[Noul context] Alma Andreescu: Suntem blocati din punctul de vedere al filmarilor. Facem animatii, GIF-uri informative sau haioase

[Noul context] Alma Andreescu: Suntem blocati din punctul de vedere al filmarilor. Facem animatii, GIF-uri informative sau haioase

Daca un drum se blocheaza intr-un anumit punct, cauti ocolisuri, scari cu care sa treci zidul, inveti sa sari. Cam asa si cu agentiile de productie, zilele acestea, nevoite sa reinterpreteze. Alma Andreescu, Scriptwriter & Video Director | Inversee Media, spune ca filmarile pre-stabilite s-au anulat, in mod previzibil, iar unii clienti si-au inghetat bugetele pe termen nedefinit. 

Suntem constienti ca perioada carantinei a dat peste cap strategiile de comunicare, bugetele si predictibilitatea in orice piata, dar in acelasi timp credem ca e important pentru branduri sa mentina legatura cu clientii lor, macar pe plan uman, daca nu are sens comercial acum.

 Cum se adapteaza agentia la conditiile stramte ale crizei, cum se fac campaniile de acasa si ce urmeaza pentru acest domeniu, povesteste Alma in randurile de mai jos.

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.

 

Criza & primele masuri

Ca agentie mica de productie video, gasisem mai demult in echipa noastra o cale de a lucra eficient de acasa, dar mie, ca om de regie (si destul de sociabila), imi lipseau intalnirile de echipa ca sa evoluam si sa gasim noi strategii de crestere, poate sa ne si distram un pic impreuna!

Si incepusem de sfarsitul anului trecut sa ne facem team meet-uri regulate pentru asta, si chiar la o intalnire foarte creativa la MNAC am inceput sa primim toate vestile acelea de anulari, inchideri la inceputul starii de urgenta...

Ma bucur totusi ca am reusit in ziua aia sa strangem material foto si video dragut pentru urmatoarele saptamani de comunicare, macar!  Dupa ce au prins si colegii gustul intalnirilor creative dese, am decis sa pastram regularitatea lor, dar acum “zoomzaim” doar, cum zicea un coleg ;)

Focusul lor a devenit sa ne tinem aproape, sa citim carti de dezvoltare de business impreuna si sa ne setam mai multe obiective relevante si creative. A fost fain ca una din strategiile noastre pe termen lung era sa creem un landing page de creatie remote pentru clienti internationali, si am reusit s-o compunem si lansam cu o viteza de care nu credeam ca suntem in stare! Situatia ne-a fortat sa schimbam macazul de la termen lung la termen mediu pentru ceva care era deja in lucru, dar nu urgent. 

 

Cum au reactionat clientii

S-au anulat filmarile pre-stabilite, iar clientii care nu pot activa in perioada asta si-au inghetat bugetele si asteptam sa le reluam speram in vara/toamna. Dar cautam solutii pentru clientii care mai pot ramane activi in comunicare si vanzare, cum ar fi hub-uri de antreprenori si platformele de training. Am si livrat deja niste rezumate de webinarii care servesc drept call to action pentru un urmator program. 

 

Proiectele in desfasurare

Noi vizam deja dinainte de criza sa ne cautam clienti internationali, deci ne-a grabit doar in a aplica strategia pe termen lung. Desi suntem blocati din punct de vedere al filmarilor, putem face animatii stop-motion cu produsele clientilor sau sa facem totul digital, ca GIF-uri informative si haioase sau integrarea unor video-uri deja existente in template-uri dinamice. 

 

Comunicarea brandurilor

Suntem constienti ca perioada carantinei a dat peste cap strategiile de comunicare, bugetele si predictibilitatea in orice piata, dar in acelasi timp credem ca e important pentru branduri sa mentina legatura cu clientii lor, macar pe plan uman, daca nu are sens comercial acum. Conexiunile umane ne tin cat de cat stabili emotional, atat in relatiile interne in echipe, cat si intre branduri si clientii lor. Si asta se numara si printre valorile noastre, de a fi alaturi de clienti si a comunica deschis cu ei.

Apreciez brandurile care au schimbat macazul repede si mai ales cele care livreaza continut relevant si uman, fie prin alternative entertaining filmate acasa, cum sunt mini-concertele, fie cu sfaturi despre cum sa-si ingrijeasca hainele sau sa-si faca singuri cocktail-uri. Si imi place cum training-uri de fitness sau alte abilitati si-au mutat eficient activitatile (platite) pe Zoom. 

 

Ce urmeaza

Cred ca nevoia de  autenticitate nu mai poate fi ignorata si a fortat atat branduri cat si personalitati / angajatori sa-si expuna partea umana, chiar vulnerabila. Mesajele personale de la CEOs de la companii de zbor sau TED talk-uri transmise din birourile de acasa ale speakerilor sunt exemple de o micsorare a distantei (psihice, cel putin) intre noi.

Cum toti suntem afectati de criza si de incertitudinea viitorului, un brand care-si pastreaza o atitudine de ambitie, risc si crestere exponentiala a profiturilor, ar risca sa sune blocat in trecut. 

 

Primele campanii din izolare

O sa vedem mult stock footage, animatii, ilustratii, GIF-uri si editari de materiale adunate din mai multe locuinte si webcam-uri. Noi asa ne-am imaginat, ca astfel de servicii ar fi cele mai utile in a ne spirjini relatiile vechi de clienti, dar si pentru altii care nu sunt decisi cum ar putea arata o comunicare exciting vizual acum.

 

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related