Fara vreo experienta in design, dar cu entuziasm si dorinta de a avea un brand de lifestyle, doua soul sisters bucurestence si-au unit creativitatea si au conceput Simple Stories. Alexandra Carciumaru si Mihaela Ciobanu creeaza piese de imbracaminte realizate manual, haine de casa si obiecte de décor care bifeaza trei atribute: slow living, minimalism si versatilitate.
In lunile izolarii, cand oamenii au stat mai mult pe la casele lor, comenzile nu au incetat sa vina. Semn ca, in continuare, cliente au dorit sa ramana fidele unui anume stil de viata. Cu toate acestea, productia brandului a fost afectata de situatia de criza.
”Am invatat ca in perioade dificile oamenii se unesc si se sustin unii pe ceilalti. Noi am fost surpinse ca in aceasta perioada, in care toata lumea este mai retinuta si mai atenta la cheltuieli, comenzile au continuat sa vina si a existat chiar un val de sustinere pentru producatorii locali, caruia ne-am alaturat si noi, incercand sa sustinem la randul nostru alte branduri locale”
In continuare, aflam mai multe de la Alexandra si Mihaela despre brandul Simple Stories si despre ce ar putea urma in sectorul de design, atunci cand mai iesim la lumina din intunericul pandemiei.
Oamenii din spatele Simple Stories
Noi suntem Miky si Alexandra, soul sisters si bucurestence in their early 30’. Cu o cariera in aviatie si turism de peste 14 ani, dar cu o veche aspiratie de-a avea un proiect propriu, mai creativ. Au fost multe schite pana sa ajungem la Simple Stories si chiar si acesta este un proiect care evolueaza odata cu noi, si pe care ni-l imaginam nu doar ca un brand de haine ci ca pe unul de lifestlye, in care sa aducem la un loc toate lucrurile care ne plac si ne inspira.
Perioada de inceput a brandului
Am putea spune ca a fost putin confuza perioada de inceput pentru ca nu aveam deloc experienta in acest domeniu, si desi plecam la drum cu mult entuziasm aveam sa intalnim obstacole pe care nu le luasem in calcul si care ne-au incetinit proiectul. Faptul ca nu gasesti prea multi producatori sau distribuitori locali pentru materialele pe care le folosim a fost, credem, cea mai mare piedica pentru noi si ne confruntam in continuare cu aceasta problema. Continuam insa cu perseverenta si incercam sa ne ghidam dupa ceea ce simtim, iar metoda asta a dat rezultate bune.
Investitia
Investitia a fost de cateva mii de euro iar bugetul s-a concentrat in mare parte pe achizitia de materiale. Am tinut sa ne selectam atent toti furnizorii, sa lucram cat de mult cu producatori locali, sa alegem materiale sustenabile atat pentru productia hainelor cat si pentru ambalare. Iar toate acestea au necesitat mult timp si un buget mai mare. Dar este un lucru pe care ni l-am asumat si pe care il vom face in continuare, pentru ca acesta este telul nostru, sa fim un brand cat mai sustenabil.
Povestea & conceptul brandului
Stiti acele idei discutate de multe ori cu prietenii la cafea? Indelung analizate, dar niciodata duse la bun sfarsit? Cam asa am fost si noi, pana intr-o zi cand chiar am decis sa creionam putin mai bine ideea noastra de business si sa incepem de undeva. Si acel punct de pornire a fost de fapt dorinta noastra de a avea o garderoba minimalista si versatila - o rochie pe care sa o porti purta in cel putin 3 feluri, materiale de calitate si naturale si la un pret cinstit. La inceput am pornit cu dorinta de a crea pentru noi ceea ce nu gaseam in magazine.
Stil si influente
Piesele noastre sunt in mare parte minimaliste, cu o nota feminina. Ne dorim sa cream haine versatile, care sa nu urmeze un anumit trend ci sa poata fi purtate mai mult timp. Tocmai de aceea nici nu avem colectii sezoniere. Ideea nu este sa producem cat mai multe modele, ci sa lucram cu grija la piese care sa poata fi purtate in orice anotimp.
Cred ca ceea ce ne inspira cel mai mult este chiar stilul acesta de viata minimalist pe care incercam si noi sa il abordam. Ideea de slow living pe care o transpunem si la nivel vestimentar. Asta ne duce cu gandul la haine lejere din materiale naturale, la confort si libertate de miscare. Si ne inspira foarte mult si calatoriile, poate pentru ca acesta este background ul nostru. Dar ne vedem de multe ori purtand o anumita piesa pe strazile insorite ale Romei, explorand magazine cu antichitati. Asa a aparut, de exemplu, halatul de casa Amalfi.
De unde ati invatat
Cum spuneam si mai sus, avand in vedere background-ul nostru, care este unul in zona aviatiei si a turismului, cel mai mult am invatat din calatoriile noastre, descoperind noi culturi care ne-au influentat stilul de viata si interesele. De fapt aceasta este cea mai mare sursa de inspiratie pentru noi.
