[Cauzele influencerilor] Omid Ghannadi: Daca vrei sa strangi multi bani de la oameni trebuie sa vii cu idei care sa ii impresioneze, altfel primesti un zambet

[Cauzele influencerilor] Omid Ghannadi: Daca vrei sa strangi multi bani de la oameni trebuie sa vii cu idei care sa ii impresioneze, altfel primesti un zambet

Omid Ghannadi este arhitect si face parte din echipa “Visuri la Cheie” de la Pro TV, unde schimba vieti. Strange bani pentru diverse cauze, alearga la maratoane, face fundraising pentru ONG-uri, iar in prezent proiectul social in care este cel mai implicat consta in construirea unei case pentru Adriana si copiii sai. 

Eu cred ca influencerii romani nu au nici o idee cat de mult bine ar putea sa faca pentru lumea in care traiesc. Din pacate prea multi sunt ingropati intr-o ceata materiala, creme, haine, mancare, tot soiul de produse. De multe ori uita ca in publicul lor sunt exact acei oameni care nu isi permit acele produse sau acel lux si ca ce fac ei este doar sa ii frustreze. Si mai mult decat atat, avand un public mare, pot face schimbari bune in mentalitatea si educatia oamenilor. Dar cine sunt eu sa judec”.

 Omid Ghannadi fost de acord sa se considere influencer pret de cateva momente, desi el nu se vede asa. Povestim in continuare despre responsabilitatea sociala si despre cum isi foloseste notorietatea pentru a face bine si a spriji cauzele in care crede.

 

Inceputurile in social media si drumul catre influencing

Era foarte simplu. Cand iti venea o idee desteapta in minte o descarcai din tine sub forma de status. Nu stiai exact cu cine vorbesti. Mai degraba imi dadea senzatia de un tipat in pajiste sau vorbit in oglinda.

Nu stiu neaparat daca am devenit influencer, dar am sa ma consider unul acum, daca tot m-ati incadrat voi asa. Cred ca devii un influencer atunci cand reusesti sa obtii, cu intentie sau fara, increderea oamenilor, mai ales a celor care nu te cunosc.

Ca sa obtii increderea asta trebuie macar sa para ca nu minti. Deci varianta autentica ar fi sa fii tu. Sau macar partea ta mai buna. Oamenii duc lipsa de incredere si speranta in viata lor de zi cu zi. Si atunci cand dau de un necunoscut vizibil, (aici ajuta media) sar imediat in bratele lui si ii acorda necontrolat de multa incredere.

Nu am avut niciodata obiective in sensul de a fi influencer. In schimb mereu am vrut ca cei care afla despre mine, sa ma stie de om bun. 

 

Publicul tau

Aparitiile la TV complica acest raspuns si asteptarile oamenilor. Cred ca sunt toate felurile de oameni. Imi doresc insa sa cred ca cineva care ma urmareste trebuie sa aiba un minim de interes in binefacere sau arhitectura, altfel  cred ca pot fi destul de enervant. Oamenii cred ca asteapta de la mine mai mult design interior si arhitectura, dar le primesc cu taraita. :) 

 

Romania la capitolul responsabilitate sociala

Desigur mereu am sa consider ca Romania progreseaza inspre bine. Insa sunt momente in care ma simt frustrat. Recent citeam despre un caz care m-a impresionat. Un bebelus care are nevoie de o injectie revolutionara ca sa supravietuiasca. Injectia costa cam 2.000.000 de Euro.

Sunt mandru ca parintii lui, prin donatii, au reusit deja sa stranga peste un milion. Insa am citit despre cazuri similare din alte tari precum Ungaria, Belgia sau Rusia, unde banii au fost stransi intr-o saptamana. Da, astea sunt momentele in care mi se pare ca nu ne implicam ca societate suficient de mult. In asemenea momente incerc sa fiu optimist si sa ma gandesc ca intr-o zi datoria sociala va deveni parte din educatia noastra primara.

 

Influencerii din Romania

Eu cred ca influencerii romani nu au idee cat de mult bine ar putea sa faca pentru lumea in care traiesc. Din pacate prea multi sunt ingropati intr-o ceata materiala, creme, haine, mancare, tot soiul de produse. De multe ori uita ca in publicul lor sunt exact acei oameni care nu isi permit acele produse sau acel lux si ca ce fac ei este doar sa ii frustreze. Si mai mult decat atat, avand un public mare, pot face schimbari bune in mentalitatea si educatia oamenilor. Dar cine sunt eu sa judec.

Eu nu cred ca sunt o referinta, sunt insetat de responsabilitatea sociala, face parte din viata mea. Dar ea nu vine neaparat spre mine, eu alerg dupa ea. Cat despre vocile puternice, desigur unii o fac si o fac foarte bine, insa multi o considera o activitatea care da bine, dar nu e asa de important pentru ei.

Imi doresc sa nu ii mentionez aici pe cei care considera ca promovarea unor cazuri sociale le strica profilul de instagram, contentul sau publicul lor tinta. Mai sunt si cei cu voce puternica care tac si fac! Pe ei nu ii inteleg deloc. Adica daca faci un lucru bun si poti sa oferi un exemplu care sa ajunga la cat mai multi oameni, de ce sa nu o faci? Beneficiile puterii propriului exemplu sunt de multe ori mai mari decat fapta in sine!

