[Single de Romania] Paul Ballo: Cu single-ul testezi piata. Daca nu le place, le dai altceva

[Single de Romania] Paul Ballo: Cu single-ul testezi piata. Daca nu le place, le dai altceva

Paul Ballo a fost pe rand, baterist, vocal, DJ, in mai multe proiecte muzicale, The Amsterdams, Go To Berlin, Kumm, Hot Casandra, iar recent si-a apropiat numele de scena de cel din buletin. In plina izolare, ultimul single produs de el pica la fix. Shut the door e un flashback nostalgic spre anii '80 si o are din nou invitata pe mama lui, soprana Bianca Ionescu-Ballo. S-a lansat weekendul trecut, il poti asculta aici 

“Nu stim cum va fi piesa asta promovata, pentru ca in trecut nu totul a mers uns.
Am bagat si 1000 de euro doar in promovarea unei piese care n-a prins. Asta e. Invatam din greseli. Nu e o regula clara” , spune Paul Ballo.

 

Single-ul anilor 2020

Un single este un shot. Un shot care iti da tot sau care te trimite acasa. Practic, are doua taisuri. In functie de moment si context, acest single e menit sa rupa tot! Pe net, in principal. Youtube, Spotify, Soundcloud. Trebuie sa ai si un clip, ca sa aiba lumea si la ce sa se uite cand asculta. Dar nu e musai. O piesa buna nu are nevoie de clip. Muzica vorbeste de la sine.

 

Piese pe banda rulanta sau album?

Albumul costa, trebuie sa fie unitar. Asa ar fi bine, sa scoti album, dar daca doar 3 piese sunt bune si tu ca artist stii asta, mai bine dai un EP. Sau single. Cu single-ul testezi piata. Daca nu le place, le dai altceva. Daca ai scos album cu chestii care nu prind, te frustrezi de 10 ori mai mult. Plus ca lumea nu mai are rabdare sa asculte un album intreg si este mult mai atrasa de play-listuri. 

 

De la single la clip

Prima chestie este sa ai jam session cu colegii de trupa, sau cu cei cu care faci muzica. Apoi o produci sau ti-o produce cineva care se pricepe, astfel incat sa sune bine si sa poti avea un demo. Versurile cantaresc la fel de mult ca melodia pe care o ai. Preferabil sa fie ceva catchy, sa fie fredonabila, usor de retinut. Apoi o tragi full, o mixezi si o masterizezi. Desi nu compare piesele muzicale cu niste produse de pe taraba, trebuie s-o spun… Orice salam are si un ambalaj. Ambalaj pe care mai vine si un artwork dichisit. Fie poza sau scris pentru ca vrei sa stii detalii despre produs, astfel incat marketingul sa isi faca treaba. Oamenilor le place sa fie pacaliti frumos.  Dup ce totul e gata, ca la carte, ii dai drumul pe net si speri ca te îmbogațești subit. 

 

Cat mai costa muzica

Pe consumator? Mai nimic. Dar din punctul meu de vedere, o piesa costa minim 1000 de lei astfel incat single-ul sa fie produs si sa ajunga la urechile oamenilor. Mixaj, masterizare, artwork, promovare pe fb si insta. Mult, oricum. Am bagat si 1000 de euro doar in promovarea unei piese care n-a prins. Asta e. Invatam din greseli. Nu e o regula clara si nu cred in reteta succesului. Fiecare cu repertoriul sau.

 

Principala piedica in lansarea unui single

Pai e simplu. Daca esti pe muzica alternativa si canti in engleza, nu prea merge pe plaiuri mioritice. Sau merge pentru o nisa foarte restransa de oameni, caz in care va trebui sa iti asumi acest rol sau sa incepi sa canti si tu in romana, ca sa inteleaga si aia de la sat. Eventual niste hip hop combinat cu populara ar fi reteta succesului. Ce as putea sa zic? Stii vorba aia…”E loc sub soare pentru toata lumea”? In muzica nu se aplica.

 

Ce a prins cel mai bine

Operatic female, Hold Me Tight si Ecstasy.

 

Cine te inspira?

Turboweekend e o trupa care stie ce face. Din pacate nu foarte multi au auzit de ei. 

 

Scule pe care tragi

Trag si produc pe un Antelope cu 16 canale, vocea cu EV RE 20 sau Shure SM 7 si Mixez pe niste Yamaha HS7.

 

Cat de importanta e imaginea?

Destul de importanta dar nu te scoate din noroi. Daca piesa e proasta, ma indoiesc ca o sa prinda datorita artwork-ului perfect executat.

E mult mai mult acces la informatie. Orice trupa sau artist mic are acces la scule bune, pentru o suma relativ mica de bani. La fel si cu promovarea. Deși îți trebuie o campanie serioasa de PR, daca nu prea ai cunostiinte sau bani de investit, facebook si insta sunt un loc bun de pornire. La radio e alta poveste, acolo trebuie sa stii oameni. Deci, artistii mici sunt norocosi sa aibe internetul ca mijloc de promovare de baza.

 

Scena locala din ultimii 5 ani

Din ce in ce mai multe trupe si proiecte care incep sa sune mai full, mai curat. Cu toate astea mi se pare suprasaturata industria muzicii iar cererea nu este deloc in concordanta cu oferta. Pe scurt, exista foarte multi artisti care nu au unde canta iar lucrul asta a inceput odata cu tragicul eveniment de la Colectiv. 

 

Ce e pe val

Nu stiu ce e pe val, dar stiu ca aproape tot ce se scoate in afara, e copiat 1 la 1 si la noi. La nivel de sound, la nivel de imagine. Noi nu avem identitatea noastra sau propriile idei. Adevarata clasa este sa reusesti cu propriul sound, fara atatea ingrediente, influente, scurtaturi si imprumuturi. Lumea se bazeaza prea mult pe mimetism sau pe ceva déjà testat in prealabil, iar asta se simte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related