Din experinta de pana acum am descoperit ca este important sa incerci sa iti pui in aplicare visele, si cumva lucrurile se aseaza pana la urma in mod firesc, si totodata ca oamenii sunt intra-devar surprinzatori, in modul cel mai pozitiv cu putinta. Probabil cea mai frumoasa parte din aceasta experienta a noastra sunt oamenii pe care i-am intalnit pana acum si modul in care au raspuns ideilor noastre cat si dorinta sincera de a ne ajuta si sustine
Clientele Simple Stories
Clientele noastre sunt femei care impartasesc aceleasi principii cu noi, cu o inclinatie catre minimalism si lucruri practice, care inteleg ca este important sa te simti bine iar hainele te ajuta desigur, dar asta nu inseamna totul. Din interactiunea avuta cu ele in social media sau fata-n fata, credem cu tarie ca daca am avea mai mult timp la dispozitie am putea avea o relatie frumoasa de prietenie cu fiecare dintre ele. Inca de la inceput s-a conturat o comunitate foarte frumosa in jurul nostru pe care speram sa o dezvoltam cat mai mult in viitor.
Am observat ca de ceva timp consumatorii romani sunt mult mai atenti la lucrurile pe care le cumpara, de la mancare, produse de ingrijire pana la hainele pe care le poarta. Se vede clar o deschidere catre calitate; incepem sa invatam ca este mult mai bine sa investesti in calitate si sa te bucurui de obiectul achizitionat mai mult.
Strategia de dezvoltare a brandului
Putem spune cu incredere ca strategia noastra este dominata de ideea de a fi cat mai transparente si de a nu ne abate de la principiile noastre. Cand am creat acest brand am pornit cu gandul la slow fashion, la faptul ca de fapt nu ne trebuie atat de multe haine. Tocmai de aceea fiecare piesa este creata cu mare atentie, ca sa te poti bucura de ea mult timp. Nu vom crea niciodata o piesa ca sa fim in trend sau ca sa ne crestem vanzarile. Ci pentru ca avem o poveste si o stare in minte pe care vrem sa le transmitem prin acea piesa.
O privire asupra pietei de design autohton
Suntem bucuroase sa facem parte din comunitatea de design in acest moment al ei. Pentru ca este plina de idei inedite si de oameni frumosi. Proiecte care se concentreaza pe un stil de viata relaxat si pe un impact cat mai mic asupra mediului. Se lucreaza tot mai mult cu materiale naturale si exista o deschidere tot mai mare spre colaborarea intre branduri, spre ideea de comunitate si nu de competitie.
Relatia romanilor cu hainele pe care le poarta
Noi ca femei ne dorim din ce in ce mai mult o garderoba care sa ne ofere libertatea de a ne transforma si de a explora. Haine care sa fie comode si sa inspire incredere, fara a-si pierde nota feminina. Haine de calitate pe care sa le purtam in diferite ocazii, asa cum cere viata noastra de zi cu zi.
Egalitatea de gen in designul romanesc
Sustinem egalitatea de gen insa nu intelegem si nu impartasim ideea stilul androgin, a masculinizarii unei tinute. Hainele trebuie sa fie practice. Trebuie sa ne faca placere sa le purtam, fara inzorzonari exagerate, ci mai degraba printr-un material placut, si un design atragator. Iar lucrul acesta pare sa fi fost inteles de micii producatori, de branduri care nu scot 10 colectii intr-un an, intr-o goana nebuna dupa mai mult.
Brandul vostru in vremea pandemiei
Blocajul actual ne-a afectat in primul rand productia. Pentru ca am decis sa ne protejam si sa stam acasa, dar si pentru ca nu am primit la timp materiile prime comandate. Insa este o perioada in care ne-am apropiat si mai mult de comunitatea noastra, dar si de alte branduri locale. Am incercat sa ramanem active in social media si in acelasi timp sa ne concentram atentia pe modelele noi la care lucram.
Lectii si invataturi ale perioadei
Am invatat ca in perioade dificile oamenii se unesc si se sustin unii pe ceilalti. Noi am fost surpinse ca in aceasta perioada, in care toata lumea este mai retinuta si mai atenta la cheltuieli, comenzile au continuat sa vina si a existat chiar un val de sustinere pentru producatorii locali, caruia ne-am alaturat si noi, incercand sa sustinem la randul nostru alte branduri locale.
Ce ar putea urma pentru in sectorul de design
Va urma probabil o perioada in care cu totii vom fi mai atenti la lucrurile pe care ne cheltuim banii. Dar speram ca asta sa se traduca intr-o schimbare de mentalitate. Sa investim in lucruri de calitate, sa alegem materiale naturale si producatori locali.
Daca exista un silver lining al acestei pandemii, este acela ca oamenii reanalizeaza modul in care consuma. Si poate in curand sustenabilitatea, chiar si in industria modei (sau poate mai ales acolo) va fi o obligatie si nu o optiune.