[Cauzele influencerilor] Roxana Lupu: Pasivitatea nu este lipsita de vina. Pasivitatea asta ne costa pe toti, in toate zonele

[Cauzele influencerilor] Roxana Lupu: Pasivitatea nu este lipsita de vina. Pasivitatea asta ne costa pe toti, in toate zonele

A inceput sa faca sport si, pentru ca era om de comunicare, simtea si nevoia de a scrie povești. Asa ca a creat o platforma de continut pentru sportivii amatori din Romania, pe care povestea despre oameni carora sportul le-a schimbat viata. Roxana Lupu a strans in jurul ei o comunitate de sportivi si oameni preocupati de sanatate, alaturi de care face si fapte bune. In contextul actual, desi avea in plan dezvoltarea proiectelor sale, s-a adaptat momentului si sprijina spitalele din Romania.

“Am lansat platforma online www.thefutureisnow.ro unde centralizam nevoile de echipamente si aparatura ale fiecarui spital din Romania, din toate judetele, in speta COVID-19. Este vorba despre nevoi de materiale si echipamente precum halate de unica folosinta, combinezoane, masti FFP2 si FFP3, dezinfectant, manusi, ventilatoare, si altele.

Voluntarii Asociatiei sunt in legatura continua cu spitalele, la nivel national, si actualizeaza in timp real volumele echipamentelor necesare, spune Roxana. Oricine este interesat sa doneze pentru un anumit spital – persoana fizica sau juridica – poate vedea exact, in timp real, ce nevoie concreta are institutia. Povestim in continuare cu Roxana Lupu, care crede ca este nevoie in aceste zile de cat mai multe voci ale influencerilor cu audienta si autoritate in spatiul public.

 

Inceputuri in social media

Acum 10 ani, cand am inceput sa scriu continut pentru social media, lucrurile nu erau, evident, atat de efervescente ca acum; eram intr-un moment radical diferit al vietii mele, eram jurnalist si ma pregateam sa fac pasul inspre marketing si PR.

A fost o decizie dureroasa, am considerat mereu jurnalismul ca fiind o meserie de vocatie pentru mine, dar stiam ca strategic, pe termen lung, trebuie sa fac aceasta schimbare. Asa ca scrisul a fost cumva terapeutic: asa a aparut pe lume www.adrenallina.ro, platforma de continut pentru sportivii amatori din Romania.

Incepusem si eu sa fac sport si aveam nevoie sa continui sa scriu povesti – ale oamenilor din aceasta zona, a sportului amator. Asa ca incercam sa ma adaptez la un mediu strain mie, cel al zonei de marketing, continuand sa ma hranesc cu povesti.

Am scris despre oameni carora sportul le-a schimbat viata cu totul, oameni de 60 de ani care faceau mountain bike competitional pe teren accidentat, oameni care slabisera 40 de kilograme prin alergare si apoi devenisera campioni nationali la triatlon, si asa mai departe. Erau povesti acolo si nu prea avea cine sa le spuna.

 

Cum era atmosfera online

Chiar daca nu erau la fel de multi oameni pe Facebook, sau in general, in social media, interesul si atentia nu erau atat de fragmentate ca acum. Oamenii inca aveau timp sau isi faceau ca sa citeasca un interviu de 9000 de semne. Acum renunta pe la jumatate, daca ajung pana acolo… Asa arata viata noastra acum, din pacate. Mult zgomot, din toate partile, si mult prea multa informatie.

 

Drumul catre a fi influencer

E o terminologie care nu ajunge la mine, asta cu influencerul, cel putin in ceea ce ma priveste. Oamenii cred ca au inceput sa ma stie pentru ca asta fac in continuare, chiar dupa acesti 10 ani. Ma stiu de pe adrenallina.ro, pe care o citesc, ca sa fie la curent cu tot ce poate interesa un sportiv amator in Romania, ma stiu de la competitiile la care particip, de mountainbike, alergare sau triatlon, ma stiu pentru ca am devenit prieteni, cu multi dintre ei.

Intre timp, pasiunea mea pentru sport a devenit si business – am infiintat acum 4 ani prima agentie de comunicare si evenimente in zona de sport, viata sanatoasa si wellness, si am extins expertiza si pe alte paliere.

