Intr-un film cu Chuck Norris, nu conteaza care, Chuck avea un invatacel. La un moment dat, il pune sa traga cu pistolul la tinta si acesta reuseste sa nimereasca cu toate gloantele centrul tintei. Degeaba se simte mandru, pentru ca Chuck nu este impresionat. Ii spune ca nu se intampla asa in realitate, si il pune pe trainee sa faca un traseu in care trebuie sa alerge, sa se rostogoleasca, sa faca flotari, tractiuni, sa sara si sa se tarasca. Apoi trebuie sa traga din nou la tinta. De data asta, nu o nimereste deloc. Morala acestei povesti e ca Chuck Norris are intotdeauna dreptate. Dar asta stiam deja. Morala este ca in conditii prielnice suntem buni la ceea ce facem. Dar cand conditiile se schimba, s-ar putea sa nu ne mai atingem tinta.
Un muzeu nou
E clar pentru intreaga lume, conditiile s-au schimbat. Asta se vede si in faptul ca au aparut glume noi cu Chuck Norris, cum ar fi ca dupa intalnirea cu el, virusul a intrat in carantina. Chiar si in aceste conditii, creatorii de arta isi continua misiunea. Observam asta din The Covid Art Museum, un muzeu virtual pe Instagram, care promoveaza artwork din timpul si pe tema carantinei. Sunt portretizate in ilustrații, fotografii, animatii, videoclipuri si tablouri, subiecte precum izolarea, hartia igienica, spalarea mainilor, anxietatea sau virusul in sine.
Ideea le-a venit unor creativi din Barcelona, care acum sustin ca primesc in jur de 50 de propuneri in fiecare zi. Scopul proiectului este sa ofere vizibilitate artistilor, in acest hiatus si in anticiparea crizei economice.
Provocarea obiectelor de arta ciudate
Nici muzeele reale nu s-au lasat mai prejos si au abordat in felul lor subiectul pandemiei. Yorkshire Museum a initiat un #curatorbatttle online pe tema obiectelor creepy, si a postat o imagine a unui coc de par de la inmormantarea unei femei romane din secolul al treilea sau al patrulea, cu agrafele de par inca prinse. Postarea a avut 220.000 de vizualizari, si interactiuni cu muzee din Germania, Franta, Canada sau SUA.
Muzeul National din Scotia a raspuns cu o „sirena” roz, cu ochi obositi si dinti putreziti:
In Germania, Muzeul Deutsches Historiach a jucat o carte puternica cu o masca de ciuma infricosatoare, datand dintre anii 1650 si 1750.
Ghiceste cartea
Tot in aceasta perioada, cei de la The Nine Shanghai, au creat o campanie pentru magazinul de carti Yan Ji You, in care au interpretat grafic, intr-un stil abstract, numele unor carti cunoscute.
Prin urmare, asa arata arta in timpul carantinei. (Un prim capitol despre creatiile artistice din aceste vremuri, aici). Creatiile vor ramane marturie peste timp, iar urmasii nostri vor vedea si ne vor judeca cum ne-am descurcat in aceasta provocare. Desi, e posibil sa nu le de-a atentie acestor eforturi artistice, ci vor dori sa afle ce s-a intamplat chiar de la Chuck Norris, care va trai si atunci, si le va povesti cum a pus el capat pandemiei.