 

Cauzele si campanii in care te implici

De fel, sunt un om caruia ii place sa se joace cu increderea lui in cauze. Cred in orice cauza pana la proba contrarie. Cauzele sunt de multe ori sunt consecinte ale sistemului. Asta face ca rezultatul unei campanii sa nu para, la prima vedere, firesc.

Sa va dau un exemplu. De multe ori am intalnit familii cu povesti dure de viata si lipsuri mari care se comportau necivilizat cu voluntarii. Cum ar zice unii, “oameni care nu merita ajutor”. Noi identificam mai repede lipsa materiala, insa greutatile vietii, intamplarile nedrepte, te pot duce la multe alte saracii, comportamentale sau educationale. Asa cum spuneam, conseciintele unui sistem.

 

Am participat la multe fundraisinguri pentru ONG-uri, de la maratoane pana la festivalul brazilor de Craciun. Imi place treaba asta pentru ca implica deseori si creativitatea. Fundraisingul one to one a ajuns sa fie in ce in ce mai greu.

Oamenii doneaza peste tot prin sms-uri, prin Facebook, prin impozitele lor. Automat, multi considera ca si-au achitat datoria sociala si morala. In ziua de azi, daca vrei sa strangi multi bani de la oameni trebuie sa vii cu idei care sa ii impresioneze, altfel primesti un zambet si cazut tau va suferi un simplu “swipe”. :)

 

 

Casa Adrianei

Incerc de ceva vreme sa ii construiesc Adrianei si copiiilor ei o casa decenta. Din pacate am intampinat multe probleme pe drum care au intarziat lucrarea. Insa in timpul asta cred ca am schimbat ceva in viata Adrianei. Cred ca am facut-o sa aiba, din nou, incredere in oameni! Sunt mandru de ea ca a reusit asta si sunt onorat ca am facut parte din intamplarea asta.

Pana sa terminam casa Adrianei, cazul ei va fi cel mai apropiat de sufletul meu. Povestea suna banala, o femeie saraca cu multi copii de crescut. Dupa judecata majoritatii, are prea multi copiii pentru conditiile ei materiale. Desigur, pana la un punct nu poti contrazice aceasta idee. Insa Adriana pe mine nu m-a impresionat cu numarul de copiii, nici cu saracia lor, ci cu fericirea lor. De multe ori ma duc la ea in vizita neanuntat si asta nu ca sa o surprind si ca sa nu o agit.

 

 

De fiecare data observ cat sunt de curati, modest dar bine imbracati si mai ales cat de fericiti sunt copiii ei. Dese ori mi-a dat de gandit, daca eu reusesc cu toate posibilitatile materiale si educationale, sa imi fac copiii mei atat de fericiti. Sau cel putin imi doresc ca ai mei copii sa fie la fel de veseli ca familia acestei femei simple.

Daca ea reuseste sa le ofere copiiilor sai bucurie si educatie, atunci cine suntem noi sa judecam de ce a nascut atat de multi? Oare nu iubirea conteaza cel mai mult in viata? Nu este oare iubirea cel mai mare succes al vietii noastre? 

 

Cum ajung campaniile la tine 

Uneori vin ele, deseori ma duc eu spre ele. Am mai colaborat si cu agentii, dar nu de multe ori. Agentiile cauta oameni de Facebook si Instagram, vor sute de mii de followers, iar eu nu am. 

 

In contextul pandemiei

Nu cred ca exista astazi cineva pe lume care sa nu se simta afectat de aceasta situatie nefericita. Vad si simt foarte multa confuzie in jurul meu. Motiv pentru care am preferat sa fiu mai tacut in mediul on-line. Mi se pare ca traim probabil cele mai grele momente ale generatiei mele si nu numai. In mediul on-line trecerea la viata de izolare s-a facut sub forma unei vacante, ce mai gatim, ce mai citim, ce filme mai vedem, cum ne mai relaxam etc.

Pe cand viata din #stauacasa este diferita, oamenii nu sunt in vacanta, trebuie sa munceasca, sa faca curat, sa dea de mancare la familie, sa creasca copii, sa faca teme cu ei si multe altele. Ce pot spune este ca sunt foarte ingrijorat pentru partea aceea a societatii care nu isi permite #stauacasa. Oamenii care sunt in afara sistemului, acei oameni fara de care confortul nostru din #stauacasa este tulburat si acei oameni care fac posibila aceasta izolare, curieri, casieri etc.

 

 

Cred cu tarie ca inainte sa urmarim filme, sa citim carti, ar trebui sa ne gandim. Avem o criza mare care va aduce dupa sine o multime de probleme sociale. Acea parte a lumii care sta acasa si are timp disponibil trebuie sa se foloseasca de el pentru a gandi solutii la problemele curente, la cum ar putea ajuta pe altii.

Cred ca nu mai este momentul sa asteptam ca sistemul, sau trecerea timpului sa ne salveze. Pentru prima data in ultimii cine stie cati ani, planeta este unita prin acest dezastru iar asta este o valoare de exploatat. Dar din pacate astea sunt doar gandurile unei minoritati. Pacat! Restul crede ca maine va fi o zi mai frumoasa! 

 

 

Planuri pentru cand vin vremurile mai bune

Sa fac mai putine, dar cu mult mai mare impact pentru lumea in care traim. Si nu nu vreau sa intru in politica!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related