[Inspirație de criză] Lidia Scarlat: Suntem cumva norocoși că pentru a ne face munca avem nevoie de creier, laptop și Wi-Fi

[Inspirație de criză] Lidia Scarlat: Suntem cumva norocoși că pentru a ne face munca avem nevoie de creier, laptop și Wi-Fi

Producător specializat pe outsourcing de servicii creative în Europa de Est. Visiting Teacher la facultatea de Film, Televiziune și Producție Digitală la Royal Holloway University of London, UK. Consilier și manager de relații pentru liderul industriei de consultanță în antreprenoriat creativ, compania RevThink din Statele Unite ale Americii. Nu sunt trei oameni diferiți, e doar o tânără din Republica Moldova, Lidia Scarlat, de la care am aflat la Rockit Conference, despre vânzarea serviciilor creative pe piețele mondiale. Păi, cu globalizarea asta, crește nevoia de adaptare. Răzbate cine știe să (se) vândă mai bine. În sensul cel frumos, de publicitate. În rândurile de mai jos, despre impactul pandemiei pe câmpurile artistice, despre oportunitățile de criză, lecții, schimbări și soluții noi pentru timpuri noi. 

 

La Rockit

Prezentarea s-a axat pe una din cele mai importante lecții învățate în trei ani de export de servicii creative din mica Republică Moldova spre marile agenții din SUA. Una din valorile menționate a fost mentalitatea de „giver”, care constă în împărțirea bunelor practici cu întreaga comunitate profesională. Ca exemplu, a fost prezentat un nou instrument de management al resurselor creative -  Biddable.

Până în prezent, Biddable a existat doar ca instrument intern al agenției Stimulated-Inc. din Los Angeles. Acum, însă, accesul la această platformă a fost deschis pentru toate agențiile de creație care vor să-și optimizeze gestionarea resurselor de creație cu acest instrument digital puternic care a stat la baza producțiilor de design și animație pentru spectacole complexe, așa ca Michael Jackson - This Is It (3D Tour) și The Academy Awards.

 

Impactul COVID-19

În ultimii 3 ani, principala mea activitate, cea de outsourcing, a fost doar în regim remote. Unicul impact sesizabil a fost asupra regimului de plăți ale serviciilor. La Universitate, însă, au fost afectate proiectele finale ale studenților cărora le predau, deoarece s-au interzis filmările și accesul la facilitățile tehnice. Toate filmele de licență au fost înghețate pe ultima sută de metri de pre-producție. 

 

Adaptabilitate

Pentru a nu lăsa achitările să zboare aiurea, a fost nevoie de renegociat termenii de la standardul NET30 - la NET60. La Universitate, timp de o zi a trebuit să creez noi brief-uri pentru proiectele finale ale studenților, așa încât acestea să nu depindă de actori, echipamente de filmare și nici măcar tehnică de montaj, pentru că unii studenți nu au acasă un computer suficient de performant pentru montaj video, iar proiectele finale sunt evaluate în baza accesului egal la resurse tehnice.

 

Direcții de transformare

Eu depind de talentele alături de care lucrez. Suntem cumva norocoși că pentru a ne face munca, avem nevoie de creier, laptop/tabletă și Wi-Fi. Și gata. Simt, însă, că ne confruntăm tot mai acut cu lipsa de hotar între lucru și timp liber, între alimentarea egoului workaholic și pierderea cinelor cu familia. Asta e prima transformare pe care o încerc în mine și o încurajez în cei alături de care lucrez.

 

SWOT

Amenințarea principală a fost încetinirea ritmului de apariție a noilor proiecte. Am primit asta ca pe ceva firesc în noul context. În munca mea, cel mai valoros proces e cel de câștigare a încrederii, nu doar a potențialilor clienți, ci și a comunității. Timpul care ar fi fost programat pentru gestionarea noilor proiecte, a fost redirecționat spre fortificarea relațiilor cu clienții și extinderea prezenței în comunitatea de design și animație.

 

Soluții noi, la vremuri noi

Biddable, creat de Stimulated-Inc. în colaborare cu câteva talente din Moldova care lucrează pe partea vizuală și de comunicare a produsului. Biddable este rezultatul dorinței de a ajuta agențiile și studio-urile de creație să-și sistematizeze procesele de management ale resurselor creative la distanță.

 

Lecții de criză

Cum amintea cineva la Rockit: “If you want to make God laugh, tell him about your plans”.

Am învățat mai multe observând ce se întâmplă în industria muzicală, căreia îi sunt foarte aproape. Trupele de muzică, de exemplu, pierd câteva sezoane importante de concerte și festivaluri. Unii zic că vor folosi acest time-out pentru a crea muzică nouă, însă realitatea arată că e dificil să creezi atunci când prognozele te stresează, amintindu-ți că până la sfârșit de an cererea pentru concerte va tinde spre zero.

 

Schimbări comportamentale

Am devenit mai vigilenți odată ce am înțeles cât de vulnerabili suntem în fața unei atingeri sau a unui strănut.

 

De viitor

Din ceea ce îmi e cumva apropiat: cred că live entertainment-ul se va restabili mult mai încet decât celelalte industrii. Cine poate profita de aceste schimbări? Cei care vor fi sensibili față de noua realitate și vor inspira încredere prin comunicare utilă și relevantă.

 

La final, cu optimism

Am observat că lumea a început să asculte mai multă muzică și să fredoneze prin casă mai des.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related