Un #Mulțumesc pentru toți cei care se expun în fiecare zi și despre care nu prea vorbim

Un #Mulțumesc pentru toți cei care se expun în fiecare zi și despre care nu prea vorbim

Stăm acasă și simțim că ni s-au cam epuizat resursele de carantină. Forțăm zâmbetul și ne spunem că mai e puțin, dar uităm că, până la urmă, a lupta cu plictiseala este un privilegiu. Sunt mulți cei care nu își permit să stea acasă. Doctorii, farmaciștii, curierii, vânzătorii, gunoierii, șoferii, mecanicii de tren, cei care dezinfectează străzile, jurnaliștii. #Mulțumesc este o campanie care transmite un mesaj celor din linia întâi în lupta cu virusul COVID-19. Este un proiect independent inițiat de Corina Buzoianu și Rodica Săvulescu și concretizat cu ajutorul unui grup de voluntari (artiști, studenți, profesori, oameni de creație, părinți, prieteni), cu participarea Crinei Semciuc, a lui Șerban Pavlu și a lui Dorian Boguță. În campanie s-au implicat și Adina și Elena Ionescu, Ștefania Petre, Ioana Marinescu, Mădălina Albuț, Adrian Mălăieș-Popescu și Alexandru Pascovici. 

Se simte puternic o coagulare a societății civile și oricine poate da o mână de ajutor, fie că donează bani, timp sau emoție. Nu trebuie să uităm că și sprijinul moral este esențial în astfel de situații, mai ales pentru cei care luptă cu virusul în mod direct, spun autorii campaniei 

Spunem și noi #Mulțumesc, de aici, de la IQads, tuturor celor care nu au privilegiul de a sta acasă și dăm mai departe mesajul. E un moment bun să conștientizăm importanța unor meserii uneori ignorate și să dăm prejudecățile la o parte din jurul lor. 

 

Ideea campaniei

Este mai degrabă vorba despre o inițiativă de recunoaștere a muncii pe care o depun categoriile sociale aflate în prima linie în lupta cu COVID-19. Implicarea lor – mai mult sau mai puțin vizibilă – este esențială pentru bunul mers al lucrurilor în această perioadă, iar asocierea cu super-eroii, des întâlnită online, nu este deloc întâmplătoare. Ei chiar se supun unui risc pentru binele comun, iar demersul nostru are ca punct de pornire această recunoștință a societății față de eforturile lor, pe care în mod usual le considerăm drepturi cuvenite. După etapa de panică generală, explicabilă în acest context, a apărut în mod natural și acest val de recunoștință față de cei care fac lucrurile mai suportabile pentru noi toți.

 

Cum se comportă oamenii

Ideea a apărut tocmai pentru că noi am observat că la magazin, la farmacie, pe stradă, atunci când sunt față în față cu cei care lucrează în perioada asta și ne furnizează bunuri și servicii, oamenii tind să nu conștientizeze riscurile la care aceștia sunt expuși. Tindem să luăm ca atare faptul că cineva stă la casă la supermarket, că cineva ne asigură internetul, că unii sunt pe stradă, alții duc gunoiul, alții pleacă la drum ca să transporte bunuri. A fost un moment în care ne-am dat seama că despre mulți dintre acești oameni care se expun în fiecare zi nu prea vorbim.

 

Mesajul

Campania are în spate două idei. Prima este de a le arăta eroilor văzuți și nevăzuți că le suntem recunoscători și că apreciem munca lor, că riscul pe care ei îl au în fiecare zi este înțeles de noi toți. A doua este de a crește nivelul de conștientizare a publicului larg cu privire la importanța acestor oameni, a tuturor celor care prin munca lor ne ajută pe noi să stăm acasă.

Deși există un val de solidaritate pentru sprijirea spitalelor și foarte multe inițiative care au reușit ca într-un timp foarte scurt să strângă fonduri pentru a cumpăra echipamente, noi ne propunem să extindem cumva ideea de linie întâi și prin urmare echipa de eroi. Rămâne evident colosal efortul personalului medical, dar vrem cumva să aducem în lumina recunoștinței și alte categorii. 

Sperăm să aducem un zâmbet pe chipul tuturor celor care prin munca lor ne ajută pe noi să stăm acasă. Chiar dacă muncim de acasă și avem griji și tot felul de dificultăți, avem cumva privilegiul de a putea sta departe de riscul zilnic. Și asta datorită celor care merg la muncă în fiecare zi, știind că oricând în fața lor poate fi cineva infectat. Sperăm, de asemenea, să-i ajutăm pe oameni să conștientizeze importanța unor meserii umbrite la nivel social.

 

Cum se pot ajuta oamenii în aceste zile 

Există nenumărate moduri în care fiecare dintre noi poate ajuta. Pe de o parte, respectarea recomandărilor făcute de autorități este esențială. Păstrarea distanței sociale va face diferența când vine vorba despre așa-numita“aplatizare a curbei” de infectare. Deși multă lume se plânge deja –mai în glumă, mai în serios – de neplăcerile carantinei, trebuiesă ne cultivăm cu toții reziliența și capacitatea de adaptare la schimbare în această perioadă. Astfel, putem ajuta pasiv, și numai dacă #StămAcasă. 

Pe de altă parte, cei care simt nevoia să se implice activ au și ei o multitudine de opțiuni. Vedem deja că au apărut mișcări de susținere a afacerilor locale, voluntari care ajută categoriile “de risc”, acțiuni de strângere de fonduri pentru a susține spitalele și medicii, iar multe companii sau chiar makeri independenți s-au implicat în procurarea/ crearea de echipamente de protecție pentru cei din linia întâi.

Se simte puternic o coagulare a societății civile - și oricine poate da o mână de ajutor, fie că donează bani, timp sau emoție. Nu trebuie să uităm că și sprijinul moral este esențial în astfel de situații, mai ales pentru cei care luptă cu virusul în mod direct. Așadar, o altă modalitate de a ajuta – de acasă – este inclusiv transmiterea unui mesaj de susținere pentru cei care duc greul în această perioadă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related