Dacă, în urmă cu doar câteva luni, am fi făcut un exercițiu, cu siguranță imaginația noastră nu ar fi fost atât de bogată cât să creeze tabloul unei pandemii din cauza căreia lumea se va opri în loc, la propriu.
Am putea simți că viața ni s-a pus pe pauză pentru câteva luni, însă vestea bună este că vom trece prin această încercare, iar la sfârșitul ei, premiul va fi libertatea de a face din nou lucrurile care ne plac cel mai mult. Mai devreme sau mai târziu, ne vom revedea din nou în locurile care ne aduc cea mai mare fericire – la festivaluri, în cluburi, la terase, cafenele și cofetării.
Cu acest gând optimist în minte, rămânem liniștiți acasă și faceți planuri pentru ce va urma.
În această perioadă, știm că fiecare industrie s-a văzut provocată să reziste și să se reinventeze.
Fie că este vorba de reorganizarea activității, de relocarea resurselor, de repoziționare pe piață sau de planuri de business post-criză, companiile sunt puse în fața unui test de rezistență și reziliență.
Pentru multe dintre businessurile care și-au sistat activitatea ori au redus-o semnificativa opțiunile de marketing digital au rămas singura legătură posibilă cu ritmul pre-pandemie.
Și, cu această ocazie, îi salutăm pe antreprenorii de IMM-uri care fac eforturi considerabile în această perioadă!
În acest articol am ales să dezbatem o mică parte din provocările industriei de entertainment și cum soluțiile de marketing digital ar putea ajuta antreprenorii români să rămână optimiști și să conceapă planuri practice pentru când viața se va apropia de normal.
1. Vremurile și trendurile se schimbă
Pandemia a pus la îndoială multe dintre obiceiurile noastre zilnice, a pus frână unei economii mondiale bazate pe consumerism excesiv și ne-a adus (sperăm) mai aproape de oameni, lucrurile și locurile esențiale.
O parte din industria de entertainment a reușit să-și adapteze activitatea pentru mediul online. Astfel, am văzut podcast-uri noi de calitate, petreceri ținute pe Zoom, kit-uri pentru prepararea băuturilor preferate pentru o petrecere acasă, piese de teatru din arhive și câte altele!
De altfel, asistăm la un val de empatie între antreprenori și societate, care sperăm să fie fructificat pentru cât mai mult timp. Soluțiile digitale nu au întârziat să apară, la fel și ajutorul din partea marilor băncilor sau a marilor companii.
Google, de exemplu, pune la dispoziție 340 milioane de dolari în credite pentru ads. Acestea pot fi folosite pe platformele Google Ads până la sfârșitul anului 2020. Dacă nu te gândești să investești în Ads până la sfârșitul perioadei de carantină, poți folosi acest timp pentru a te familiariza cu strategiile de Google și Facebook Ads.
2. Facebook & Google Ads facts în vremea pandemiei
Pandemia a dus, în anumite domenii (turism, industria auto), la o scădere drastică, iar pe de altă parte (componente PC, farmaceutice, educație, fintech), la o creștere semnificativă a performanței online, acolo unde trecerea din offline către online s-a putut face rapid. Cum mediul online este singura legătură cu lumea exterioară pentru mulți dintre cei aflați în carantină, consumul de date a crescut semnificativ de la începutul pandemiei.
În România, de exemplu, traficul total de date a crescut, în medie, în ultima săptămână din luna martie, cu 12% în rețelele mobile și cu 20,9% în rețelele fixe.
Oamenii consumă orice, astfel că există potențial de creștere. Din păcate, resursele alocate campaniilor digitale și advertising-ului, în general, nu reprezintă o prioritate în această perioadă. Iar acolo unde acestea încă există, conversia vizitatorilor în clienți se realizează mult mai greu.
În mod obișnuit, aproximativ 55% din bugetele de promovare (la nivel global) mergeau către digital advertising. IMM-urile sunt cele care investesc cel mai mult în Facebook și Google Ads, însă impactul crizei și-a spus cuvântul.
În ceea ce privește industria de entertainment, aceasta poate profita de avantajele mediului digital pentru a-și crește reputația.
În ciuda faptului că nu ne vom întoarce la ritmul și stilul de viață pre-criză imediat după ridicarea stării de urgență, nu putem să nu ne facem planuri de redresare.
Pe măsură ce practicăm social distancing, media on demand a ajuns la o creștere de până la 102% în SUA. Dacă materialele video se consumau deja în ritmuri accelerate, pandemia ne-a demonstrat că putem mai mult.
Oriunde te-ai situa în entertainment, profită de acest ritm!
3. Strategii post-criză
- Nu doar în această perioadă, dar și după ridicarea restricțiilor, folosește-te de tehnologie pentru a ține publicul aproape – fie de platformele de Social Media ori folosind Inteligența Artificială și Realitatea Augmentată. Nu este momentul să te îndepărtezi de oameni!
• Google și Facebook Ads implică investiții mici, dar eficiente pentru a te menține în top. Pentru campanii de succes, ai nevoie de keywords grupate strategic în ad groups foarte precis targetate, de la expresii generale până la keywords particulare.
• Dacă te-ai mutat online sau locația businessului nu mai este relevantă în vremuri de pandemie și lockdown, când Google Maps nu mai este la fel de solicitat, poți renunța pentru un moment la această extensie. În cazul Facebook Ads, păstrează extensia pentru o corelare cu pagina ta oficială.
- Nu uita nici în această perioadă de Retargeting! Mediul online, publicul și trendurile se schimbă. La fel trebuie să o facă și ads-urile tale!
Nu renunța, deci, la strategiile bune de digital marketing până ne întoarcem la normal! Internetul și digitalul și-au dovedit utilitatea în această perioadă și ne așteptăm să ne folosim de oportunitățile online pentru mult timp de acum.
Ca un ultim sfat, îndrăznește să încerci lucruri noi, să implementezi proiecte neașteptate pentru industria ta și să vii către grupurile țintă cu propuneri care să le mențină optimismul la cote cât mai înalte!
Till we meet again, use Google and Facebook Ads wisely!