[Designeri români] Andreea Tincu: Criza actuală ne-a arătat că avem o piață fragilă, nu numai intern, ci și extern

[Designeri români] Andreea Tincu: Criza actuală ne-a arătat că avem o piață fragilă, nu numai intern, ci și extern

Deseneaza creatii vestimentare de trei decenii, de cand era mica si a gasit in casa bunicii unei prietene o cutie cu reviste de moda din anii ’30. Andreea Tincu este creator de moda, a lansat colectii pentru o multime de branduri romanesti si internationale. In anul 2007 a iesit la rampa cu prima colectie personala, iar cativa ani mai tarziu a schimbat denumirea brandului propriu.

Andrea Tincu este astazi un brand romanesc de moda cu printuri originale si haine create la granita dintre arta si moda. In contextul pe care il traversam cu totii, Andreea a venit cu o noua linie vestimentara, impusa de pandemie: masti de protectie, din bumbac. O parte le-a donat asistentelor din spitalele din Iasi.

”Nu cred ca putem vorbi despre lectii invatate in acest context de pandemie, deoarece acest virus este un fapt care nu a tinut de noi si de comportamentul nostru. Eu sunt o luptatoare si o persoana care se adapteaza rapid, am propriul plan, bineinteles cat poate fi de real, in contextul in care intuim viitorul, nu il stim exact.  

Incepem cu Andreea Tincu o noua serie despre design vestimentar romanesc. Vorbim cu creatori de haine si accesorii vestimentare despre brandurile lor si ce s-a schimbat in munca lor, odata cu pandemia. 

 

De la revistele de moda vechi, la prima colectie 

Am 42 de ani si desenez moda de la varsta de 12 ani. Nu este o simpla pasiune, este mai mult decat atat, cred ca face parte din structura mea emotionala, intelectuala, efectiv sunt fascinata si acum de acest domeniu, cum eram atunci cand am inceput. Pictam de mica si trecerea spre moda a fost o pura intamplare norocoasa. Eram in vacanta de vara la o prietena si am gasit la bunica ei o cutie cu reviste de moda vechi, din anii ’30.

In timpul liceului (Octav Bancila, sectia Textile) am colaborat cu ateliere din Iasi, de unde am invatat foarte multe aspecte tehnice ale meseriei. Anii au trecut si am creat colectii pentru Irina Schotter, Ravioli, Mancetta, Tanex, Datsa, H&M, prin intermediari, iar din 2007 pentru Sense.

In continuare, am comenzi private pentru colectii, ma refer la partea de design vestimentar pentru alte branduri. In anul 2007 am prezentat prima colectie Andreea Tincu la RFW Iasi, iar din 2014 am schimbat denumirea brandului in Andrea Tincu. 

 

Perioada de inceput  a brandului

Pentru mine a fost relativ mai simplu deoarece, inainte sa incep ceva, am asimilat foarte multa experienta si am vazut ce inseamna moda ca industrie, lucrand pentru firme mass market sau pentru Case de Moda. Pentru mine etapele constructiei bazelor au fost cele mai importante.

Sunt extrem de exigenta cu tot ceea ce tine de design, inclusiv in site-ul andreatincu.com s-a investit mult, ca sa facem experienta de shopping cat mai placuta. Este o afacere de familie, pentru care am pus toti foarte multa munca si suflet.  

 

Cine sunt clientele

Andrea Tincu este un brand pentru femeile care inteleg si apreciaza produsele vestimentare inovative, cu tipare complexe si printuri originale. La limita dintre Arta si Moda, creatiile vestimentare Andrea Tincu sunt sofisticate prin finisari si contemporane prin linii. Toate printurile sunt creatie proprie, iar materialele folosite exclusiv naturale.

Clientele mele sunt consumatoare de moda, femei care isi doresc un produs vestimentar pe care sa nu il afecteze tendintele si trecerea timpului, decat in masura existentei fizice a unui item de acest tip. Consumatorii romani Andrea Tincu sunt persoane care iubesc cu adevarat cultura, nationala si universala, inteleg diferenta dintre o rochie din matase si una din pes, cauta originalitatea in printuri, combinatii cromatice sau tipare. Pozitia mea in moda romaneasca este reprezentata de experienta mea in ani si de seriozitatea cu care abordez orice aspect al meseriei.

Pe piata am adus si linia de esarfe din matase premium, realizate ca si print dupa picturile mele manuale. Este o linie in care am investit foarte mult, atat material cat si emotional. Aduc Arta in Moda si acest aspect este extrem de important atat pentru clientele mele, cat si pentru mine personal. O alta linie noua este Bridal Collection, pentru care folosesc foarte multe materiale naturale. 

 

Imaginea romancelor reflectata de desginul romanesc

Femeile din Romania, cel putin clientele mele, accepta foarte bine jocul masculin-feminin, experimenteaza linii noi si croiuri altfel decat clasice. Sunt extrem de creative, nu sunt focusate strict pe o directie si atat. Ca designer vestimentar nu imi pun oprelisti singura, prefer sa fiu creativa si sa daruiesc femeilor un design original.

Femeile din Romania sunt norocoase, deoarece au o zestre genetica buna si, in mare parte, au grija de silueta lor. Au invatat ca nu trebuie sa porti haine ostentative si s-au adapat rapid unor tendinte internationale, bazate pe design si calitate in acelasi produs.

