[Designeri români] Laura Hîncu: Cred că e o perioadă în care avem șansa să corectăm ce era greșit și să promovăm made in România

[Designeri români] Laura Hîncu: Cred că e o perioadă în care avem șansa să corectăm ce era greșit și să promovăm made in România
Foto: Alex Gâlmeanu

Spune că a învățat cel mai mult din eșecuri și refuzuri. Noi o credem. Pentru că așa este, de multe ori din ele vin înțelepciunea cu care duci mai departe un business in perioade grele și deciziile bune. Laura Hîncu este designer de rochii din mătase feminine, colorate, vaporoase și este cunoscută în moda românească.

A ajuns aici nu doar prin muncă multă, ci și pentru că a știut să învețe din fiecare neizbândă. Și pentru că a decis să nu facă niciun compromis doar de dragul de a avea o marcă de fashion ce crește ca Făt-Frumos.

Când a venit pandemia peste noi, Laura s-a mutat in online, iar pentru ieșirea din izolare, a terminat renovarea showroom-ului, care își reia activitatea cu toate măsurile de siguranță puse la punct pentru angajați și clienți.

”Mi-am confirmat, în această perioadă, că înot mai bine în ape tulburi decât în cele liniștite, am simțit mândria de a fi român așa cum n-am mai simțit-o niciodată și parcă sunt mai aproape de a accepta că în momente de incertitudine, unii oamenii decid să dărâme, iar alții să construiască”

Povestim cu Laura Hîncu despre alegeri de business, design românesc și despre cum a supraviețuit brandul său de produse premium din mătase și cașmir pe timp de pandemie.

 

Drumul către design și antreprenoriat

Sunt designer vestimentar de mătase și cașmir de 10 ani, 34 de ani, absolventa ASE CIG și master ASE Tehnici contabile şi financiare de gestiune a afacerilor, manager financiar proiecte cu finanțare europeană timp de 5 ani. Sunt a 3-a generatie de contabili din familie.  Primii 2 ani de facultate am lucrat part-time în Raiffeisen, unde am învățat cât de importante sunt procedurile, profesionalismul, am legat prietenii reale și m-am bucurat de experiența ideală pentru primul job.

Am demisionat atunci când a venit o propunere de internship neplătit la un designer român pentru că doar așa puteam la momentul respectiv să învăț partea tehnică (construcție tipare, tipuri de cusături, materiale, texturi etc) și să iau contact cu un business din modă în România.

Timp de doi ani am lucrat 12 ore pe zi cu mult entuziasm și implicare până când am decis să plec, fără niciun alt plan. La nicio lună de la plecare a venit o oferta de a lucra ca manager financiar pe un proiect cu finanțare europeană împreună cu un salariu atractiv care mi-a permis să încep business-ul propriu. Am admirat dintotdeauna antreprenorii, însă nu a fost un scop în sine să devin unul, ci doar o consecință a ceea îmi doream să fac: să creez haine din mătase pentru femei interesante.

 

Perioada de început a business-ului

Grea. Mă așteptam să fie așa, dar speram că nu chiar atât de grea: vânzările nu mergeau și nu înțelegeam de ce. A fost nevoie să treacă 4-5 ani în care am exprimentat diverse strategii de marketing până să-mi dau seama ce funcționează. Odată cu lansarea shop.laurahincu.ro/ și a evenimentului anual Silk Garden Party, lucrurile au început să evolueze așa cum scrie în cărți – muncă multă, dar și rezultate motivante. Peek-ul a fost înainte de criza actuală, acum, o să vedem ce va mai avea rezultate.

 

Investiția în brandul tău

Pe parcursul a celor 10 ani, undeva la 300.000 de euro investiți în produs, promovare și utilaje.

Foto: Alex Gâlmeanu 

 

Povestea & Conceptul

Facts – În timpul unui internship de 3 ani în care am învățat partea tehnică și cum funcționează un business din modă, am făcut un drum într-un depozit trist din România anului 2009 în care poliesterul era la mare căutare, am găsit un balot de crepe de mătase nude (îi mai lipsea o nuanță să fie sofisticat) pe care l-am cumpărat cu bani împrumutați. A fost primul pas în crearea unui brand de produse premium din mătase și cașmir, cu o estetică a simplității, organizat pe două direcții:

  1. #PrivateFashioning – servicii de modă oferite pe bază de programare în care clientul primește o evaluare, consiliere și produse unicat.
  2. #SilkEssentials – basic-uri din mătase și cașmir produse în serii limitate pe shop.laurahincu.ro

Referitor la sentimentele și interpretările publicului, pot spune doar că feedback-ul este fie foarte, foarte emoționant și motivant sau din gama “trebuie să faceți mai mult, să fiți mai prezenți, mai agresivi”. Cred că sunt de bine amândouă. 

