[Jurnal de izolare] Suntem departe, dar rămânem aproape

[Jurnal de izolare] Suntem departe, dar rămânem aproape

Am pornit un jurnal de izolare la IQads unde adunam povești, experiențe, soluții, sfaturi și orice ne-ar putea ajuta să trecem mai ușor peste testul acesta, împreună. Împreună e cuvântul cheie, chiar și în izolare. Liviu Turcanu, Creative Director Mercury360, povestește mai jos ce se întâmplă la Mercury:

 

Procesul de lucru

Toată omenirea e în carantină, dar viața merge mai departe.

E foarte diferit procesul de lucru remote vs. cel din agenție, dar adaptarea a avut loc în câteva zile; a contat mult înțelegerea și asimilarea de către fiecare om a proceselor noi de lucru. S-au organizat ultrarapid întâlniri la nivelul managementului din care au rezultat decizii care vizau aspectele esențiale ce țin de imunitatea echipei, de sănătatea sa (deopotrivă fizică și emoțională), de modul de lucru la distanță, de gestiunea proiectelor și de relația cu clienții.

Apoi, fiecare manager de departament a venit cu soluții tactice care s-au implementat imediat. E foarte important să ții echipa aproape, chiar dacă membrii săi lucrează în spații diferite.

Ieri: mail, telefon, Ftp.

Azi: Mail, telefon, WhatsUp, Skype, Teams, Zoom, VPN, wetransfer etc.

 

Ce se întâmplă totuși afară

Schimbări în comunicare:

Este clar că toate planurile de la început de an au devenit nule peste noapte. Azi se scriu strategii de comunicare, se șterg mâine și se rescriu din nou poimâine.

Ce canale media ne alegem? Cum direcționăm clienții către cele mai bune soluții de comunicare, în condițiile în care toată România a cumpărat produse alimentare și de uz casnic pentru 3 luni într-o singură zi, a făcut stocuri masive și acum așteaptă să treacă criza, așa cum așteaptă ursul să treacă iarna?

Cum îi vom activa pe acești oameni să cumpere branduri și nu doar produse în anumite categorii după ce vor ieși din nou afară?

Consumul în retail a luat-o razna în retail în ultimele 1-2 săptămâni și apoi s-a plafonat, în timp ce HoReCa a căzut dramatic. Cel mai probabil, în următoarele săptămâni produsele de bază din FMCG vor crește susținut, în timp ce tot ce este neesențial pentru a trăi în izolare nu va ajunge în coșul nostru.

Așa cum au făcut și alte nații până acum, molima cumpărăturilor excesive ne-a atins și pe noi; românii cumpără dirijați din interior de un instinct de supraviețuire, care scoate la iveală un individualism greu de imaginat.

Schimbări marcante ale profilului consumatorului au apărut în două săptămâni; am devenit știrea pe care o vedeam acum o lună în China.

Mai contează zilele astea comunicarea la punctul de vânzare pentru categorii de produse precum hârtia igienică? 

Cu toate aceste regândirea strategiilor de comunicare la raft e o prioritate a clienților ce activează în retail, iar Mercury360 vine deja cu soluții în acest sens.

 

Testul solidarității

Noul tip de criză aduce schimbări profunde la nivelul societății și ne testează puterea de adaptare și gradul de empatie colectivă. Acum realizăm cât de conectați suntem unii de alții și că soluția prin care vom depăși această încercare va veni din unirea tuturor energiilor. Este un test al solidarității pentru fiecare dintre noi, dar mai ales pentru noi ca societate.

 

Ce spune echipa la început de #WFH

Să vedem ce zic mercurienii exilați conectați unii cu alții prin puterea tămăduitoare a tehnologiei. După cum ne-a plăcut mereu să spunem, inclusiv în colaborarea cu centrele Mercury 360 din țară: „suntem departe, dar rămânem aproape”.

 

Liviu (CD)

Conceptul de a lucra de acasă nu e nou pentru mulți dintre noi. Ce aduce nou situația de față este transformarea profundă a modului de lucru la distanță pe toate planurile: nu mai lucrezi 1-2 zile cu ochii într-un laptop deloc prietenos, ci vei sta acasă săptămâni întregi conectat la exterior prin intermediul unor medii care, încetul cu încetul, devin un soi de escape from reality.

Acasă devine un spațiu în care nu mai scapi de agitația orașului, de stresul cotidian de la birou, de lumea care te asalteză cu mii de cerințe zilnice, ci devine un loc sinonim cu o izolare plăcută, dar în care totuși ești privat de rutina unor activități de bun simț care existau în spațiul social.

Ce pare că e simplu de organizat în primele zile se dovedește a fi ușor complicat ulterior: unde lucrez? Oriunde? Sau identific o zonă care pare a fi biroul de la work portat în spațiul casnic?