 

Stilul Andrea Tincu

Stilul este Andrea Tincu, minimalist cu detalii sofisticate. Influentele sunt uneori japoneze, alteori romanesti, nu exista efectiv un reper clar, deoarece nu am mai vorbi despre creativitate si noutate daca as fi tributara altcuiva. Inspiratia poate fi o carte, un film, un tablou, o stare…nici nu cred ca pot defini inspiratia ca incepand de undeva si terminandu-se in alta parte. Ea exista in orice persoana creativa, tocmai din aceasta cauza unii pot fi artisti si altii nu. 

 

 

Investitia in crearea brandului

Acestea sunt detalii private, dar ce pot sa va spun este ca cel putin 15% din facturile lunare s-a investit in marketing si advertising. Costurile cu prezentarile de moda nu sunt mici, sunt tot investitie in acest brand. 

 

Trendurile actuale

Toate colectiile Andrea Tincu sunt adaptate modei internatioanle. Cred ca facem parte toti dintr-un circuit si nu as vrea sa cataloghez un brand creativ strict pe o tara. Exista o tendinta generala catre comoditate, ca sa folosesc un termen comun dar usor de inteles. Liniile oversized sunt prezente in toate colectiile. Interesant ce va fi de acum inainte, dupa impactul major Covid-19 asupra tuturor.

 

Ce conteaza cand tu iti alegi hainele

Calitatea, design-ul original si comoditatea. Nu imi plac hainele in care nu ma simt bine.

 

Cele mai importante invataturi ale meseriei

Este o intrebare foarte interesanta. Cel mai mult in toata cariera mea am invatat de la muncitori si de la ingineri. Am rabdare sa ascult persoanele care cunosc meserie, sunt fascinata de tot ceea ce este nou si nu am nici o bariera intre oamenii cu studii sau fara, important este ceea ce cunosc acestia si dorinta de a-ti impartasi cunostintele lor.

Am invatat mult de la oameni care iubesc meseria si care stiu ce spun. Nu imi plac impostorii si mincinosii. Am in cap o adevarata biblioteca de sfaturi, pe care cred ca le-au si uitat cei care mi le-au spus, dar eu le-am inregistrat foarte bine. Meseria mea a insemnat convorbiri extrem de interesante cu jurnalisti de moda, manageri de fabrici, economisti chiar, persoane publice importante, de la fiecare primind informatii valoroase. Inclusiv discutand modele cu Prima Doamna Carmen Iohannis am invat chestii noi, deoarece este o persoana cu imaginatie si creativa. Daca stii sa inveti tot timpul, faci performanta. Cand spui Stiu tot, Nu stii de fapt nimic. 

 

Comunicarea de brand

Pe de o parte sunt campaniile prin Google, si pe de alta parte prin retele de socializare. Am oferit tinute din colectii multor persoane publice importante care au reprezentat cu succes brandul Andrea Tincu national si international.

 

O privire asupra pietei de design vestimentar autohton

Criza actuala ne-a aratat ca avem o piata fragila, nu numai intern ci si extern. Creativitatea nu este o problema, productia nici atat, problema este piata de desfacere din ce in ce mai restransa. Nu este un domeniu in care sa rezisti usor, este foarte greu si trebuie sa iei decizii destul de complicate, daca vrei sa mai existi ca brand.  

 

In contextul actual

Norocul meu este ca vand online, iar clientii mei stiu perfect grija cu care ma ocupa personal de livrari. Din start, cutiile noastre au fost ambalate cu folie de protectie din plastic si avem grija sa fie ambalate perfect. Nu pot spune ca nu au scazut vanzarile, dar pe haine.

Esarfele de matase Andrea Tincu sunt in continuare comandate, se trimit chiar cadouri persoanelor dragi, atunci cand cumparatorii nu le pot oferi personal. 

 

Line noua de creatie in pandemie

Am creat si o linie de masti din bumbac cu bambus. Bambusul este excelent pentru piele, avand in mod natural proprietati antibacteriene, hipoalergice. Bambusul nu produce alergii. Ele nu sunt masti medicinale, dar sunt un factor de protectie bun, atunci cand sunt folosite corespunzator. O parte dintre aceste masti le-am donat asistentelor de la Spitalul de Infectioase din Iasi, le voi dona asistentelor de la Oncologie Iasi si de la Spitalul Sfanta Maria Iasi, tot sectia Oncologie.

Bineinteles, sper ca vor aparea in farmacii mastile medicinale, deoarece este foarte important sa ii protejam pe cei din jur si sa ne potejam. Pana atunci insa, macar o minima protectie este indicat sa avem. 

In acelasi timp, am si colaborarile ca designer vestimentar, deoarece un brand serios are o putere finaciara de a continua o strategie, de a se gandi ca lumea nu se va termina  acum si ca vom relua viata economica si sociala, fie si in alti termeni.

 

Ce ai invatat in aceasta perioada

Nu cred ca putem vorbi despre lectii invatate in acest context de pandemie, deoarece acest virus este un fapt care nu a tinut de noi si de comportamentul nostru. Eu sunt o luptatoare si o persoana care se adapteaza rapid, am propriul plan, bineinteles cat poate fi de real, in contextul in care intuim viitorul, nu il stim exact. Ce solutii adoptam depinde de fiecare dintre noi si aici probabil va fi diferenta majora dintre manageri. 

 

Planuri pentru vremuri mai bune

Voi continua sa pictez si sa creez printuri, voi avea colectii de haine noi. Sunt si alte strategii dar confidentialitatea este importanta pentru mine. Sunt extrem de secretoasa, atat cu planurile colaboratorilor cat si cu planurile mele.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related