[3 #pepozitiv] Adrian Pavelescu: Crizele genereaza evolutie, reinventare. In criza ies in fata companiile care ofera valoare adaugata reala

[3 #pepozitiv] Adrian Pavelescu: Crizele genereaza evolutie, reinventare. In criza ies in fata companiile care ofera valoare adaugata reala

Adrian Pavelescu, Managing Director Outbox, antreneaza optimismul si vine cu o opinie #pepozitiv despre comunicarea de marketing in timp de pandemie. Pentru a echilibra balanta,  el puncteaza mai jos 3 lucruri bune care se intampla in timpul acestei crize. Si porneste un fel de leapsa a optimismului, pe care o trimite catre Syndicate si Razvan Vasiloiu.

Dam si noi mai departe leapsa in industria de comunicare: care sunt lucrurile bune din aceasta perioada? Trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [3 lucruri pozitive] si spune-ne despre 3 tendinte, fenomene, schimbari bune care au loc in aceasta perioada.

 

Relevanta, meaning

O data cu transferul brusc al atentiei populatiei inspre subiectul cel mai important al momentului, amenintarea la adresa propriului mod de viata si asupra starii de sanatate individuala si colectiva, am observat si dorinta pregnanta a brandurilor de a comunica relevant in context si in stransa conexiune cu nevoile si cu emotiile audientei. Ceea ce ar fi o abordare normala in orice context si perioada, insa acum a venit ca o trezire brusca la realitate. Nu mai putem comunica pe langa subiectul de interes, nu ne mai putem centra mesajele in jurul brandului, nu mai e loc pentru zgomot in mediile de comunicare. Trebuie sa comunicam tintit, raspicat, in stransa legatura cu contextul consumatorului, cu ce-l intereseaza in mod real.

Criza doar a scos in evidenta acest principiu intr-un mod evident si neechivoc, iar acum, ca ne-am trezit, sper sa ramanem si dupa criza cu ochii larg deschisi la realitatea consumatorului, cu care trebuie sa ne conectam in mod direct si realmente relevant, nu doar in strategiile de comunicare pe hartie, subtile si post-rationalizate, traduse in executii vagi care ajung sa nu spuna nimanui nimic. Felicitari brand-urilor care s-au trezit, si le urez sa ramana treze. Este bine asa.

 

Introspectie si reinventare

Crizele sunt de obicei momente in care se schimba modele, se chestioneaza moduri de lucru, se inventeaza si se adopta metode care altfel n-ar fi aprobate in conditii normale si caldute. Crizele genereaza evolutie, reinventare. In criza ies in fata companiile care ofera valoare adaugata reala, nu e loc pentru jucatori din categoria “suntem si noi pe aici”. Criza prin care trecem acum este de asemenea un moment in care brandurile (da, imi place sa personalizez brand-urile, e un exercitiu util) se uita mai atent in oglinda si se intreaba “Cine sunt eu de fapt? Care e rolul meu in societate? Cum ma vede lumea si cum as vrea sa fiu privit?” Iar aceasta introspectie duce la reasezarea, remodelarea sau reconfimarea strategiilor de brand, pentru ca raspunsul la aceste intrebari formeaza fundatia strategiei de brand.

Mai departe, data fiind uriasa presiunea pe costuri si pe nevoia de a asigura sansa maxima a continuitatii business-ului in conditii de maxima incertitudine, apar si intrebarile care definesc strategiile de comunicare si de promovare: Ce le spun clientilor? Cum le spun? Unde le spun si cat? Intrebarile erau puse si inainte, dar poate mai relaxat. Acum nu mai e loc de experimente. Chiar daca ti-au scazut vanzarile, nu poti sa nu comunici, pentru ca pierzi market share. Chiar daca ti-au crescut vanzarile, nu poti sa comunici ca si cand nu s-a intamplat nimic, pentru ca devii irelevant. You’ve got to get it right.

Iar aici intervine reinventarea, nevoia de a avea un flux de date relevante si corecte, nevoia de a putea aborda canalele noi de comunicare pe care audienta le utilizeaza, nevoia stringenta de eficienta si coerenta in comunicare. Se discuta despre digitalizarea accentuata a comunicarii de marketing in aceasta perioada. Si asta e bine, pentru ca media spent-ul trebuia reglat oricum in aceasta directie, pentru a se cupla la obisnuintele de consum de media ale audientelor. Insa ce e mai important in aceasta perioada este digitalizarea serviciilor si reinventarea unor intregi verticale, inclusiv in administratia publica, digitalizare care mi se pare esentiala pentru dezvoltarea economico-sociala. Acum iese la suprafata inutilitatea unui mare volum de hartii, deplasari si intalniri, pe care recunosc ca abia astept sa le reluam in curand, dar sper ca nu la acelasi nivel dinainte. Transformarile nu se fac peste noapte si nici pana la final de aprilie-mai, dar avem cateva startere bune si acestea sigur vor naste schimbari care vor persista. Va fi mai bine.

 

Solidaritate

Da, vorbesc de solidaritate, in acelasi exercitiu de personalizare a brandurilor. Din doua motive. Primul este ca, desi scopul primordial al oricarei companii este profitul, in spatele brandurilor sunt oameni. Iar canalele de social media au fost, in mod emotionant, inundate cu gesturi de solidaritate intre oameni, intre branduri si oameni, si chiar intre branduri.

Este unul dintre cele mai bune lucruri nascute intr-o criza, faptul ca oamenii demonstreaza ca sunt capabili sa depaseasca problemele individuale si sa gaseasca resurse interioare pentru a ajuta alti oameni. Acesta este resortul incredibil prin care societatea se raliaza impotriva oricarei adversitati. O sa fim bine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Outbox

Agentie independenta de digital marketing cu un portofoliu complet de solutii de comunicare online, de la strategie si creatie web pana la dezvoltare si promovare in mediul online. Cu o activitate concentrata in... vezi detalii »

the Syndicate

the Syndicate – Intelligent Creativity Incepand din 2007, zeci de campanii care au generat vanzari record si cresteri remarcabile ale cotei de piata, noi branduri care au stralucit pe rafturi sau branduri care... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related