Inspirația este la tot pasul, important pentru mine este să aleg ceea ce poate fi materializat cât mai aproape de ceea ce îmi doresc. 

Foto: Adi Bulboacă 

 

Curajul de a greși, răbdarea în momente dificile și valoarea calității

Cred că prima lecție importantă a fost cea predată de tatăl meu când aveam în jur de 12 ani și mergeam să-mi cumpere pantofi: suntem prea sarăci să cumparăm ieftin. Era economist. Așa am învățat valoarea calității unui produs.

Ești pe un teren mlăștinos, cu cât te agiți mai tare, cu atât te afunzi mai repede, a fost lecția pe care am învățat-o la moartea lui - indiferent cât de greu și imposibil pare totul, stai un pic și acționezi după. Pentru mine a fost o lecție dură - am o viteză de reacție care mă ia până și pe mine prin surprindere.

Foto: Adi Bulboacă 

Ar mai fi una care pentru o perfecționistă a reprezentat curajul de a încerca - să nu-ți fie frică de ridicol. Când greșești, fă-o pană la capăt, du-te până jos, pentru ca de-acolo ai o singură șansă - să te ridici. Ne-a fost predată de d-na Sanda Manu profesoara de la cursul Arta actorului, la a cărei clasă am fost studentă. Evoluția mea personală se reflectă în cea profesională și are la bază aceste lecții: curajul de a greși, răbdarea în momente dificile și valoarea calității. 

 

Clientele Christine on the Clouds

Clientele mele sunt femei educate, ceea ce le conferă independență financiară și decizională. Sunt femei pentru care detaliile contează și doresc să aibă plăcerea și bucuria lor. Sunt femei pentru care evoluția personală este importantă, iar vestimentația este o consecință a ceea ce sunt. 

 

Cum s-a schimbat percepția femeilor asupra imaginii lor

Femeile în general nu sunt mulțumite de ceva din ceea ce au sau sunt, în cazul clientelor mele nemulțumirea este calea către progresul personal. Este absolut normal să simți, să te raportezi la tine diferit la vârste și în momente de viață diferite.

Întâlnirea cu brandul CHOTC apare, de obicei, în acel moment când începi să te bucuri de cine ești și dorești să te simți bine în pielea ta. Hainele au fost, mereu, și o expresie a unei nevoi interioare, concretizată în exterior. 

Foto: Adi Bulboacă 

 

Strategia de comunicare a brandului

Sunt destul de strategică. Site avem, pagina pe facebook si instagram avem, am mers la targuri de profil, avem colaboratori, iar din octombrie 2019 avem un mic, dar extrem de primitor, magazin în str. Berthelot 5. Anul acesta Christine on the Clouds a împlinit cei 7 ani de-acasă și s-a dezvoltat natural, așa cum alege să și trăiască. 

Foto: Silvia Postolatiev

 

O privire asupra pietei de design autohton

Este împărțită, cum a fost întotdeauna, cum de altfel este bine să și fie. În mare parte în așteptare. În ultimii anii destul de efervescentă. 

Foto: Adi Bulboacă

 

Designul românesc după pandemie

Va fi ca oricare alt sector, ce e de rămas, va rămâne. Ce nu, își termină ce a avut sau nu de spus. Moda este expresia societății, evoluția ei va determina transformările viitoare, care la rândul lor vor elimina tot ce se va dovedi fără functionalitate sau orice nu va fi răspunsul unei nevoi estetice. Noul context va genera noile nevoi. Adaptabilitatea este cea care l-a făcut pe om sa fie cine este astăzi.

În primul război mondial femeile și-au tăiat părul scurt să nu și-l prindă în utilajele pe care începuseră să le folosească, bărbații fiind pe front. Au renunțat la corset pentru că rochia trebuia să fie îmbrăcată și dezbrăcată ușor, fără ajutor, lungimea fustei s-a tot ajustat de-a lungul istoriei, însă asta nu a eliminat nevoia omului de a-și acoperi trupul, deși etapa din care tocmai am ieșit ar putea spune contrariul, și nici nevoia de validare și diferențiere socială.

În istoria omenirii veșmântul a jucat un rol important, nu și-l va pierde nici în contextul viitor, iar evoluția transformării lui nu va fi unidirecțională. 

Foto: Adi Bulboacă

 

Brandul Christine on the Clouds în contextul actual

Contextul actual mă determină să fac ceea ce am tot amânat până acum, să-mi regândesc și din altă perspectivă activitatea. Am început, de exemplu, să mă organizez ceva mai ușor online. Sunt prea mică să fac valuri, însă încerc sa mă las purtată de ele.

Mă adaptez din mers, pe o mare învolburată orice mișcare bruscă te poate arunca din barcă. Viața merge înainte, cu bunele și mai puțin bunele ei, așa că Fresh meaning with lemons, noua mea colecție este gata și sunt mulțumită- am invatat că exigența dusă la extrem omoară inițiativă și bucuria de a face, de a fi. 

Foto: Adi Bulboacă 

 

Pandemia ce te-a învățat

Că suntem fragili, că nu suntem nemuritori, deși ne-o cam luasem în cap și că nu trebuie sa fim în preajma morții să învățăm să trăim. Pentru mine această perioada a fost un cadou, pe care viața mi l-a oferit. Eram epuizată de toată goana către niciunde si nicăieri, eram harțuită de ceilalți și de mine însămi.

Mi-a fost foarte greu în ultimii ani, iar acum am avut șansa să fiu în sfârșit importantă în propria viață și cel mai mult mi s-a oferit ocazia să petrec mai mult timp cu fiul meu. În curând va împlini 15 ani și va pleca pe drumul lui, am prins ultimul tren al nostru singuri ca mamă si fiu. Am fost chiar fericită în această perioadă, în care totul s-a oprit, pentru că m-am oprit și eu.

În viață sunt lucruri mai îngrozitoare decât moartea, important e să nu ne pierdem firea, nimic nu merge doar în sus, cum nici doar în jos, însă clipa nu se mai întoarce. Cred că dacă îți trăiești viața onest față de tine însăți, nimic nu te poate zdruncina iremediabil. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related