[Start in creatie] Ioana Teodoroiu: Cel mai important lucru pe care l-am învățat e să trec peste orgoliul de a pune întrebări

[Start in creatie] Ioana Teodoroiu: Cel mai important lucru pe care l-am învățat e să trec peste orgoliul de a pune întrebări

Doodle-urile pe o foaie goala nu sunt o solutie buna in pana de idei. In schimb, ajuta discutia cu cineva din afara echipei, care are o perspectiva noua. Trebuie doar sa iti placa sa vorbesti. Si Ioanei Teodoroiu, copywriter DDB ii place. De altfel, inca din primul an de facultate, s-a orientat mai mult catre practica din internshipuri, ceea ce a ajutat-o pana la urma sa obtina primul job in publicitate.

”Nu știam foarte multe despre cum funcționează o agenție pâna n-am ajuns acolo. Știam doar că vreau să fac asta. Probabil pentru că-mi suna bine și creativ. Și nu ma supără deloc decizia.”

Vorbim cu Ioana despre importanta de a scrie relaxat, de a prelua ce e bun dintr-un feedback si despre nivelul la care se ridica reclamele de la noi.

 

Prima intalnire cu publicitatea

Traiectoria mea a fost destul de confuză inițial, nu pot să zic că am avut un plan sau că am știut ce vreau de la publicitate până nu am ajuns direct să lucrez. Am aplicat la toate agențiile care aveau un post de internship deschis pe orice poziție, doar agenție să fie. Am mers la cateva interviuri, unele mai dubioase, altele care aveau internship fără posibilitate de angajare, unele drăguțe care mi-au dat ceva mai multă încredere în mine. Mi se pare important la început de drum să mergi la interviuri și pentru experiența în sine, să prinzi curaj și să știi pe viitor la ce să te aștepți. Eu plecasem cumva la drum cu ideea că nu o să fiu angajată ușor pentru că nu aveam experiență, dar dacă ești dispus să înveți găsești și locurile potrivite. Și așa am ajuns la Graffti BBDO, în departamentul de client service. Și tot așa am descoperit (câteva facturi mai târziu) că îmi place mai mult creația.

 

Studiile

Am fost la Publicitate la FJSC, dar am decis din primul an că vreau să învăț direct din practică. Mi-am găsit job și am pus facultatea pe plan secundar destul de repede. Facultatea a fost un avantaj în mod special datorită oamenilor. Sunt profesori care vin din industrie sau au legătură cu industria și din a căror experiența am avut cu siguranță de învățat.

 

Așteptări

Nu știam foarte multe despre cum funcționează o agenție pâna n-am ajuns acolo. Știam doar că vreau să fac asta.  Probabil pentru că-mi suna bine și creativ. Și nu ma supără deloc decizia. Probabil nu anticipasem cât de important e lucrul în echipă și să existe acolo acel click. 

 

Primul proiect

A fost o campanie pentru o asigurare de viață. Nu mai știu cum se numea, dar știu că am folosit cuvântul imprevizibilul de cel puțin 10 ori.

 

Primele greșeli

Depinde la ce ne referim prin greșeli. Adică, da, mi-am dat numărul de telefon cu o cifră greșită și am observat asta când am primit cele 100 de cărți de vizită. Din fericire, în 2017 nu dădeai cărți de vizită la tot pasul. Dar greșelile strict legate de copywriting au venit din teama de a scrie relaxat. Aveam un limbaj stiff că mi se părea mai sigur așa.

 

Provocările

Să învăț să văd partea constructivă a feedback-ului și a criticii. A fost dificil să nu iau lucrurile personal, chiar dacă uneori totul pare subiectiv pentru că e vorba de un produs creativ.

 

Lipsa de idei

Când nu vine și nu vine deloc vreo idee, răspunsul n-o să vină vreodată holbându-te la o foaie goală unde doodle-uiești. Sau cel puțin asta n-a funcționat vreodată pentru mine. Deși încă încerc. Cred că brainstorming works. Și ideile vin mai bine și mai plăcut discutând. În general în echipă, dar când deja am stat prea mult timp pe un brief, o discuție cu cineva with a fresh eye on the problem ajută. Pe scurt, vorbind. Și din fericire îmi place să vorbesc.

 

Inspirație

Nu cred că există ceva ce te inspiră miraculos pe moment. Încerc să fiu cât mai conectată la ce se întâmplă în jurul meu și nu doar în sfera publicității. Iar în rest să fiu la zi și cu oamenii care fac lucruri creative frumoase, de la noi sau din afară.

 

Proiecte

Sunt multe proiecte relativ micuțe de zi cu zi pe care le iau ca wins doar pentru că s-au aprobat din prima sau au fost pur și simplu fun de făcut. Iar în top ar fi outdoorul pe care l-am făcut recent pentru McDonald’s cu aer cald și miros de cafea, un spot cu ilustrații tare simpatice pentru Coseli și această campanie la care am ajutat pentru Vivre

 

Creativitatea - definiția ta

Ceva ce nu e la prima mână. Sau la ce ajungi după vreo 3 ture de „hai să mai băgăm o fisă pe asta”.

 

Generația ta

Trecând peste nevoia de a face o glumă cu *ok boomer*, mi se pare important să fiu atentă la oamenii cu multă experiență. Cel mai important lucru pe care l-am învățat de când lucrez e să trec peste rușinea sau orgoliul de a pune întrebări. Nu știu dacă diferențele majore sunt punctele de vedere, dar ceva ce vine cu experiența e încrederea în ideea pe care o vinzi.

 

Top 3 reclame

O sa fie dificilă partea cu ale tuturor timpurilor pentru că n-aș vrea să trișez. Iar cele 3 la care mă gândesc acum sunt destul de recente.

 

Reclamele de la noi

Îmi place că publicul cere mai multă transparență de la branduri (fiind și mult mai ușor să le sancționeze online) și asta duce și la mai multă libertate pentru creația în sine.

Trecând la partea negativă, ceva ce am întâmpinat în primul an în publicitate a fost faptul că de multe ori facem adaptări safe care să nu supere pe nimeni, mai ales când vine vorba de TV. Sunt branduri care abordează diferit același subiect pentru piața din Europa de Est. Nu mă refer la adaptare la un context social și nici la political correctness, ci la a sta în zona de confort a comunicării.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related