[Designeri români] Irina Morosanu: Nu am schimbat mare lucru momentan în business-ul meu, continuu să îmi spun povestea într-un mod empatic

[Designeri români] Irina Morosanu: Nu am schimbat mare lucru momentan în business-ul meu, continuu să îmi spun povestea într-un mod empatic

Și-a lansat brandul propriu, Les Vacances d’Irina, în urmă cu 5 ani și l-a lăsat să crească organic. Fără campanii cu influenceri, fără a urma vreo rețetă celebră, doar cu încredere în conceptul său și un pic de social media. În hainele și coșurile pe care le creează, Irina Morosanu pune toată pasiunea sa pentru Marea Mediterană. Din vacanțele sale, din tavernele și gălăgia de la malul mării își ia inspirația.

”Îmi place enorm să călătoresc și îmi place să îi “iau cu mine” prin imagini, momente și texte, pe toți cei care interacționează cu mine. Am avut norocul și șansa să văd locuri nemaipomenit de frumoase și să trăiesc povești din cărți și asta m-a încărcat enorm, mi-a stârnit mult creativitatea”. 

Chiar dacă vânzările au scăzut din cauza crizei prin care trecem, Irina Morosanu privește cu optimism această perioadă. Pentru că ea poate fi, la o adică, un alt început pentru brandul Les Vacances d’Irina.

 

De la viața la țară la design vestimentar

Am 30 de ani. Am ales să fac 3 ani o facultate cu care nu am rezonat absolut deloc -  administrație publică - alegere pe care am regretat-o mai târziu însă m-am trezit la timp și a fost și aia o lecție la urma urmei.

În ultimul an, exact când trebuia să dau licența, apărea în viața mea oportunitatea să lucrez cu Adrian Oianu. Am început de la a aranja hainele pe umerașe, a organiza bucătăria și alte lucruri de genul acesta.

Totul a fost atât de organic și cu mult sens pentru mine. Cred că dacă nu treceam prin toate etapele, nu era la fel acum. Eu sunt un om harnic, mi-a plăcut întotdeauna să muncesc.

Am copilărit la țară unde prășeam ogoare întregi, seceram grâul, culegeam fasolea, porumbul, toamna culegeam toată livada de mere - da, știu să fac toate munciie câmpului.

Hrăneam animalele și le preparam mâncarea, făceam curățenie în grajd, le duceam în fiecare dimineață la 5-6 la pășune. Vorbesc la plural pentru că făceam asta cu sora mea geamănă sau cu celelalte surori. Suntem 5 fete. Deci nu mi-a fost frică de munca niciodată. :)

Interacțiunea mea cu designul vestimentar a început propriu zis de când am început să lucrez cu Adrian Oianu. Acolo a fost prima mea școală.

Acum 5 ani, am decis că vreau să o iau pe drumul meu și am decis că sunt pregătită să spun poveștile mele. Și așa a început Les Vacances d’Irina

 

Perioada de început 

Începutul a fost natural, așa cum îmi și doream să fie. Totul a decurs in mod firesc, fără campanii forțate pe Instagram sau Facebook, fără rețeta celebră cu inluenceri, fără nimic. Am avut încredere enorma în povestea și în conceptul meu. Și când ai asta, nu mai e nevoie sa umfli artificial nimic.

Etapele cele mai importante au fost: să învăț să am răbdare, să creez o imagine foarte clară și să nu fac niciun compromis care m-ar face să “vând mai bine” și aici fac o paranteză: nu o persoană, ci mai multe îmi spuneau că ar trebui să produc in China, că aș avea câștig mai mare etc etc.

Mi se zburlește și acum părul în cap când aud asta. Mă țin cu dinții de a face produsele in România in totalitate, de a lucra cu artizani romani, de a cumpăra materialele textile de aici. Și nu e vreun naționalism ascuns, însă eu pot găsi aici tot ce am nevoie în acest moment. Și sunt fericită cu ce am realizat până acum.

O alta etapă importantă a fost să perfecționez produsele și la capitolul ăsta colaborarea cu japonezii m-a “școlit” bine de tot.

 

Investiția 

Investiția a fost făcută din banii pe care îi făceam din vânzările produselor vintage pe Instagram. Am făcut primul coș, apoi prima rochie, apoi primul accesoriu, și apoi am început să testez piața și să fac strict pe comandă. Nici nu se punea problema de producție în serie pentru că nu eram foarte sigură de cum vor reacționa românii la produsele mele mediteraneene. Însă am avut o surpriză plăcută.

 

Conceptul brandului tău 

Îmi place enorm să călătoresc și îmi place să îi “iau cu mine” prin imagini, momente și texte, pe toți cei care interacționează cu mine. Am avut norocul și șansa să văd locuri nemaipomenit de frumoase și să trăiesc povești din cărți și asta m-a încărcat enorm, mi-a stârnit mult creativitatea.

Conceptul e dragostea pentru Mediteraneană cu tot ce cuprinde ea. Și putem începe cu tavernele gălăgioase cu scaune albastre și să terminăm cu mirosul secetos, dar umed, al amurgului și cu ierburile de câmp care se întrevăd în mistul soarelui mieros și prăfos pe la ora 17:00. 