Foto: Andrei Becheru

 

Oamenii care te-au inspirat

Cred ca a fost o evolutie fireasca, naturala, pur si simplu un pas l-a construit pe urmatorul. Inspiratie mi-au fost toate povestile si toti oamenii pe care i-am cunoscut gratie jurnalismului, toti oamenii pe care i-am cunoscut apoi gratie sportului. Suntem suma experientelor noastre pana la urma.

 

Publicul tau

Stii, sunt om de comunicare si lucrez cu concepte precum targetare si audienta si public si afisari si interese si asa mai departe. Inca ma sperie categorisirea; oamenii nu pot fi asezati in cutii, de fapt. Suntem mult mai mult decat ce se cunoaste public despre noi, mai mult chiar decat ce credem noi ca suntem. Deci nu stiu exact cum sa raspund la intrebarea asta. Probabil ca o parte din public este formata din sportivi amatori.

Si probabil o parte din public e formata din oameni care sunt la o raspantie si vor sa isi schimbe modul de viata. Sustin in cadrul programelor de wellbeing ale agentiei noastre traininguri de motivatie prin sport, in companii. Si vorbesc despre cum sportul iti transforma viziunea asupra lucrurilor, perspectiva. Si toate beneficiile pe care ti le aduce, inclusiv sau mai ales pe plan profesional.

Cel mai mult inveti din exemplu, si, pe scurt, povestea mea este asta: am fost un om sedentar, fumator, fara nicio legatura cu sportul si un stil de viata sanatos si apoi, in cativa ani, am ajuns sa fac cel mai solicitant concurs de triatlon de anduranta, Ironman. Si sa imi schimb viata pe toate palierele, gratie ordinii si claritatii si bucuriei aduse de sport. Iar oamenii rezoneaza la asta. Pentru ca inteleg ca e posibil. Ca pot depasi, evolua, schimba.

 

Romania la capitolul responsabilitate sociala

Simt un vibe bun in directia asta, oamenii au inceput sa se mobilizeze. Mai ales in zilele noastre, implicarea se vede tot mai mult. Au vazut ca puterea multimii coagulate in jurul unei cauze produce efecte si incep sa inteleaga, in era domniei internetului, ca pot schimba ceva. Si ca gestul lor conteaza pe undeva. Ca uneori e ca un bulgare care se rostogoleste si schimba cursul actiunii.

Traim intr-o tara in care, iata, ar trebui sa ne cerem in strada drepturi fundamentale precum respiratul unui aer nepoluat sau dreptul la servicii de sanatate care macar sa nu ne omoare daca nu ne vindeca.Este nevoie de fiecare dintre noi, influencer sau nu. 

 

Nevoia de oameni cu voci si comunitati online

Este nevoie de sprijin pentru o multitudine de cauze. In Romania, din pacate, toate domeniile care ar trebui sa fie functionale in cadrul unui stat se preteaza la a fi O CAUZA. Inca trebuie sa intelegem, fiecare dintre noi, ca nu ne putem ascunde in confortul apartamentelor noastre incalzite iarna si faptul ca ignoram ce se intampla in jur ne va costa in curand, foarte curand. Binele pe care il facem, orele pe care le donam pentru a ajuta un ONG, o organizatie, o cauza, un om, ne ajuta si pe noi, in cele din urma.

Influencerii au audienta si unii dintre ei si autoritate, conteaza in spatiul public. E nevoie de ei.

In ceea ce ma priveste, incerc sa nu vad lucrurile strict pecuniar si atat cat pot, sa ofer. Din timpul, expertiza, suportul, banii mei.

 

Implicarea ta in contextul pandemiei

Cred ca acum este cea mai mare nevoie de fiecare dintre noi, sa incercam sa contribuim asa cum putem fiecare: jurnalistii sa scoata la lumina tot ce autoritatile vor sa ascunda, oamenii de comunicare sa isi ofere serviciile si expertiza ONG-urilor sau oricarei alte initiative de buna credinta, oricine poate sa doneze sau sa sprijine cu mancare sau cumparaturi batranii, si orice alt tip de suport care exista si poate fi indreptat spre binele celor din jur.

Suntem confruntati cu o situatie pe care nu am mai trait-o si suntem toti afectati, fiecare dintre noi. Agentia noastra de comunicare si evenimente este afectata major si, cum nu prea avem business in perioada asta (si nici nu stim cand o sa mai avem!) am zis sa ne unim fortele si sa incercam sa contribuim cu ceva. Asa ca am lansat platforma online thefutureisnow.ro unde centralizam nevoile de echipamente si aparatura ale fiecarui spital din Romania, din toate judetele, in speta COVID-19. Este vorba despre nevoi de materiale si echipamente precum halate de unica folosinta, combinezoane, masti FFP2 si FFP3, dezinfectant, manusi, ventilatoare, si altele.