 

Stil și influențe

Stilul mimimalist, confortabil, diverse elemente din anii ’70 își găsesc mereu locul, iar inspirația vine mereu atât de diferit – idei despre care cred eu că fac lumea mai bună, filme, teatru, locuri, momente sau cromatică din natură.

 

Cele mai importante învățături

Cel mai mult am învățat din refuzuri, fie că au fost cliente sau parteneri de business, așa am înțeles că nu toate ideile mele sunt geniale. Feedback-ul a fost și este foarte important, mai ales cel lipsit de patimă pentru pentru că îmi creează senzația că e vorba despre mine și nu despre cel care îl oferă.

Cele mai importante învățături au fost că nu toate ideile mele sunt geniale și că îmi doresc atât de mult să fiu mândră de fiecare decizie, încât sunt dispusă să nu fac compromisuri de dragul “crescutului într-o lună cât alții într-un an”.

 

Clienții tăi

Cei mai mișto. :) Femei 75%, cu vârste între 25 și 44, din zone urbane cu o predispoziție către creștere și dezvoltare. Despre consumtorii români am învățat că sunt greu de fidelizat, atipici și unici. Challenging. :)

 

Strategia de comunicare a brandului

Scopul general al comunicării este creșterea notorietății brandului și a produselor. În paralel, în ultimii 3 ani de schimbare a comportamentului publicului, de transformare a admirației în achiziție. Ca instrumente, social media, SEO și Silk Garden Party, eveniment aniversar anual cu peste 400 de invitați pe bază de recomandare.

Foto: Alex Gâlmeanu 

 

Egalitatea de gen în alegeri vestimentare

Așteptam întrebarea asta de 10 ani și nu am știut. So, cred că egalitatea de gen se reflectă 100%  în alegerile vestimentare, de la însemnătatea cuvântului “sexy” (momentan, cea mai promovată este viziunea bărbaților obișnuiți – fustă scurtă, decolteu sau spate gol etc), până la motivul pentru care îți achiziționezi o anumită piesă vestimentară (pentru că îți vine bine, pentru că îi place partenerului sau colegilor). Mai avem de crescut până să ajungem libere în exprimarea vestimentară, dar creștem promițător de repede, doar avem drept de vot abia din ’48, adică din ’90.

 

O privire asupra pietei de design autohton

Ușor-ușor, femeile se îndepărtează de zona croitoriei pe comandă către design vestimentar ceea a însemnat o creștere importantă a pieței de design vestimentar, mai ales în ultimii 5 ani. Potențialul e foarte mare, dar concurența acerbă și fidelizarea clienților dificilă încetinesc creșterea.

 

Cum crezi că va fi după pandemie

Raportul preț-calitate o să fie mai important ca niciodată atât timp cât România ține sub control epidemia, iar comportamentele se vor schimba așa cum vom alege să fim influențați. Cred că e o perioadă în care avem șansa să corectăm ce era greșit și să promovăm Made in România, calitatea, măsura și educația. O să ne ajute pe toate planurile.

Foto: Alex Gâlmeanu 

 

Brandul tău în contextul actual

Luna martie a însemnat o scădere de 90% a cifrei de afaceri, in aprilie 80%, iar în mai, odată cu lansarea noii colecții de piese affordable luxury, sperăm să atingem 50% față de anul trecut.

Încă din primele zile ale lunii martie, ne-am adaptat comunicarea, am implementat soluțiile de ajutor de la statul român și ne-am reîmprospătat shop-ul online. În social media, am lansat o serie de clipuri #AlfabetulDeCulori despre puterea culorilor de a ne schimba starea de spirit și am promovat noua colecție lansată. La fix pentru 15 mai, terminăm renovarea showroom-ului, inclusiv dezinfectarea spațiului și pregătirea reluării activității cu măsurile de siguranță pentru angajați și clienți.

 

Lecțiile pandemiei

Mi-am confirmat, în această perioadă, că înot mai bine în ape tulburi decât în cele liniștite, am simțit mândria de a fi român așa cum n-am mai simțit-o niciodată și parcă sunt mai aproape de a accepta că în momente de incertitudine, unii oamenii decid să dărâme, iar alții să construiască.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related