Cu toata pandemia, am avut parte de cateva interviuri spumoase in aceasta luna. Am discutat cu Razvan Matasel, Managing Partner Arsenoaiei & Matasel, despre initiativa sa de-a oferi gratuit un calup de 15 cursuri, de strategie in comunicare, postate pe canalul sau de YouTube.
Nu ne-am putut abtine sa nu vorbim putin si de temele actuale din industria noastra, mai ales pentru ca orice criza este prilej de reflectie. Cum ar fi, de exemplu, daca ne-am intoarce la baza, la brand si la gandirea strategica pe termen lung? Cum ar fi daca am face si altceva decat activari, care pe termen lung erodeaza brandurile? Ce-ar fi daca n-am angaja numai oameni ieftini? Cam asa pune problema Razvan, cele doua parti ale interviului le aveti aici (1) si aici (2).
Ati vazut Jurnalul de Pandemie, realizat de RetailZoom? Daca nu inca, poate merita sa aruncati o privire, deoarece noi credem ca spune foarte multe despre comportamentul de achizitie al conationalilor nostri, la vreme de cumpana. Studiindu-l, credem ca intelegem putin si despre varsta societatii romanesti, in general.
Pentru ca lucrurile ni se par cel putin interesante am decis sa discutam tendintele ce pot fi izolate, privind valurile de date. Ne-am uitat la valurile 1, 2, 3 si 4 impreuna cu Bogdana Gheorghe, Director General RetailZoom, in doua episoade, (1)+(2), din Povesti de Pandemie.
In 9 Aprilie am fost invitati la evenimentul online, ocazionat de lansarea Ipsos Global Trends 2020 – cel mai amplu studiu global de acest tip. Studiul exploreaza atitudinile si valorile a peste 22,000 de oameni din 33 de tari si actualizeaza editiile precedente, din 2013 si 2016.
Avand in vedere contextul pandemic, ni s-a parut mai interesant ca niciodata sa ne uitam la cateva informatii, ce au legatura cu construirea brandurilor sau cu problemele sociale. In continuarea celor notate, pe marginea evenimentului, i-am adresat cateva intrebari d-nei Alina Stepan, Cluster Head @ Ipsos South-East Europe.
Ce stiti despre 5G? Nici noi nu stiam mare lucru, pana cand Valentin Adrian Tenescu a venit cu o perspectiva proprie asupra subiectului. 5G va avea cea mai mare acoperire de pana acum. Se vor putea oferi lățimi de banda mai mari, asta in contextul in care oamenii sunt din ce in ce mai atrași de materialele video, de story-uri si de orice conținut video din online.
In plus, se poate ajunge sa descarci un film in format Full HD in doar câteva secunde. Latenta este mai mica (gata cu timpii de așteptare in transferurile de date sau in orice alt tip de acțiune), va exista catalizator pentru IoT (Internet of Things), astfel ca interacțiunile dintre diferite dispozitive inteligente, pentru automatizare, vor fi mai rapide.
Lumea noastra pare ca se va schimba profund cu 5G, in rest nimic nou sub soare. Noi oamenii suntem la fel de conservatori, ca in fata oricarei revolutii. Asa am facut si cu curentul electric, cu automobilul si cu multe altele. Articolul este online, va asteptam cu opinii, pe adresa redactiei.
Tot Valentin Adrian Tenescu ne-a mai atras atentia, in aceasta luna, despre faptul ca Apple si Google si-au unit forțele (la „rugămintea” guvernului american, cel mai probabil) si vor sa transforme telefoanele noastre într-un instrument pentru tracking-ul Coronavirus-ului.
Bineînțeles ca ideea nu este noua, spune Valentin, si nu aparține celor de peste ocean. Ea vine direct ca o obișnuită cerere de încălcare a intimități individului, din tari unde libertatea de exprimare si intimitatea indivizilor nu sunt la așa mare preț. Ba chiar am putea spune ca aceasta nici nu ar trebui sa existe, in opinia guvernelor respective, si aici ne referim la tari precum China , Iran , SudKorea, caci ce mai înseamnă individul, atunci când binele comun trebuie sa prevaleze, nu-i asa?!
Tot in aceasta luna am avut placerea unui ZOOM meeting, cu Dio Boaca, Managing Director @ Phoenix Media. A fost una dintre sesiunile WeInvent talks, de data asta despre DOOH, digital OOH, realizata de la o distanta ultra safe, de peste 200km, impusa de actualul context pandemic. Discutia a fost pe cat de serioasa, pe-atat de spumoasa, pe alocuri, incheiata optimist binenteles, pentru ca asa le sade bine unor antreprenori. Va lasam s-o descoperiti.
De la inceputul lunii Aprilie avem un interviu, ce pare acum dintr-o alta viata. Romanita Oprea s-a intalnit la Conferinta Mastering the Music Business cu Emily Gonneau. Emily este o frantuzoaica de origine britanica, a carei cariera in industria muzicala a debutat la EMI (Londra si apoi Paris). Ea a parasit apoi firma pentru a fonda propria companie, Unicum Music, de artist management & publishing, ca de altfel si agentia digitala Nüagency, prin care a continuat sa promoveze artisti, festivaluri si locatii de spectacole. Emily este de asemenea fondatoarea La Nouvelle Onde, o organizatie care selecteaza viitorii executivi ai industriei muzicale, este expert JUMP si membra a MaMA.
Cu asta am incheiat trecerea in revista a celor mai bune articole din Aprilie. Pana data viitoare sa ramaneti sanatosi si cu chef de munca si viata, mai ales pentru ca se apropie LIBERAREA!