Criza asta este un test pentru toata lumea. Un test de adaptare si invatare. Strangem experientele acestei perioade, cu bune si cu rele, in seria Noul Context. Si vorbim cu Adrian Alexandrescu, Managing Partner Interactions. Unii clienti i-au anuntat ca reduc, opresc sau amana proiecte, altii ca au nevoie de mai multe resurse. Intre cele doua extreme, multi au continuat constant.
In medie, incarcarea pe fiecare membru al echipei a scazut destul de putin, insa observam clar o schimbare a tipului de proiecte. Intuitiv, activitatile de tip promotional fac loc proiectelor din noua noastra linie de business: Marketing Automation.
Mai multe despre munca de acasa, comunicarea brandurile in aceasta perioada si eforturile adaptarii, povesteste Adrian Alexandrescu mai jos.
Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.
Efecte & masuri
Reactii au existat foarte rapid. Imediat cum a fost declarata starea de urgenta, am primit notificari care au anuntat reducerea, oprirea sau amanarea anumitor proiecte.
Am avut in ultimele 3 saptamani un sprint consistent de new business pe o linie noua de servicii inceputa acum 4 luni. Am reusit sa semnam in aceasta perioada 3 clienti noi si am incheiat luna cu cifre oarecum similare cu Martie 2019. Vrem sa continuam in aceeasi directie.
Cum au reactionat clientii
Unii clienti ne-au anuntat prompt ca reduc, opresc sau amana proiecte. Altii ne-au sunat sa ne intrebe daca nu ni s-au oprit alte proiecte, ca sa le putem pune lor la dispozitie resursele eliberate. Iar altii au continuat relativ constant.
Proiectele in desfasurare
In medie, incarcarea pe fiecare membru al echipei a scazut destul de putin, insa observam clar o schimbare a tipului de proiecte. Intuitiv, activitatile de tip promotional fac loc proiectelor din noua noastra linie de business de care am vorbit mai devreme: Marketing Automation.
Comunicarea brandurilor
Bunul simt este si va ramane cel mai bun cod etic.
In marea majoritate a cazurilor am vazut ca acest bun simt a functionat - nu am vazut la niciun brand serios gafe monumentale. Da, sigur, e plina social media de ad-uri si postari ale unor speculanti (ca sa ma exprim politicos), dar mi se pare ca publicul ii taxeaza prompt.
Ce urmeaza
Cred ca va depinde de industrie. Unele industrii vor fi mai afectate, in timp ce altele au potential de a schiopata putin si de a-si reveni relativ rapid. Depinde cat de mult se va prelungi actuala stare de lucruri. Dar cu siguranta vor fi schimbari.
Cred ca brandurile vor retine din aceasta perioada importanta de a "tine aproape" de clientii lor si vor investi in servicii si tehnologie pe aceasta directie. Anul trecut grupul nostru a devenit partener HubSpot si Salesforce si exact pe aceasta directie am vazut o crestere rapida in ultimele 3 saptamani, comparabila cu primele 2 luni din an.
Vom vedea tot mai multe companii care isi vor incepe calatoria in Marketing Automation investind in HubSpot si corporatii care isi vor completa sistemele existente cu un CRM sau un Marketing Cloud de la Salesforce.
Primele campanii din izolare
Am vazut deja cu totii TVC-uri noi, de exemplu in zona de Retail. In ceea ce ne priveste, speram ca pana la finalul acestei saptamani sa "punem live" macar doua campanii (care au fost lucrate integral in ultimele 3 saptamani).
Efectele crizei business-ul de marcom
Sunt convins ca depinde enorm de mult de la caz la caz. Situatia unei agentii de BTL si a unei agentii digitale este una destul de diferita. La fel si in cazul clientilor. Situatii diferite intre Retail si Farma sau Retail si Auto.
Noi am avut noroc ca acordam echipei posibilitatea de a lucra remote pana la 40% din timp inca din ianuarie 2019, asa ca practic nu ne-am confruntat cu o provocare majora: totul era setat, testat si optimizat de-a lungul unui an de zile, doar am modificat acel 40% in 100%.
Adaptari
In mod sigur exista in fiecare industrie jucatori care au inceput schimbari si adaptari inca din Vineri 13 Martie (cum era? Vineri 13 sau Marti 13?). Altii prefera sa astepte si sa vada ce schimbari vor mai urma, pentru a pune in aplicare un plan concret. Pariul meu merge pe prima categorie.
Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.