Simona Buzatu a studiat 15 ani artele plastice, a lucrat in televiziune si, de 16 ani, este antreprenor. Luna trecută, Simona a lansat online cartea „Brand. Jocul antreprenorial la alt nivel”. Online, pentru că planurile initiale au fost date peste cap, pentru toata lumea. Se vad insa eforturi in zona de comunicare, crede Simona:
Discutam despre o situatie noua pentru toti, o sa dureze putin pana cand lucrurile se vor redresa. Insa noi cautam mereu solutii si sunt sigura ca vom reusi si de acesta data sa ne adaptam.
Mai jos, Simona povestește despre cartea pe care a scris-o, antreprenoriat, afacerile diverse ale familiei ei - de la mină de sare și fabrică de hârtie, la agenție imobiliară și studio de branding.
De la arte la antrerprenoriat
Sunt Simona Gabriela Buzatu, creator si strateg. Sunt o fire multidisciplinara, am studiat 15 ani artele plastice, urmand un pionierat in televiziune, cu un traseu de peste 16 ani de exercitiu antreprenorial in branding pentru afaceri medii.
Începutul în antreprenoriat
Imi place sa incerc rute nebatatorite. In 2003, cand oportunitatile din televiziune mi s-au parut limitate, am facut pasul spre branding personal, comunicare, web design, programare, animatie, montaj, ilustratie, 3D, vfx, strategie si marketing… am trecut print toate. Dupa 12 ani insa, mi-am ales zona favorita, cea de strategie de brand, si de atunci lucrez alaturi de alti profesionisti in domeniu, pe principiul one-stop shop.
Cartea
Artvisiona are si o latura educativa, care a fost dezvoltata natural. Mi-am propus inca de la inceput sa contribui la dezvoltarea personala a antreprenorilor romani, astfel ca „Brand. Jocul antreprenorial la alt nivel”, face parte dintr-un proiect mai amplu, inceput in anul 2011, când, din nevoia de a comunica mai usor cu clientii, am realizat seria de Clipuri educative despre multimedia, postate pe Youtube.
In 2020 am repetat experimentul, dezvoltand conceptul si combinand toate cunostiintele pe care le-am acumulat pana acum in „Brand. Jocul antreprenorial la alt nivel”.
Brandul fiind un subiect abstract, din ce ne marturisesc clientii, dar si pentru ca am inteles din studiile de specialitate ca oamenii au preferinte diferite de a consuma informatia, am aplicat in construirea cartii, sistemul VARK de invatare.
Mai departe, in lunile urmatoare ne-am propus sa continam clipurile educative, care se vor concentra insa pe subiecte legate de branding si cresterea afacerilor. Materialele vor fi disponibile pe canalele noastre de social media, în special pe Youtube.
Afaceri de familie
Structura cartii include la inceput si o parte foarte importanta despre istoria internationala a brandului, inclusiv in Romania. Asta si pentru ca am dorit sa leg acest subiect de mine, stiind din multe discutii cu parintii mei ca exista povesti interesante in trecutul familiei. Am descoperit spiritul antreprenorial mereu viu in familia mea. In „portofoliul” stramosilor mei se gasesc multe tipuri de afaceri. Cea mai veche descoperita, dar si cea mai interesantă, este o mina de sare si o fabrica de pungi din hartie in care se ambala sarea extrasa, din zona Calimanesti, in jurul anului 1920.
Parintii mei, la randul lor, au pus pe picioare afaceri in domenii diverse, pornind de la o revista locala, o fabrica de mezeluri si o agentie imobiliara, una dintre primele agentii din Bucuresti, deschise imediat dupa Revolutie.
Asa mi-am explicat nevoia de a face mereu lucruri diferite, de a forta starea de confort si de a cauta mereu alte solutii.
Lansarea online
Lansarea online a acestui proiect a fost singura solutie de moment pentru a ajunge la public. Am fost luati prin surprindere. Stabilisem totul pentru lansarea fizica din data de 19 martie, cu multi invitati, in locatia ideala si cu parteneri potriviti. Sper ca dupa trecerea acestei perioade in care suntem toti incercati, sa reusim sa facem lucrurile asa cum le-am gandit.
O situatie noua pentru toti
Romania s-a dezvoltat mult pe zona de antreprenoriat si astfel cererea pentru dezvoltarea brandingului a crescut.
Efectele asupra studioului nu se vad inca. Discutam despre o situatie noua pentru toti, o sa dureze putin pana cand lucrurile se vor redresa. Insa noi cautam mereu solutii si sunt sigura ca vom reusi si de acesta data sa ne adaptam.
Piata este blocata acum emotional, ceea ce a dus si la blocajul financiar. Se fac insa progrese in zona de comunicare si cooperare. Se intampla lucruri minunate in acesta perioada, in care suntem izolati, dar in acelasi timp, mai conectati ca niciodata.