Bundesliga = No. 1, peste Premier League și LaLiga

Bundesliga = No. 1, peste Premier League și LaLiga

Suntem într-o piață globală. Suntem într-o piață unde acum câteva luni exista doar Premier League și LaLiga.

A fost nevoie de o criză, o lebădă neagră, ca să schimbe datele ecuației.

Franța stă pe loc, Italia și Spania încă nu știu cum stau. Olanda a ridicat mâna înaintea tuturor. Vor să plece la drum, dar nu știu cum.

Nu știm cum va arăta UEFA Champions League la toamnă, nu mai vorbim că încă nu am terminat acest sezon.

Peste toate este vorba despre fani, sponsori și mulți bani. Uriaș de mulți. Nu am spus nimic despre TV pentru că în mod cert vor urma renegocieri peste tot. Sportul este despre acum și aici, nu despre nu știu când.

Să ne întoarcem la subiect: Germania iese din pluton și spune că repornește motoarele economiei.

Panzerul german începe bătălia economică. Nu a durat mult și au anunțat că Bundesliga începe și ea.

Am avut ceva divergențe cu economiști celebri din România care mi-au spus că sportul nu este o prioritate. M-am obișnuit.

Germania a înțeles repede că nu este doar sport.

De peste 50 de zile vorbim despre fotbalul din Belarus, unii nu știm nici măcar unde este Belarus.

Pentru cei care au puține informații despre sport sau nu îi interesează, la nivel global avem un top alcătuit de consumatori ai Premier League (UK) și LaLiga (Spania).

Bundesliga a inventat multe reality show-uri, a inventat turnee, a programat cantonamente în ASIA și SUA. Au încercat o formulă NBA.

Nu a mers. Nu este ușor să intri pe agenda fanilor la nivel global.

Sunt în sport din 2006, un fel de pionier în lumea nimănui, dar de mult timp nu am mai văzut un start atât de lansat și care are în spate strategie de țară, nu de marketing sportiv.

Cum spui lumii întregi că ești No. 1, cum spui că tu ești puternic, dacă nu, cel mai puternic? Pur si simplu dai drumul la jocul acela care trezește pasiunea tuturor, dai drumul la fotbal. Nu oricum si oricand, ci atunci când cei mai mari competitiori ai tăi stau.

Nu furi startul, iei un avion cu reacție.

Va conta enorm pentru Germania și Bundesliga acest start.

Nu, nu este doar fotbal. Este o luptă economică și un restart la care ei nu visau.

Să fii subiectul tuturor fanilor din ASIA, SUA și celelalte continente pentru cel puțin 20 de zile, nu este puțin.

Este diferența dintre locul 1 și restul.

Nu știm câți își vor mai reveni după această criză, dar Bundesliga și Germania sigur vor conduce în acest maraton.

Așa se fură un start, așa putem să facem și noi diferența în alte industrii.

În sport încă este greu.

 _______________________
Cristian Gheorghe, Country Sales Manager Sport Evolution Group

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related