 

Stilul și inspirația

 Nu știu dacă mă încadrez într-un anume stil, dar dacă ar fi să definesc unul, acela ar fi un stil mediteranean, de vacanță.

Găsesc inspirație în orice, în cum se îmbracă vecina mea cochetă când iese să plimbe cățelul, în cum își poarta Trenchul un domn perfect îngrijit, în femeile simple din jurul meu, în filmele vechi și în infinit de multe alte lucruri. 

 

Cel mai importante învățături 

Am învățat de la oamenii cu care am lucrat, de la filmele pe care le-am văzut și lucruri pe care le-am citit, am învățat singură încercând lucruri. Eu sunt acel gen de persoană care a cules cele mai importante lecții de la oameni extrem de simpli și din situații pe care alții le găsesc invizibile.

Alte lucruri legate de business și sfaturi pe această parte am avut de la o persoana extrem de draga mie.

Învățăturile cele mai importante sunt mai mult sau mai puțin etapele cele mai importante.

Aș mai adaug și faptul că cel mai valoros lucru pe care l-am făcut în acest business a fost faptul că am înțeles că niciodată o persoană exterioară poveștii tale, nu va putea spune povestea ta, așa cum o spui tu. Și de aceea e important să fii prezent 100% în tot ce faci. Sper să reușesc să fac asta întotdeauna sau să am norocul sa lucrez cu oameni care să înțeleagă viziunea brandului. 

 

Strategia de comunicare 

Strategia “Irina” haha. :) Dacă ar fi să descriu strategia de comunicare a brandului meu în câteva cuvinte, acestea ar fi: Poveste. Beauty & kindness. Spontaneitate. Perseverență. 

 

Clientele brandului tău 

Clientele mele sunt poate cel mai valoros lucru pe care l-am dobândit în toți acești ani. Cu fiecare în parte, întotdeauna communicarea a fost directa și țin foarte mult la acest aspect.

Predominant sunt femeile cu vârsta cuprinsa între 18-45 de ani.

Consumatorii români sunt loiali, apreciază din ce in ce mai mult mult un produs bine făcut, încep tot mai mult să țină cont de proveniența materialelor și de povestea produselor.

Nu am să mă opresc niciodată din a “educa” consumatorul sau viitorul consumator al brandului meu. Mi se pare unul dintre cele mai importante lucruri - să educi, dar nu ca la școala, ci cu iubire și empatie, prin imagini frumoase, prin propoziții scurte, dar statement, și prin multe alte lucruri. :) 

 

Brandul Les Vacances d’Irina în contextul actual 

Este evident că vânzările au scăzut și că lumea e mai chibzuită în privința cumpărăturilor, însă eu văd această perioadă ca pe o oportunitate, o văd ca pe o reinventare, o văd ca pe un început timid. Da, un pic fricos. Dar și cu zvâc și cu emoție, pentru că începuturile pot fi frumoase, nu-i așa? :)

Nu am schimbat mare lucru momentan în business-ul meu, continuu să îmi spun povestea într-un mod empatic, cald și pozitiv, așa cum am făcut-o și până acum.

 

Piața de design vestimentar autohtonă 

Nu urmăresc cu conștiinciozitate piața de design autohtonă, însă îmi pot face o idee din ce mai văd pe Instagram. Sunt câțiva designeri care îmi plac mult însă predominant e o piața săracă, fără substrat și timida tare.

 

Trendurile momentului 

Îți spun sincer că nu am nici cea mai vagă idee care sunt trendurile în domeniu în acest moment. :) Pentru mine trendurile nu există sau există atât cât le dau eu voie să existe, adică aproape deloc. 

 

Relatia românilor cu hainele pe care le poartă

Cred că în general, nu doar în România, sunt mulți aceia care consuma tot ce e în trend și mai e categoria cu un stil definit, care consumă în mod chibzuit ceea ce le place, indiferent de trenduri.

Cred cu tristețe, că, de cele mai multe ori, hainele definesc (mai mult sau mai puțin și in funcție de context), statutul persoanei ce le poartă.

Oricum, cred ca românii au devenit mult mai conștienți de ceea ce poartă.

 

Hainele pe care le îmbraci tu 

Trebuie să fie din materiale naturale, să fie făcute în Europa, să fie branduri care au valori, să vorbească despre mine nu despre altcineva și să fie confortabile. 

 

Planuri de dezvoltare când vin vremurile bune înapoi 

Momentan mă bucur de realizarea din acest an - faptul că Les Vacances d’Irina a debutat și în Japonia, într-unul dintre cele mai importante magazine, iar rochiile și coșurile mele se bucură acum să fie expuse lângă cele mai mari nume din moda lumii.

Sunt focusată pe piața din Asia și să dezvolt subiectul acesta.

De asemenea, am lansat de curând shopul online și am pus și pun și acolo multă energie. În rest vreau să continuu să creez, să cred în mine și să fiu atât cât pot, unică. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related