Răzvan Vasiloiu, co-owner the Syndicate, ar vrea sa nu mai vada branduri care ne spun sa cumparam. E adevarat, unele dintre ele si-au adaptat comunicarea la noua realitate, dar asta fac si de Craciun si de Black Friday, subliniaza Razvan. Nu e iesit din comun. Diferiti vom iesi insa cu totii din criza asta.
Traim niste vremuri extrem de emotionale: frica, furie, dezgust, revolta, lehamite, speranta. Un ingredient crucial in pastrarea unei amintiri, formarea unei noi idei este emotia. Asadar, cine are curajul si intelepciunea sa comunice empatic acum, va avea de catiga enorm pe termen scurt, lung si foarte lung.
Ce a invatat pana acum din criza asta, alaturi de agentie si colegi, dar si la nivel personal, cum se adapteaza creativitatea la noile conditii, care sunt efectele pe care le observa si noile nuante care apar, povesteste Razvan Vasiloiu in textul de mai jos.
Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.
Primele masuri
Am luat decizia de a lucra de acasa incepand cu 12 Martie, intial am propus sa ne auzim duminica, sa vedem daca mai e nevoie sa prelungim statul acasa sau nu - acum e clar ca am prelungit.
#stamacasa vrem sa il transformam in #muncimdeacasa si vrem sa realizam prima reclama facuta exclusiv in carantina.
De asemenea, am anuntat deja ca #suntemaici pentru orice antreprenor, marketing/brand manager care vrea sa vorbeasca cu noi despre brand-ul/urile lui, daca e bine sau nu sa spuna ceva in perioada asta, si ce anume sa spuna.
Schimbari
Usor, usor ne auto-educam pentru a ne intelege cu totii prin video conferinta, invatam sa avem mai multa rabdare, respect pentru opiniile celorllalti, mai putine intreruperi decat in real life, ascultam mai mult si sper sa pastram chestia asta si dupa deranjul asta. Tipul asta de interactiune ne va determina pe toti sa fim mult mai concreti, descriptivi, detaliati atunci cand vrem sa cerem ceva, sa explicam ceva. Iar asta va duce la o imbunatatire a creativitatii prin stimularea unui limbaj mai complex.
Ce e ciudat e ca realizezi ca aveam aceste tool-uri de remote work si inainte, insa nu le acordam importanta, nu credeam ca sunt eficiente, insa pe de alta parte ne plangeam cu totii ca am facut 2 ore dus-intors pana la nu stiu ce intalnire.
Clientii, brandurile si curajul
..au pus pe HOLD destul de multe proiecte si e de inteles. Teama de necunoscut e mare, chiar daca am avut acum 11 ani o criza financiara care a insemnat tot un HOLD din partea clientilor.
Traim niste vremuri extrem de emotionale: frica, furie, dezgust, revolta, lehamite, speranta. Un ingredient crucial in pastrarea unei amintiri, formarea unei noi idei este emotia. Asadar, cine are curajul si intelepciunea sa comunice empatic acum, va avea de catiga enorm pe termen scurt, lung si foarte lung.
Am vazut deja un exemplu de companie care “vinde” ceva, acum nu e vremea sa cumparam, acum e vremea sa fim intelesi ca oameni. Nu-mi spune sa cumpar, spune-mi ca ma intelegi si vrei sa ma ajuti.
Sper sa invatam
Ca putem lucra si de acasa - cel putin cei din advertising pot lucra 2 din 5 zile de acasa, chiar si corporatiile pot face asta. Ca avem tot ce trebuie din punct de vedere tehnologic sa lucram si de acasa - doar puterea obisnuintei ne tinea pe loc.
Ca 2 pauze per an de cate 2-3 saptamani pot da un refresh naturii, noua, relatiilor noastre - insa adevarul care poate iesi la iveala din “statul cu noi si ai nostri" doare rau, mai rau decat statul in trafic cate 2-3 ore pe zi.
Cod etic
Etic e sa nu diminuam salariile, sa nu dam oameni afara - cred ca asta e singurul aspect de care ar trebui sa tinem cont toti, restul e “la liber” ca si pana acum.
Ce fac brandurile
Nu am observat ceva iesit din comun, unele branduri (putine la numar) si-au adaptat mesajul la context, insa asta fac si de Craciun, Black Friday etc. Cum ziceam si mai sus, as vrea sa vad branduri care sa nu ne mai spuna sa cumparam.
Cum ar trebui sa iasa brandurile din perioada de amorteala
Nu ar fi trebuit sa intre in amorteala, insa e greu de evitat starea asta, mai ales ca managerii au alte prioritati: proceduri de igiena, somaj tehnic, recuperat bani din piata.
Probabil dupa pauza asta majoritatea brandurilor o sa iasa cu mesaje “castigatoare”, “am reusit impreuna”, “mai puternici impreuna” - cuvantul impreuna va inunda TV, online… si OOH.
Adaptarea
Imi amintesc de criza din 2008-2009, unii au ales atunci sa inchida si sa revina dupa. Multi nu au mai revenit. Insa atunci a durat mult mai mult ca acum, sper.
Chiar daca se vor inchide cateva business-uri, dupa pauza asta se vor deschide la loc. Daca ai un business acum, nu cred ca dupa asta te duci sa te angajezi la stat, ca e mai sigur.
Initiative comuna la nivel de industrie
Am realizat un ghid de comunicare/advertising care o sa apara zilele astea.
Am discutat cu partenerii cheie despre ce oportunitati avem in momentul asta, ce se poate face, produce si, mai ales, cum.
Pentru ca vrem sa se intample lucruri, sa muncim si noi si partenerii nostrii, furnizorii.
Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.