[Noul context] Viorel Chesaru: Clientii ne cer solutii care sa acopere lipsa filmarilor exterioare, de aici si cererea mai mare pentru animatii

[Noul context] Viorel Chesaru: Clientii ne cer solutii care sa acopere lipsa filmarilor exterioare, de aici si cererea mai mare pentru animatii

Ce se intampla cu productia in aceasta perioada, in care totul se reconverteste la granite noi? Cat de mult poate suplini online-ul si telefonul mobil? Nu poti face acasa un studio profesional de sunet in care calitatea sunetului sa fie aceeasi ca in studio, spune Viorel Chesaru, Managing Director Chainsaw Europe. 

In business-ul nostru foarte multe depind de hardware complex si licente software speciale. Cat despre filmari, telefoanele au ajuns sa fie noul trend!

Trebuie sa fii mereu in stare sa te reinventezi si sa ai cat mai multe optiuni, spune Viorel Chesaru. Cum se intampla asta in zona de productie, povesteste el in randurile de mai jos. 

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.

 

Impactul in business

Primele semne au fost pe la mijlocul lunii februarie. Unii clienti, si noi impreuna cu ei, incepeau sa se pregateasca pentru ce urma. Dar nimeni nu stia inca exact care vor fi urmarile si pentru cat timp, lucru care inca nu s-a schimbat.

 

Primele masuri

Primele masuri au fost desigur in vederea asigurarii securitatii si sanatatii angajatilor. Birourile trebuie sa fie la fel de curate ca si cea mai curata camera de acasa, angajatii nu au mai avut voie sa foloseasca transportul public, chiar am angajat un doctor care sa raspunda oricaror intrebari legate de aceasta epidemie. In business-ul nostru cel mai de pret asset sunt oamenii! Odata rezolvata asta, am reusit impreuna cu ei sa stabilim exact ce avem de facut si in ce formula de lucru.

 

Strategia de criza pe termen scurt & mediu  

Pe termen scurt, strategia a fost sa ne putem plati oamenii, furnizorii si taxele catre stat, ceea ce am si reusit. Incercam sa mentinem si moralul, nu e o perioada simpla deloc! Pentru cei care vin la birou cumparam mancare, deserturi si altele, pentru cei de acasa am trimis din cand in cand cate o surpriza…

Pe termen mediu, deja suntem in discutii cu diversi clienti pentru implementare de campanii noi, de idei noi de productie care sa nu implice filmari exterioare cu echipe mari.

 

Cum au reactionat clientii    

Clientii nostri au continuat campaniile, chiar daca nu in acelasi ritm ca si inainte. Toata lumea si-a regandit structura de cheltuieli de marketing si au ramas pe strictul necesar. Am observat si ca unele companii au devenit precaute atunci cand lucreaza cu parteneri care nu sunt stabili financiar.

Trebuie sa ai clienti din cat mai multe industrii pentru a supravietui intr-o perioada de criza. Noi lucram pentru industria cinematografica, pentru televiziune, pentru publicitate locala sau publicitate internationala. In aceasta combinatie, am reusit sa mentinem un nivel de incarcare absolut acceptabil.

 

Proiectele in desfasurare si viitoare  

Unele proiecte au fost amanate (mai ales cele care necesitau filmari complexe). Altele au fost modificate astfel incat sa se poata folosi ce este disponibil acum (animatii, grafica, filmari simple sau cu telefonul).

Altele au continuat normal, mai ales proiectele de film, unde duratele de post-productie sunt foarte lungi si atunci se lucreaza in continuare.

 

Cum ati regandit procesele de lucru

Procesele propriu-zise nu le-am modificat, doar comunicarea. Acum folosim foarte mult sistemele de comunicare online de tip Zoom sau Discord. O foarte mare atentie a trebuit sa acordam zonei de control al calitatii. Cred ca au crescut foarte mult si convorbirile telefonice. Toate acestea ne-au fortat sa gandim mai creativ. Clientii ne cer solutii care sa acopere lipsa filmarilor exterioare, de aici si cererea mai mare pentru animatii, sau pentru filmari cu o singura persoana pe croma sau acasa.

 

 

Se poate wfh in productie?

Am vorbit cu toti angajatii si am luat fiecare rol in parte sa vedem ce inseamna lucrul de acasa atat ca tehnologie cat si ca eficienta. Am ajuns sa folosim un system hybrid cu unii dintre angajati lucrand acasa, iar ceilalti la birou prin rotatie. Nu poti face acasa un studio profesional de sunet in care calitatea sunetului sa fie aceeasi ca in studio. In business-ul nostru foarte multe depind de hardware complex si licente software speciale. Cat despre filmari, telefoanele au ajuns sa fie noul trend! 

 

Etapele reinventarii

Nu este vorba despre o noua normalitate, asa se intampla tot timpul, pe masura ce unele industrii scad, trebuie sa fii in stare sa le gasesti pe cele care sunt in crestere. Trebuie sa fii mereu in stare sa te reinventezi si sa ai cat mai multe optiuni. Noi am reusit sa balansam zonele din care vin clientii nostri intre film, televiziune, adaptari internationale si reclame originale.

Pana acum am fost norocosi, dar sunt pe deplin constienti ca facem parte dintr-o lume mult mai mare.

Pe masura ce economia va incepe sa re-porneasca, speram ca toata lumea din industria noastra sa isi revina, poate chiar mai bine ca inainte. 

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Campanii

Sectiune



Branded


Related