Dar când doctorii au nevoie de ajutor?

Dar când doctorii au nevoie de ajutor?

Zilele acestea, medicii, asistentele și ambulanțierii sunt oamenii care au pus pe loc secund casele și nevoile personale. Iar asta fiindcă își concentrează toate eforturile pentru ca noi toți să putem depăși cu minime daune perioada grea prin care trecem. Dar când și ei au nevoie de ajutor, cine îi pune pe primul loc?

Pentru cei care caută zilele acestea consiliere psihologică sau juridică, dar și suport practic în identificarea de locuințe temporare, transport sau aprovizionarea cu medicamente și materiale lipsă în spitale, a apărut Telefonul Medicului. Platforma Telmed.ro este un proiect al Asociației Magic, careia i s-au alaturat voluntari si parteneri specializați în diverse domenii.

”Momentan avem 12 psihologi voluntari coordonați de un psiholog intern al Asociației Magic și 25 de juriști voluntari coordonați de un alt jurist voluntar, spune Adriana Banu.

În cele ce urmează povestim mai multe cu Adriana Banu, Project Manager Telefonul Medicului, despre locul virtual unde “eroii din prima linie” pot cere sprijin.

 

Consiliere pentru “eroii din prima linie”

Vremurile pe care le trăim ne pun pe toți în fața unor situații greu de gestionat, din toate punctele de vedere. Cu atât mai dificilă este situația pentru cadrele medicale din România, “eroii din prima linie” așa cu au fost denumiți în această perioadă cei care își concentrează toate eforturile zilele acestea astfel încât noi toți să depășim cu bine această perioadă și să ne întoarcem cât mai repede la viața și activitățile de dinainte de apariția pandemiei.

Telefonul Medicului este un nou serviciu inițiat de Asociația Magic, în parteneriat cu Alianța Medicilor și Federația Asociațiilor Studenților în Medicină din România (FASMR) care își propune să ofere cadrelor medicale din România consiliere psihologică și suport emoțional, suport juridic și suport practic, astfel încât toți cei care luptă din prima linie cu pandemia să se poată concentra pe ceea ce fac mai bine. 

 

Apariția platformei de la idee la ”go live”

Noi cei de la Asociația Magic credem că adaptabilitatea noastra și a proiectelor noastre este un factor important pentru rezolvarea rapidă a problemelor cu care beneficiarii noștri se confruntă. Proiectele noastre oferă sprijin pentru familiile copiilor cu afecțiuni grave din România, dar odată cu apariția pandemiei în contextul Covid-19 am identificat diverse nevoi ale cadrelor medicale (nevoia de echipamente de protecție, nevoia de cazare în contextul în care unele cadre medicale nu se mai pot întoarce în familiile lor,  nevoia de ajutor practic – cumpărături punctuale, transport etc).

De la momentul identificării acestei nevoi a cadrelor medicale, la identificarea specialiștilor pentru oferire de ajutor și până la crearea platformei și "go live" a fost nevoie de cateva zile. Bineînțeles că o parte a specialiștilor activează și pe alte proiecte ale Asociației. Vorbim atât de implementare, cât și de adaptare.

 

Oamenii din spatele Telefonului Medicului

Încă de la începutul proiectului s-au alăturat inițiativei foarte mulți voluntari, fie voluntari individuali, fie voluntari care aparțin unor organizații (ex Avocații din comunitatea Lideri pentru Justitie și Asociația Tinerilor Avocați din Baroul Timiș, cei care ne ajuta cu sfaturi/sprijin juridic).

Echipa de proiect este formată din patru membrii ai Asociației Magic care răspund la numărul 021.555.2286, un coordonator voluntar al echipei de juristi (Diana), un coordonator al echipei de psihologi (psiholog intern Magic – Corina), un responsabil tehnic (Bogdan), un coordinator al întregului proiect (Adriana) și multi membrii ai echipei care ajută pentru bunul mers al proiectului (de la faza de implementare, până la soluționarea cererilor).

În ceea ce privește consilierea psihologică, aceasta a început cu 11 psihologi voluntari,  “prieteni” ai Asociației Magic specializați pe intervenție în cazul traumei și situațiilor de criză , iar pe parcurs ne-am bucurat să fim contactați și de alți psihologi care și-au dorit să facă parte din proiectul nostru. Ei au fost incluși în proiect în baza experienței lor, prin selectarea de către coordonatorul echipei de psihologi a proiectului (colega noastră Psiholog – Corina Țolea).

Momentan avem 12 psihologi voluntari coordonați de un psiholog intern al Asociației Magic și 25 de juriști voluntari coordonați de un alt jurist voluntar. Pe partea de sprijin practic, pentru o parte din situații avem deja soluții/voluntari, iar pentru altele, pe măsură ce primim diverse solicitări încercăm să găsim parteneri sau voluntari astfel încât să putem soluționa toate cererile venite de la cadrele medicale.

 

Cine sunt partenerii in proiect

Operatorii care preiau apelurile cadrelor medicale sunt consiliati de specialiștii Institutului pentru Studiul și Tratamentul Traumei. Cu ajutorul celor de la Milluu încercăm să soluționăm cât mai multe din cererile de cazare venite din partea cadrelor medicale ce activează în marile orașe.