Cum pot să rămân conectat la discuțiile de la birou, la acel spirit de socializare în care vorbeam despre orice altceva, dar nu despre job-uri, iar acest ritual dădea un boost de energie fantastic?

Eu cu ai mei am stabilit să ne bem cafeaua de luni dimineață împreună; dar prin Skype. :))

Iar echipa de CS a gasit o solutie de moment, dincolo de statusurile si call-urile pe proiecte, vinerea e seara de vin si chit-chat prin Teams. Apoi, cum pot stabili un program de lucru cu ai mei, de acasă, astfel încât să nu existe întreruperi (prea dese) pe parcursul unei zile? Din două în două ore cel mic dă buzna în biroul de acasă țipând: „Tati, tati, ai terminat!!? Ne jucăm?”.

Iată o poză în care mă gândesc unde aș putea să evadez... 

Mihaela, CSD și-a făcut un „program special, pe hârtie” pe care îl urmează (aproape) cu strictețe pentru a-si putea tine-n frâu juniorii de acasă. De la plan la realitate e, însă, drum lung...

„Și mă gândesc că săptămâna viitoare mă dau și cu sania în pauza de call-uri. Deocamdată, în pauze ies în curte să stau nițel și cu Ozzie.”

Ana (Copywriter) și Daniel (Art Director) fac echipă de puțin timp și au descoperit că sunt cei mai buni prieteni. Pe Skype.

“În vremea asta, a brainstorming-ului pe skype, după ce stabilim ce vrem să facem, începe să se audă un ropot de click-click-click dinspre colegul Dani, semn că pot începe să fac revista presei, în timp ce el lucrează la execuții. Comentăm împreună știrile și de multe ori ne ajută cu moralul și băiețelul lui, care tocmai m-a informat că “acesta e calculatorul lui tati” și că tati îi face jucării. Ocazie cu care am aflat că hobby-ul lui Dani e să facă busy boards pentru copii (un soi de jucării senzoriale care devin și trenulețe), pe care pictează personajele din desenele animate preferate ale copiilor și că în perioada asta de stat acasă îl sună tot mai mulți prieteni care sunt părinți și care vor să le găsească alternative de joc celor mici. Asta a fost printre cele mai frumoase vești pe care le-am aflat despre cei apropiați zilele astea și m-am gândit să trimitem mai departe sentimentul de speranță în utilitatea creativității, fie prin activități ample cum sunt campaniile de donații, fie prin lucruri mici, care le pot face viața de zi cu zi un pic mai senină celor din jur”.

Între timp, Ana și Sonia (Copy, Outbox) adaptează și pagina de Insta @thisismemebattle cu meme-uri tip WFH:

Daniel, Art, e optimistul de la serviciu, dar acasă: Vestea buna este că Mercur nu mai este retrograd deci, sunt șanse destul de mari să treacă Covidu' ăsta cât mai repede). În rest, sunt bine, sper să nu devin vecinul ăla pus pe scandal care țipă mereu la oamenii care încă mai hoinăresc prin cartier :)) Salutări din Dristor! Sper să ne revedem cât mai curând.

Camelia (Group Creative) se simte fabuloasă și acasă: „Dacă statul în trening/pijama îți omoară sufletul, e o ocazie bună să-ți exersezi skill-urile de styling în haine de casă. Servește-i cu niște #loungerealness în conf call!

#FabuloasaSiAcasa”

Mona (copywriter) ne demonstrează încă o dată că lucrurile simple fac viața bună:

„Fericită că am unde să mă întind și să lucrez după ce bag Califul ăla bun.

Work from home chiar mă liniștește. Îmi organizez timpul cum vreau și am timp să fac și treabă prin casă; știți voi, tot ce amânam pe motiv că ,,nu am timp, sunt la birou”.

Cu colegii păstrez legătura prin minunatul internet. Deși introverta din mine este foarte încântată de statul acasă, după o săptămână îmi este dor de atmosfera de la muncă. Parcă ar merge o tigară în față, la soare. Sau în spate, la umbră.”

Luiza, Traffic Manager, „mama noastră” e bucuroasă că e „bine”, adică sănătoasă, optimistă și că vom trece peste situația asta; în plus, e și foarte încrezătoare în sistemul cu work-ul de acasă. Printre micile bucurii ale vieții se numără faptul că „dimineața nu mai caut loc de parcare”.

Mădălina (Account) încă mai caută definiția lucratului de acasă: “Mă așteptam să fie mai mult home și mai putin work, dar proiectele rezistă! :))”

Raluca, (Account), e la datorie: „O vorbă pentru ai mei colegi din departamentul de client service: hold on to those looong cobf calls. It will get better.

PS: CS, always on duty!”

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Outbox

Agentie independenta de digital marketing cu un portofoliu complet de solutii de comunicare online, de la strategie si creatie web pana la dezvoltare si promovare in mediul online. Cu o activitate concentrata in... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related