[Start in creatie] Mihaela Trandafir: Exista o granita foarte fina intre reclamele bine intentionate si cele care profita de o situatie de criza

[Start in creatie] Mihaela Trandafir: Exista o granita foarte fina intre reclamele bine intentionate si cele care profita de o situatie de criza

Uneori, cea mai scurta cale de a ajunge intr-o agentie este sa treci pe la client. Asta a facut si Mihaela Trandafir, acum jr Art Director la Tribal Worldwide Romania. Dupa ce si-a finalizat studiile la SNSPA, a mers un an in Spania si s-a specializat in comunicarea audio-video. Are entuziasmul si motivatia sa prezinte ideea aia wow care sa-i dea gata pe toti, si da asta l-a schimb pe know-how-ul seniorilor din agentie, de la care invata constant. Mihaela vede publicitatea mai mult decat un domeniu cool si ii recunoaste meritul si puterea de educare si schimbare a mentalitatilor.

"As spune ca toti suntem niste creatori de idei, conexiuni, mecanisme. Creativitatea ne ajuta sa evoluam si se manifesta diferit pentru fiecare in parte."

In continuare, vorbim despre detasarea de idei, pasiunea pentru OOH-urile interactive si stilurile in care prefera Mihaela sa deseneze.

 

Prima intalnire cu publicitatea

Am inceput sa desenez cand aveam 12 ani si eram prinsa de febra animeurilor, iar taramul nipon mi se parea raiul pe pamant. Vedeam desenul doar ca pe un hobby si nu credeam ca o sa fac ceva cu asta mai departe. Cand am crescut, aveam oameni in anturajul meu care facusera Facultatea de Publicitate si mi se parea locul potrivit in care puteam sa imi dezvolt creativitatea si in acelasi timp, sa invat mai multe despre oameni. Ajunsa aici, mi-am dat seama ca mi-ar placea sa fiu creator de continut si mi-am cumparat prima tableta grafica.

 

Perioada de cautari

Ca student m-am implicat in cateva programe de internship si activitati de voluntariat. Apoi am incercat sa ma angajez ca graphic designer. La interviuri dadeam fie peste oameni care aveau propria companie si isi doreau un om care sa le faca pe toate, fie peste CEOs de agentie care ma faceau sa ma simt mica, pentru ca nu facusem arte. Nu am insistat foarte mult si m-am angajat la client pe digital. A fost o super experienta care avea sa imi schimbe modul in care vedeam publicitatea. Dupa ce imi facusem o baza in acest domeniu, m-am intors catre prima iubire: grafica. Cred ca este important ca tinerii sa nu se lase descurajati, sa aiba incredere in ei, in puterea lor de invatare si sa isi urmeze visul pana la capat. Iar in momentul in care li se inchid usi, sa priveasca fiecare oportunitate cu entuziasm, pentru ca tot ce invatam ne ajuta sa ne formam o imagine de ansamblu mai buna.

 

Studii

Am facut  4 ani de publicitate la SNSPA, din cand in cand cochetam cu marketingul si in timpul liber mancam tutoriale pe paine. La facultate am invatat notiuni de baza care mi-au prins bine mai tarziu, dar voiam ceva mai practic. Asa ca am plecat un an in Spania la o facultate de comunicare audio-video. Aici am invatat cate ceva despre grafica, fotografie, montaj, 3D si game design.  

 

Asteptari

Credeam ca publicitatea este un domeniu cool, care avea legatura doar cu promovarea unor produse sau servicii.  Acum cred ca prin publicitate avem posibilitatea sa facem foarte multe lucruri frumoase. Printre care schimbarea mentalitatilor intr-o directie buna si educarea grupurilor intr-o maniera creativa.

