Sfinții noștri cei de toate zilele. Campania McCann care a supărat BOR-ul

Sfinții noștri cei de toate zilele. Campania McCann care a supărat BOR-ul

Tot ziceam noi că bate plictiseala prin publicitatea de pandemie și s-a atins vârful folosirii imaginilor de stock și al montajelor cu oamenii care vorbesc pe zoom din sufragerie, așa că, iată: ceartă și mare supărare pornită de la o campanie McCann România. Un proiect special, prin care comunitatea creativă a vrut să trimită un mesaj de mulțumire doctorilor, cu o serie de imagini realizate de Wanda Hutira, în care doctorii devin sfinți. 

Campania a fost anunțată de Cătălin Dobre, CCO McCann Romania / Creative Director CEE, pe Facebook:

Uneori, miracolele vin de la oameni. Vrem să transformăm orașele în locuri care dau puterea celor care au cel mai multe nevoie de ea, zilele astea, doctorii. 

 

Vizualurile au apărut și pe outdoorurile din România, în mai multe orașe. Reacția BOR a fost previzibilă. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, a criticat campania, spunând că este blasfemiatoare și o ofensă adusă medicilor:

Nu este vorba, deci, doar despre un demers blasfemiator (care ar trebui in mod deschis asumat si revendicat, inclusiv in registrul finantarii si aprobarii), ci si de o ofensa adusa categoriei profesionale atat de onorabile a medicilor, care, ca noi toti, nu se cred cu certitudine sfinti sau mantuitori improvizati si nu pretind un obscen cult public

Nici politicienii nu au stat deoparte. Consilierul general ALDE, Tudor Tim Ionescu, scrie pe Facebook că agenția ar trebui să oprească campania:

“Se creează doar tensiune într-un moment în care societatea este deja tensionată. Prin urmare, fac apel atât la artista Wanda Hutira, cât mai ales la agenția McCann, să oprească această campanie care nu ajută pe nimeni”. 

 

Apoi, oamenii internetului au dus supărarea mai departe. Au venit din toate părțile sensibil-religioase și au început să comenteze supărați:

S-a strigat Blasfemie! și Creștinopați!, s-au invocat prieteni imaginari, în fine, s-a ajuns în locul ăla super-tradițional de pe Facebook, cu răcnete, ironii, insulte și râsete, fiecare după putere și posibilități:

Și tot așa, în sute de comentarii, mii de share-uri și de opinii pe acest subiect. Postarea doctorului Adina Alberts a fost foarte populară în zona furioșilor:

 

Dar să mai culegem și opinii și din partea celaltă a Forței:

 

 

 

Ați prins ideea. În zona religioasă: ba e bine că Dumnezeu e în oameni, ba nu e bine să facem din doctori sfinți, ba și lui Dumnezeu i-ar plăcea, dacă ar vedea, ba căile lui sunt misterioase. În zona creativ-publicitară: e bine că ieșim din canoanele (glumiță) reclamelor plictisitoare de pandemie, ilustrațiile sunt frumoase, ba ideea e proastă și demersul fără sens. 

Acum, frumusețea și sensul lor, depind și de ochiul privitorului. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related