[Designeri români] Kinga Varga: De cand a inceput pandemia, atelierul a lucrat la productia de masti din bumbac

[Designeri români] Kinga Varga: De cand a inceput pandemia, atelierul a lucrat la productia de masti din bumbac

Daca ar fi sa vorbeasca in acesta perioada despre trenduri in moda, designerul Kinga Varga ar rezuma in cateva cuvinte tendintele momentului: masti de protectie, tinute de casa, o revenire la natural si reinventarea garderobei. Ea este, de altfel, unul dintre creatorii de moda romani care au trecut rapid la designul si productia mastilor.

Kinga provine dintr-o familie in care arta si mestesugul s-au transmis intre generatii. La doar 6 ani, a cusut la o masina industriala prima geanta pentru invatatoarea sa. A realizat colectii de tricotaje la inceputurile in design, pe care le-a lansat pe podiumul de la Romanian Fashion Week organizat de Irina Schrotter. De-a lungul timpului Kinga Varga Brand s-a dezvoltat organic cu pasi marunti, dar siguri.

“Toata familia noastra este implicate momentan in businessul Kinga Varga, eu design si coordonare productie, Mihai sotul meu administrare business, Mihaela  fetita mea (13 ani) se ocupa de partea de video, montaj, iar Andrei (4 ani) se ocupa de veselie și buna dispozitie”. 

Vorbim cu Kinga Varga despre designul autohton, conceptul brandului sau, precum si despre adaptarea la noile conditii de viata si business.

 

Prima geanta cusuta la masina

Am 42 de ani provin dintr-o familie in care arta si mestesugul s-au transmis din generatie in generatie: bunicul pantofar, bunica croitoreasa confectie usoara, tatal meu maestru croitor confectie grea iar mama a lucrat in domeniul tricotajului. Continuid traditia mostenita din familie, adaugand pasiune pentru design povestea mea incepe.

La 6 ani, cand m-am asezat prima data de buna voie si nesilita de nimeni la o masina de cusut industriala, la fabrica pe care o conducea tatal meu, unde am cusut prima geanta din material pentru invatatoarea mea. Practic visam cu ochii deschisi sa ajung printer cele mai cunoscute creatoare de moda din Romania.

 

Ce a urmat

Am urmat Universitatea de Arte Plastice  si Design Cluj, apoi un Master in Management si Afaceri. Inca din timpul facultatii am inceput sa realizez colectii de tricotaje pentru fabrici, apoi am inceput colaborarea cu cel mai mare producator de fire din Romania, Rifil

Am parcurs un drum ascendent de la confectii de femei la tricotaje, proiectare de tipare, creatie, pana la produs final. Concept catalog de colectie care implica: alegera locatiei, manechinelor, machiaj, coafura, fotograf, grafica, urmarirea procesului  pana la iesirea din tipar.

 

Perioada de inceput

Perioada de inceput a fost foarte frumoasa, am facut un plan de afaceri  si de aici a inceput incursiunea mea in fabricile de tricotaje din Romania. Am realizat colectii de tricotaje lucrand cu fabricile in acest domeniu. Romanian Fashion Week organizat de Irina Schrotter a fost rampa de lansare, dupa care au urmat Targuri Interne si Internationale, parteneriate strategice cu mari companii si magazinul online kingavarga.ro

In 2009 am trecut de la colectii de tricotaje la colectii de confectie si am dezvoltat doua linii:

Ready to Wear  linia de mass market si Luxury  divizia de lux. 2012 este anul in care se lanseaza linia de Accesorii si Bijuterii fine placate cu aur si argint. Iar in 2019 am introdus in portofoliu linia de copii 3-13 ani. De-a lungul timpului brandul s-a dezvoltat organic cu pasi marunti, dar siguri. 

 

Investitia in brand

Multa, foarte multa pasiune un volum de munca imens si evident toate economiile puse deoparte pina la aceea data. Creearea de colectii, sedintele foto, lansarea in magazine off line si lansarea magazinului on line, participarea la evenimente, tirguri si actiuni caritabile cu o energie care ma uimeste si pe mine uitindu-ma in urma.  

“Meseria este bratara de aur” spune o vorba din batrani! Ce frumos ar fi daca toti oamenii ar face ceea ce le place, ce ii pasioneaza , ce lucruri deosebite si de calitate ar iesi!

Asadar, pot spune ca sunt o norocoasa, iubesc ceea ce fac, iar rezultatele finale va las pe voi sa le apreciati si de ce nu, sa le purtati!

 

 

Conceptul

Fiecare persoana sa simta atingerea ingerilor prin vesmantul pe care o poarta.

De aproape 15 ani spun prin haine povesti despre simplitate, feminitate si eleganta nonsalanta. Aleg materiale de calitate, croieli confortabile si gandesc fiecare piesa ca pe o extensie a celui care o poarta pentru ca stilul sta in curajul de a fi liber.

