Valentin Vacarus, Managing Director Godmother, scrie mai jos despre situatia cu care se confrunta BTL-ul.
Am actionat din instinct
Dupa douazeci de ani de business te intrebi ce ai gresit, la ce lectie ai lipsit si ce naiba inveti din toata aceasta experienta. Cum timpul scurs de la primele semne de haos este prea mic, nu am apucat sa sedimentam mare lucru despre cine mai suntem si ce o sa facem.
Cand business-ul iti este afectat in proportie de 99% nu te poti intreba de strategii, nu te poti preocupa de imagine ci, personal, raman fidel ideii de a pastra principiile si valorile care te definesc in orice context.
Dupa 2008 am invatat sa ne miscam repede ca si companii mici. Sa ajustam costurile, sa regandim serviciile, sa concediem daca este cazul. Acum am actionat din instinct si fara prea multe analiza. Ca manager, am facut ce trebuia. Ca om, imi doream sa fac mai mult.
26 de evenimente anulate
In 2019 am livrat catre 34 de clienti peste 700 comenzi si 76 evenimente. 35 persoane si planuri ambitioase pentru viitor.
In 2020 avem anulate peste 26 evenimente. Nu preconizam ca anul in curs se mai desfasoara festivaluri sau evenimente prea curand. Si atunci, tu, agentie care s-a focusat fix pe genul asta de produs, ce faci? Pai, imparti banii sa vezi cat poti supravietui (remember, in BTL lunile ian si feb sunt… cele mai putin active), te gandesti ce alte servicii poti pune in piata in scurt timp si cum poti recalibra colegii din toate punctele de vedere.
Sigur, nu ne pierdem calmul, nu ne pierdem simtul umorului, nu ne pierdem peste noapte creativitatea si capacitatea de a livra ceea ce stim: experiente – indiferent de contextul general.
Regandirea bugetelor si a modelului de business
Pentru clienti este timpul analizelor, regandirii de bugete, ajustari de strategii. Pentru agentiile de BTL probabil in 2-3-5 luni sa apara solicitari. Si cum in momente grele poti vedea cu adevarat cui ii pasa, vreau sa multumec clientilor care ne-au oferit suport sa trecem peste perioada grea. Fie el si un telefon de sustinere, a contat enorm. Nu de la toti clientii, doar de la cei care au valori comune cu noi. Am simtit un mare vot de incredere si promitem sa intoarcem inzecit ajutorul (cand o sa fie cazul).
Pentru institutiile statului insa este timpul sa actioneze pe multe planuri si aici putem oferi ajutor. Suntem oameni de comunicare si organizare si avem timp si creativitate. Lupta nu este una care sa dureze 2 saptamani ci probabil vorbim de o perioada lunga. Da, si noi o sa ne invatam lectia, o sa regandim modelul de business si ….#REZIST!