În continuare încercăm să găsim parteneri pentru a soluționa solicitări venite din partea beneficiarilor Asociației. Suntem în discuții cu o firmă de transport pentru persoane care să ne ajute cu transportul cadrelor medicale în marile orașe din România.

 

Beneficiarii

Beneficiarii Telefonului Medicului pot fi toate cadrele medicale din România care se confruntă cu o situație dificilă și care au anumite întrebări sau nevoi (simt nevoia să discute cu un psiholog, au întrebări cu aspecte juridice sau pur și simplu au nevoie ca cineva să facă cumpăraturile pentru cei de acasă, în condițiile în care ei nu pot face acest lucru). Pe partea de asistență psihologică și pe cea de sprijin juridic există specialiști care așteaptă să preia beneficiarii pentru a îi ajuta.

 

În ce solicita consiliere

Cei care solicită consiliere psihologică sunt ajutați de echipa noastra de psihologi voluntari, iar sprijinul juridic este oferită de voluntarii cu studii juridice, coordonați fiind de voluntara Asociației Magic, Diana.

Sprijinul practic se materializează prin conectarea nevoilor punctuale cu resursele pe care Asociația Magic le deține sau reușește să le obțină cu ajutorul voluntarilor sau a parteneriatelor.

 

Serviciile Telmed.ro

Numărul la care ne pot suna cadrele medicale care au nevoie de sprijin este 021.555.2286 (021.555.ACUM), un număr cu tarif normal. Serviciul oferă în mod gratuit:

Suport psihologic, alături de psihologi și în parteneriat cu Institutul pentru Studiul și Tratamentul Traumei

Suport juridic, oferit de membrii din comunitatea Lideri pentru Justiție, din Asociația Tinerilor Avocați din Baroul Timiș și de voluntari ai Asociației Magic

Sfaturi practice, identificarea de nevoi urgente și încercarea de a le soluționa cu ajutorul partenerilor și a comunității de voluntari ai Asociației Magic

 

Cum funcționează Telefonul Medicului

Linia va fi funcțională între orele 10:00 și 18:00, dar proiectul și platforma Telefonul Medicului au fost astfel structurate încât să poată primi mesajele beneficiarilor și în afara intervalului specificat. Beneficiarii care vor apela Telefonul Medicului vor fi contactați ulterior de un membru al echipei Magic și vor stabili împreună modul în care pot fi ajutați.

 

Capacitatea call-center-ului

Apelurile sunt preluate de patru operatori, membrii ai Asociației Magic, care triază solicitările în funcție de nevoi și care le direcționează către specialiștii care le pot soluționa. Toți operatorii (Bianca, Raluca, Lulu si Cristina) au experiența de lucru în proiectele Asociației Magic.

 

Strategia de promovare

Proiectul a fost lansat cu ajutorul unei conferințe de presă, iar ca surse de promovare reamintim rețelele de socializare (fie prin pagina Asociației Magic, fie prin pagina de proiect Telefonul Medicului, sau prin postarea informațiilor pe grupurile cu specific medical pe care activează foarte multe cadre medicale din România). În plus, intervențiile reprezentanților Asociației Magic în presa scrisă sau la radio ne ajută să facem cunoscut proiectul pentru ca ajutorul să poată ajunge la cât mai mulți beneficiari.

 

Cei care suna

Apelurile au fost relativ constante, cu o intensitate mai mare în primele zile de după lansare și cu o diminuare în perioada Sărbătorilor Pascale Ortodoxe. Apelurile sunt atât de solicitare ajutor, cât și de oferte diverse (de la oameni care vor să ofere cu titlu gratuit pentru cadrele medicale apartamentele pe care le dețin/administrează, voluntari care vor să facă cumpărături în diverse orașe ale țării, voluntari care vor să ofere servicii de transport sau oameni care au expertiză pe diverse domenii de care ar putea avea nevoie cadrele medicale ex. psihologi).

 

Cum se poate implica comunitatea

În primul rând încurajăm pe toată lumea să facă cunoscut proiectul nostru pentru a ajunge la cei care au nevoie de el (share al postarilor de pe rețelele de socializare, respectiv să le spună cunoscuților care sunt cadre medicale).

În funcție de expertiza și timpul liber al fiecărei persoane din comunitate, aceasta ne poate spune cum se poate implica în proiectul Telefonul Medicului astfel încât atunci când avem nevoie de acea expertiză să îi putem contacta, sau poate fi direcționat către alt proiect al Asociației Magic (ex. Transport echipamente medicale/echipamente de protecție achiziționate pentru spitale din donațiile la Fondul de Urgență, Linia Solidarității – proiect de sprijin a familiilor cu copii cu afecțiuni grave sau a adulților cu afecțiuni oncologice etc).

 

Impactul pozitiv

Până în acest moment la Telefonul Medicului au sunat 48 de persoane cu diverse aspect legate de proiectul Telefonul Medicului. Ne bucură sa spunem că 17 dintre acestea au fost apeluri prin care am primit diverse oferte de la oamenii interesați să ajute (psihologi, voluntari care vor sa asigure transport, oameni care si-au pus casele la dispoziție, oameni care vor să facă cumpărături, etc). Zece cadre medicale au fost ajutate cu sprijin juridic, altele au fost consiliate psihologic, iar pentru o parte din ele am reușit să ajutăm cu sprijin practic.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related