Oana Oprea (Jazz Communication) câștigă competitia pentru Academia Roger Hatchuel, de la Cannes Lions, în urma competitiei de The Alternative School for Creative Thinking, dupa ce, in prealabil, alaturi de coechipiera ei, se calificase si pentru Eurobest, in cadrul aceluiasi program dedicat studiului creativitatii.
Pentru a câștiga un loc în prestigioasa clasă Roger Hatchuel 2020, ale căror cursuri se țin pe durata Festivalului de Creativitate Cannes Lions, tinerii au trebuit să înscrie un clip în care să își demonstreze abilitățile imaginative și să arate într-un mod creativ de ce merită să se afle printre câștigători.
Cum TikTok este mediumul care a devenit, peste noapte, favoritul generației Z, Oana a profitat de viralizare și a încărcat un clip funny și entertaining în care argumentează de ce ar trebui sa fie favorita juriului.
Juriul, atât local, cât și cel international, a fost format din oameni cu o experiență vastă în creativitate, marketing si entertainment: Alexandra Radu (Rogalski Damaschin), David Blake (Cannes Lions), Bianca Dumitrașcu (Caracter cu Caracter), Anders Lange (Entername), Miruna Mihalache (Albalact), Sebastian Olar (Creative Partner), Inayed Khalid (MBQ), Filip Gonzacenco (Publicis Paris).
Oana este absolventă Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative și Digital Creative Planner la Jazz Communication.
Pe shortlistul participanților s-au mai regasit Diana Cobzaru, Lavinia Amitroaie și Alexandru Ilie. Aplicatiile celor aflati pe shortlist pot fi vazute pe platforma de youtube a The Alternative School.
Roger Hatchuel Academy este o platforma de studiu intensiv lansata de festivalul Cannes Lions si dedicata juniorilor de pana in 23 de ani care aspira la o cariera in marcom si fac studii de profil. Experienta de pe Riviera Franceza reprezinta o rampă de lansare pentru fiecare dintre ei, mai ales ca prin parteneriatul cu Google, cei calificati la Roger primesc si o specializare de o saptamana in California, la sediul central al companiei, din SUA.
In ultimii 16 ani, peste 20 de tineri romani au studiat in cadrul Roger Hatchuel.
Din 2004, The Alternative School pregateste, ofera mentorat si selecteaza candidati de top pentru festivaluri internaționale de creativitate, precum Cannes Lions și Eurobest, reușind să pună România pe harta creativă a Europei, prin intermediul studentilor si absolventilor premiati, dar si al sutelor de tineri trimisi la specializari in afara tarii, ce au reusit sa schimbe fata industriei.
In curând urmeaza deschiderea unui nou semestru dedicat tinerilor marketeri, cu destinatie Cannes, cu traininguri și workshopuri tinute de performeri de la Albalact, Creative VR, Buyer Brain, Future Station, Google, Produsul Anului, Love&Lobby, Cohn&Jansen sau Thinkegic.
Prin traditie, Cannes Lions avea loc la fiecare sfarsit de iunie. In contextul pandemiei Covid-19 organizatorii au anuntat mutarea acestuia in octombrie.