5 repere cu care generaţia Z se identifică într-o campanie publicitară

5 repere cu care generaţia Z se identifică într-o campanie publicitară

Generaţia Z începe să echivaleze numeric generaţia Millennials, iar aceasta statistică poate fi o oportunitate pentru publicitari, folosită corespunzător. Ca să te adresezi empatic acestui grup, trebuie însă să te rupi de insight-urile acumulate şi aplicate asupra tinerilor din vechea generaţie şi să-ți asociezi produsul cu un nou set de valori.

În ce crede generaţia Z şi cum poţi include aceste elemente în campania ta? Iată câteva idei:

 

Autenticitate

Tendinţa adolescenţilor din acest target este să respingă scenariile regizate, reclamele nerealiste şi mesajele cu limbaj de lemn mai mult decât generaţia de dinainte. Clişeul cu balsamul scos de la spate, la operă, ar putea fi o abordare greşită.

„Preferințele practice și realiste se extind şi asupra așteptărilor lor de la branduri. Sunt mai interesați de narațiuni și de conținut cu final realist (67%) și doresc să fie expuşi unor reclame unde au aproape de două ori mai multe șanse să vadă „oameni adevărați” decât celebrități (63% vs. 37%). Cu această dorință, generaţia Z mai degrabă intră pe YouTube decât pe orice alt site social (85%) și ar prefera ca brandurile favorite să comunice mai mult aici decât oriunde altundeva (40%)”, se spune într-un raport al paginii cassandra.co.

 

Comunitate

Un alt reper util pentru cei care vor să se adreseze acestui target e asociat cu slăbiciunea pentru YouTube: comunitatea. Noua generaţie pare mai puţin individualistă decât Millenials şi intră cu mai multă uşurinţă în comunităţi, dacă acestea coincid cu valorile lor şi prezintă credibilitate.

 

Influenceri

Cu toate că celebrităţile “de carton” nu sunt pe gustul tinerilor, consumul mare de conţinut YouTube arată ca ei se încred în influenceri care par autentici şi promovează idei asociate cu pasiunile şi abilităţile lor. De la influenceri care s-au lansat în medii de gaming, precum PewDiePie, la vloggeri de travel şi lifestyle, Generaţia Z pare să aibă mai multă încredere în recomandările vloggerilor decât ale corporaţiilor, explică globalnewswire.com.

 

Retargeting

Mai mult decât în alte grupuri sociale, retargeting-ul este un must-have în campaniile cu acest public ţintă. Tinerii fac multi-tasking între responsabilităţile şi pasiunile lor iar noţiunea de attention span a căpătat o cu totul altă perspectivă, raportată la ei.

Aşa că cel mai bun lucru pe care-l poţi face în campania ta este să repeţi mesajul şi să te asiguri că targetul tău este expus suficient acestuia. În acelaşi timp, găseşte un mod empatic de a fi repetitiv, pentru a nu obţine fix efectul invers al persuasiunii.

 

Ultimul pont? Generaţia Z e cea mai tech-friendly

O ultimă recomandare pentru abordarea Generaţiei Z în campanii publicitare este să-ţi integrezi mesajul în medii tehnologice, în care tinerii se simt cel mai bine. Oferă premii tech, fă cross-promo, creează activări la evenimente de profil şi poziţionează-te tech-friendly.

Nu e suficient să te gândeşti la cum erai tu pe vremea lor, pentru că lucrurile evoluează rapid iar Generaţia Z răspunde la alt tip de stimuli. Însă o scurtă cercetare despre comportamentul de consum şi preferinţele acestui grup poate face diferenţa pentru brandul tău.

 _______________________
Articol scris de Diana Angheluță, Business Unit Director la INTERACTIONS

 

Agenţia de comunicare interactivă & eCRM INTERACTIONS şi-a început activitatea în ianuarie 2009. Compania a avut o creştere constantă și oferă servicii de creaţie, mentenanţă şi dezvoltări tehnice: 2 treimi business autohton şi o treime business extern. 

În portofoliul de clienţi INTERACTIONS de-a lungul timpului s-au numărat branduri precum Telekom, Nestle (Joe, KitKat, Maggi, Nescafe, Nesquik, Nescafe Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Oracle sau Niran. 

Agenţia are în portofoliu peste 50 de premii creative şi nominalizări. 

Motto-ul INTERACTIONS: "Ne ţinem cuvântul dat, întotdeauna!"

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related