Creez tinute cu personalitate, piese versatile care sunt gata oricand sa treaca testul timpului si sa devina elemente nemuritoare in garderoba noastra. In toata graba aceasta si vartejul vietii eu caut prin hainele pe care le creez un sentiment de liniste si pace, magie si mister.

Incurajez conceptul de #slowfashion in care hainele atemporale mereu vor fi la moda.

Prezenta ingerilor in viata mea, a fost motivul datorita carora, am creat colectii in care simti protectia lor.

Asadar aripile de inger sunt parte din mine si semnatura care ma defineste. Creez haine pentru femei puternice si totodata sensibile, care isi cunosc stilul, cauta confort si versatilitate.

 

Stil si influente

Abordez un stil minimalist cu influente angelice.

Ma inspira viata, culorile, calatoriile, copii, ingerii.

 

Cel mai importante lectii

Am invatat sa ma bucur de fiecare moment, ca viata este prea scurta si picanta.

Am invatat sa fiu flexibila si sa ma adaptez situatiei, sa gasesc solutii si sa nu ma las doborata de valurile  vietii, sa traiesc in prezent.

Exista un moment pentru toate important sa avem rabdare.

 

Clientele brandului tau

Ma pozitionez ca un brand premium la un pret accesibil. Clientele mei sunt femei active, feminine, sensibile, puternice, destepte, creative, plina de viata, rafinate, modern, independente, indraznete.

 

Strategia de comunicare a brandului

Strategia de promovare este atat online cat si offline. Comunicam in social media prin Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube.

Persoane publice poarta cu drag creatiile Kinga Varga.

Participam la evenimente si tirguri de profil.

 

Planuri de dezvoltare

Consolidarea magazinului on-line, cresterea participarilor la tirgurile de profil din Romania si din afara.

 

Piata de design autohtona

Designul romanesc a evoluat mult, insa in momentul de fata pasim pe un teren foarte fragil. In situatia actuala se va face o selectie naturala si vor ramane cei care au o baza solida si se reinventeaza.

 

Trendurile actuale

Acum o luna as fi raspuns cu o lista de tendinte de la bijuterii vizibile, mari, maneci volumetrice,  haine supradimensionate, franjuri, sacouri scurte, tricouri polo, insa astazi vorbim de masti de fata, tinute de casa, o revenire la natural si o reinventare a garderobei.

Urmaresc tendintele international, insa feelingul meu este cel mai bun radar cand creez colectiile.

 

Relatia romancelor cu hainele pe care le poarta

A evoluat in mod constant, si a fost modelata de principalii retailer care au intrat pe piata din Romania iar in ultimii ani, tot mai pregnant, de designerii romani, care s-au adresat acelor clienti de nisa ce isi doreau un altceva. O haina in serie limitata, unica, de o calitate buna sau o haina personalizata care sa ii scoata in evidenta, confortabila, de care sa se poata bucura  mai mult timp.

Perceptia femeilor asupra imaginii lor a evoluat constant dea lungul anilor, au devenit mai emancipate foarte atente la detalii si incepem sa avem o cultura a imaginii femeilor, promovata foarte mult cu ajutorul retelelor sociale si a multitudinii de persoane “influencer” care promoveaza aceste schimbari.

 

Brandul Kinga Varga in contextul actual

In contextul actual toate afacerile sunt afectate mai mult sau mai puțin, insa greul va veni abia dupa ce se termina carantina. 

De cand a inceput pandemia atelierul a lucrat la productia de masti din bumbac. Am dezvoltat cateva modele care sunt livrate atat la persoane fizice cat si la companii. Am considerat de la bun inceput ca sunt utile si protejeaza. In momentul de fata acestea sunt prioritare, bineinteles avem comenzi pe toate modelele, tricouri, rochii fiind incarcate cu sentiment de protectie Angelica. Clientele mele adopta un stil relaxat in casa, tricourile Kinga Varga cu aripi de inger sunt un must have. 

Ne adaptam din mers si gandim campanii de promovare si vanzare online venind in intampinarea clientilor cu oferte noi, reduceri si outfit uri potrivite pentru aceasta perioada. In plus toata familia noastra este implicate momentan in businessul Kinga Varga, eu design si coordonare productie, Mihai sotul meu administrare business, Mihaela  fetita mea (13 ani) se ocupa de partea de video, montaj :) iar Andrei (4 ani) se ocupa de veselie și buna dispozitie :). 



Invataturile pandemiei

In afaceri inveți mereu ca aceasta situatie este data ca sa ieși din zona de confort, pe de o parte ai timp sa te autoanalizezi, iar pe de alta parte este momentul actiunii. 

Aceasta situatie m-a ajutat sa vad mai clar nevoile clientelor mele si sa fim mult mai atenți la ce si cum comunicam in social media. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related