 

Primul proiect  

Nu cred ca fost primul proiect, dar a fost unul care mi-a placut foarte mult. M-am ocupat de crearea ideintitatii vizuale si a strategiei de comunicare pentru un brand de arta. Am cunoscut foarte multi artisti in aceasta perioada, si am vazut diferenta clara intre ce inseamna arta si ce inseama bucatica de arta transpusa in publicitate.  

 

Primele greseli

Una dintre greseli este atunci cand ma atasez prea tare de o idee, care nu face altceva decat sa ma tina pe loc. Atunci iau o pauza, cer o parere si incerc sa regandesc totul.

 

Momentele dificile

Micile momente de criza cand nu am inspiratie si vreau sa fac vizualul ala misto care chiar sa transmita ceva sau sa prezint ideea aia wow care sa-i dea gata pe toti.

 

Stilul de desenat

Cel mai mult imi place ilustratia digitala, pe care o combin din cand in cand cu typography. In mare parte, proiectele in care sunt implicata sunt destinate mediului online, insa am o slabiciune pentru OOH-urile interactive, care motiveaza consumatorii sa se joace si sa experimenteze.

 

In lipsta de idei

Vizual ma inspir de pe Muzli, Behance si am o lista de ilustratori pe care ii urmaresc pe Instagram. La nivel de concept fac research pentru a intelege mai bine ce ii preocupa pe oameni, care sunt factorii care ii influenteaza si care este contextul in care se afla.  Apoi caut sa vad ce mai este nou pe piata, ce tehnologii au mai aparut si cum pot sa ma folosesc de ele. Din cand in cand  ma uit la ce s-a mai facut pe site-uri ca Ad Age, Ads of the World, Ad Forum, etc.

 

Inspiratia

In real life, sunt oamenii care m-au indrumat si au avut un impact asupra mea, cum ar fi profesorul meu de grafica Alexandru Icodin, care mi-a deschis apetitul pentru typography. Prieteni ilustratori care mai arunca un ochi pe lucrarile mele si ma ajuta sa le imbunatatesc. Directorul de creatie care imi ofera indrumare si sustinere in tot ceea ce fac, si nu in ultimul rand, minunatii mei colegi de la Tribal care sunt mereu acolo pentru mine.

 

Proiecte

Fiecare proiect a reprezentat o provocare pentru mine si m-am bucurat foarte tare sa fac parte din echipa.  Am lucrat pe diverse branduri, de la centrale termice pana  la branduri de mobilier, bere, ceai si fast food.  Recent am creat designul quizului Electric Castle din aplicatia McDonald’s.

 

Creativitatea - definitia personala

As spune ca toti suntem niste creatori de idei, conexiuni, mecanisme. Creativitatea ne ajuta sa evoluam si se manifesta diferit pentru fiecare in parte. Merge mana in mana cu perseverenta si cu informatiile acumulate de-a lungul timpului. Este o superputere pe care noi decidem cat de mult vrem sa o folosim si in ce directie.

 

Generatia ta

Eu sunt la granita dintre generatiile Y si Z.  Cel mai tare ne caracterizeaza curiozitatea, dorinta de a face lucrurile altfel, de a revolutiona si de a avea un impact pozitiv. Intre mine si seniorii mei exista o relatie de completare, eu vin cu entuziasmul, cu dorinta de invatare si concepte de experiential marketing, iar ei cu indrumarea, cu experienta in domeniu si cu insighturi wow.

 

Top 3 reclame

Pe primul loc se afla campania Lucky iron fish.

 Apoi The book you cannot read at home si Find your greatness.

 

Nivelul reclamelor din Romania

Raportandu-ma la contextul in care ne aflam, consider ca exista o granita foarte fina intre reclamele bine intentionate si cele care profita de o situatie de criza. Publicitarii alaturi de brandurile pe care le reprezinta pot aduce un ajutor real societii, si ma bucur ca s-au mobilizat atat de tare in ultima perioada. Este foarte important ca inainte de toate sa cunoastem principiile eticii in publicitate si sa constientizam importanta acesteia.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related