Dintre toate obstacolele ce pot interveni într-o strategie de marketing, bugetul limitat este cel mai restrictiv. Ce măsuri de promovare poţi lua, cu impact zero asupra bugetului? Îmbunătăţirea rezultatelor organice, prin implementarea unor tehnici SEO în strategia de content marketing.
Iată câteva reguli SEO pe care le poţi introduce uşor în textele de pe blogurile companiilor sau chiar şi în articolele externalizate:
Află volumul căutărilor expresiei-cheie
Nicio tehnică SEO nu se va dovedi utilă dacă expresia-cheie sau cuvântul pe care-l aduci în prim-plan nu are căutări. Iar ca să te asiguri că expresia merită supusă unei strategii SEO, o poţi evalua pe Topics by SEO monitor, un tool online care îţi arată volumele de căutare pentru cuvântul tastat şi expresiile sale similare.
Delimitează ideile cu subtitluri
Dacă ai decis să abordezi o expresie cu potenţial, următorul pas este să structurezi ideile din text cu ajutorul unor subtitluri. Acestea pot fi formatate cu H2 sau cu H3, în funcţie de modul în care se succed. Încearcă să introduci expresia-cheie în cel puţin un subtitlu, dar nu exagera dacă textul e scurt.
Introdu expresia-cheie în 2% din text
Regulile Google se schimbă periodic, iar de curând motorul de căutare a început să taxeze modul obsesiv de a introduce cuvântul-cheie, în ideea de a-ţi scoate articolul în faţă. Dacă vrei să-ţi echilibrezi strategia de content marketing, foloseşte laitmotivul ales în aproximativ 2% din text. Asta înseamnă, într-o pagină, să-l repeţi la 2-3 paragrafe.
Alege un titlu care să conţină expresia-cheie
Este însă important ca el să se regăsească în anumite locuri esenţiale - în subtitluri, în primul paragraf, dar şi în titlu, care n-ar trebui să depăşească 8-9 cuvinte. Dacă îţi scrii articolele pentru blogul companiei în Wordpress, poţi instala pluginul yoast, care te va ghida în bifarea celor mai utile recomandări de SEO content marketing.
Include link-uri interne
O altă idee utilă este să incluzi cât mai multe link-uri interne în text, într-un mod relevant, astfel încât utilizatorii să continue să-ţi exploreze pagina. Nu uita totuşi să introduci opţiunea de a lăsa pagina deschisă în alt tab, pentru a nu părăsi pagina sursă.
Mai sunt şi alte tehnici SEO utile, dar dacă le aplici pe acestea, vei avea parte de un început puternic în îmbunătăţirea strategiei de content marketing. Succes!
_______________________
Articol scris de Marius Palcă - Account Manager la INTERACTIONS
Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern.
În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran.
Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări.
Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"