Nu trebuie să fii expert în domeniul tehnologiei pentru a înțelege ce e transformarea digitală.
La nivel macro, este vorba despre optimizarea proceselor de business și creșterea performanței unei companii prin intermediul tehnologiei.
Transformarea digitală nu este despre a schimba ce face un business, ci despre a schimba cum și cu ce platforme software faci business.
De exemplu, dacă obișnuiai să mergi săptămânal la supermarket pentru cumpărături, contextul actual s-ar putea să fi determinat schimbarea acestui obicei. Acum există platforme precum Bringo, care livrează alimentele direct la ușă.
Tehnologia s-a infiltrat ușor, dar sigur în toate aspectele vieții noastre, de la modul în care lucrăm, până la cum ne facem cumpărăturile sau cum ne orientăm într-un oraș nou. (Google Maps versus harta clasică).
Astfel că, pentru a fi pregătit pentru viitor, orice business trebuie să integreze tehnologia ca parte din activitatea sa. O companie puternic digitalizată s-a dovedit a fi mai eficientă, mai productivă, mai puțin afectată de evenimente neprevăzute (știm cu toții la ce ne referim) iar erorile care pot apărea sunt reduse semnificativ.
Să aruncăm o privire la trei motive pragmatice (și actuale) pentru care transformarea digitală este perfect justificată:
1. Orice poate fi găsit online are prioritate. Prin online ajungi mai rapid la publicul țintă și poți construi o comunicare constantă și eficientă cu audiența ta. Acum ai toate tool-urile la dispoziție și este mai ușor ca niciodată să creezi un website și să fii prezent pe Social Media. După cum citează acest articol din Hubspot: „Acum zece ani, nu putea să-mi pese mai puțin dacă noul restaurant din centrul orașului avea un website. Acum, nu am încredere în unul care nu are.”
2. Tehnologiile digitale fac diferența dintre succes și eșec, mai ales în timp de criză. Noi oferisem tuturor colegilor posibilitatea de a lucra de la distanță până la 40% din timp, începând din ianuarie 2019. În contextul actual, acest beneficiu acordat angajaților în urmă cu un an s-a transformat într-un real avantaj pentru business. Având deja stabilite toate procedurile și infrastructura tehnică setată, am folosit timpul economisit pentru a învăța skill-uri noi, pentru a crea noi oferte și de a genera new business. Am reușit astfel să trecem cu bine prin această criză, având la finalul stării de urgență un volum de business year-to-date de +9% vs 2019.
3. Simplificarea proceselor și creșterea transparenței în comunicare conduc în mod natural la o muncă mai eficientă și la o creștere a profitului operațional. În viitor, vor exista un număr tot mai mare de procese de business care implică Sales & Marketing Automation (software care preia activități de marketing și vânzări repetitive și le centralizează în procese clare care necesită cât mai puțină intervenție umană), digitalizarea proceselor de vânzare sau RPA (automatizarea proceselor în cadrul companiei). Resursa umană va avea semnificativ mai mult timp la dispoziție iar compania va putea face mai mult business cu aceeași echipă!
_______________________
Articol scris de Adrian Alexandrescu, Senior Partner Mediapost Martech
MediaPost Martech împreună cu Interactions oferă o gamă completă de servicii de transformare digitală. Ca parte a grupului MediaPost, activăm de peste 20 de ani pe piața românească și suntem prezenți în 5 piețe europene. Expertiza noastră, construită prin peste 200 de campanii, ne-a ajutat să dezvoltăm o ofertă pragmatică de transformare digitală care s-a bucurat de un succes imediat pe piață. Suntem parteneri HubSpot și SalesForce, lideri în industria de software de automatizare a vânzărilor și marketingului. Ne adaptăm metodologia Inbound la specificul fiecărui client.