 

 

Voluntarii Asociatiei noastre sunt in legatura continua cu spitalele, la nivel national, si actualizeaza in timp real volumele echipamentelor necesare. Astfel, oricine este interesat sa doneze pentru un anumit spital – persoana fizica sau juridica – poate vedea exact, in timp real, ce nevoie concreta are institutia.

Suntem pe sute de telefoane si emailuri cu personalul din spitalele din tara si pot sa va spun ca este un haos generalizat: ne spun ca multi dintre ei au fost anuntati peste noapte ca sunt desemnati spital COVID 19, si nu au nici de unele. Echipament de protectie pentru medici –zero, la multe dintre ele si spun ca incearca sa se gospodareasca singuri, ca nu stiu daca de la Minister li se va trimite ceva si cand.

Incercam acum sa vedem cum anume putem pune in legatura companiile cu spitalele pe care vor si pot sa le ajute, sa le doneze direct sau sa le trimita necesarul sau o parte din el.

 

Cand nu exista pandemia

Sustin lunar Noi facem un spital si Asociatia Daruieste viata. Organizez impreuna cu partenera mea in agentie, Raluca Mihaila, intalniri de comunitate adresate sportivilor amatori din Romania, ca un CSR, intrarea este libera. Avem speakeri antrenori, specialisti in nutritie sportiva, kinetoterapeuti, oameni cu o poveste inspirationala in zona de sport si multi altii. De asemenea, organizam antrenamente deschise, aproape saptamanale, in Parcul Natural Vacaresti.

Si unul dintre proiectele noastre recente, de suflet, este Plogging pentru Romania: mergem in tara, la nivel national, si igienizam paduri si zone verzi impreuna cu voluntari, si combinam asta cu antrenamente sportive.

 

Cat de mult te implici

Suntem organizatori si am initiat aceasta miscare ecologica prin alergare si sport iar efectele sunt minunate: ne scriu foarte multi oameni ca vor sa vina cu noi la urmatoare tabara eco sportiva, sa curatam de gunoaie si deseuri padurile.

Ne intalnim insa si cu replici de genul: “eu nu sunt de acord cu ceea ce faceti, de ce sa strangem noi dupa cei care arunca? Ca aia vin si arunca iar! Ce rost are?”. Are un mare rost. In primul rand dam un exemplu si aducem in atentie acest subiect, al grijii fata de natura; apoi creem o comunitate la fata locului, acolo unde a fost actiunea, si cei care raman vor continua sa fac asta acolo, la ei acasa. Vor strange langa ei mai multi si mai multi oameni. Toti oamenii acestia vor vorbi mai departe, familiei, prietenilor. Apoi, daca pui problema asa, asta presupune sa nu mai faci nimic. Adica faci cumva acelasi lucru pe care il fac cei care arunca gunoiul.

Am fost implicata si ca blogger si in alte campanii de constientizare, in general ajung la mine prin alte agentii. Intr-un an am inotat pentru echipa de copii Special Olympics, la Swimathon, odata am strans banuti pentru Hospice Casa Sperantei, prin participarea mea la Maratonul Bucuresti, si au mai fost.

Pasivitatea nu este lipsita de vina. Pasivitatea asta ne costa pe toti, in toate zonele.

 

Efectele si impactul

Daca este sa vorbesc despre efecte, la prima editie am fost si am curatat o parte din Padurea Trivale, la Pitesti: am strans aproape o tona de gunoaie, in cateva ore, cu 50 de voluntari. Dup ace am terminat treaba am fost si am facut un antrenament de alergare in echipa, pe potecile curatate de noi. A fost minunat feedback-ul oamenilor care au fost cu noi.

 

In vremuri mai blande

Anul acesta era foarte focusat pe Plogging pentru Romania.

Ne propunem sa crestem proiectul si, daca vine langa noi si un sponsor, vrem sa ducem lucrurile la un nivel superior, si sa ne asezam o baza de weekend in zona pe care o igienizam, si sa putem oferi voluntarilor masa, cazare, workshop-uri pe sport, ecologie, educatie ecologica si viata sanatoasa, combinata cu sport si miscare. Un bootcamp eco sportiv. Dar vom vedea ce urmeaza, acum avem alte prioritati.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related