[Trenduri 2020] Maria Bagrin: Influencer marketing va fi, în sfârșit, evaluat ca un canal aparte în media online

[Trenduri 2020] Maria Bagrin: Influencer marketing va fi, în sfârșit, evaluat ca un canal aparte în media online

Când a mai fost 2019? Parcă au trecut zece ani de atunci. Atâta zarvă prin știri și „interneturi”, că am uitat să mai privim în calendar. Și iată-ne în martie, stând acasă, cu niște opinii proaspete, despre trendurile care nu vor trece neobservate în acest an. De această dată, am vorbit cu Creative Directorul agenției de digital și influencer marketing „Makeover Buro”, Maria Bagrin.

Pe mulți statutul de influencer nu-i onorează. Fug de el. Se supără când îi numim așa. Dar oare în ce măsură mai contează, atunci când ceea ce fac are un IMPACT, îi caută brandurile, îi ascultă oamenii, îi apreciază o lume întreagă?! Îi înțelegem, să fii influencer nu-i lucru ușor. (Ce mesaje au avut influencerii, pana acum, in situația de criză, puteți citi aici).

E nevoie să oferi conținut calitativ, continuu, să te reinventezi, să uimești, să ai păreri o sumedenie, care vor plăcea (sau nu) opiniei publice, să fii imun la hateri și să mai ai și-o cameră bună, la urma urmei, ca să fie mulțumite corporațiile. Așa credeam noi, dar ne explică Maria Bagrin ce este influencer marketingul de fapt și de drept, în rândurile ce urmează. Mai întâi, însă, să vedem cum au fost anul trecut și cum se arată în anul curent trendurile din zona influencerilor.

 

2019

Am reușit să ne bucurăm de mai multă libertate în creație. Odată ce publicul vrea cât mai multă transparență din partea unui brand și este curios să afle din spatele procesului de creație ale acestuia, clienții sunt tot mai deschiși la aceasta și ne oferă încredere pentru o comunicare mai profundă cu publicul.

Remarcat s-a făcut și faptul că instagramul a lansat de curând Creator Accounts, care se aseamănă cu conturile de business și care oferă informații la care utilizatorii obișnuiți nu au acces. Acestea pot fi informații detaliate referitor la targetul de vârstă, sex, locație, precum și conținutul de care este interesat publicul. Conturile pentru Creatori oferă informații suplimentare despre creșterea followerilor, grafice despre persoanele care au dat follow și unfollow, toate postările sub formă de grafic și impactul lor, recap despre creșterea publicului pe săptămânile anterioare, în urma postărilor și story-urilor plasate etc.

Va fi un challenge pentru influenceri, cu siguranță! Respectiv, creatorii au libertatea de a crea conținut cât mai bun, artistic – lucru bun pentru dispariția like-urilor, acolo unde se va pune accent pe creativitate.

 

Să dispară

Hate-ul și bullying-ul din online. Am observat că cu cât crește un influencer și creează conținut mai bun și migrează pe alte canale, cu atât se formează o critică din partea publicului care nu exista până ca acest influencer să ajungă la acel nivel.

 

Influencer marketing

Cu siguranță TikTokul este platforma care va lua amploare în acest an. Dacă la început aceasta era dedicată mai mult adolescenților, vedem cum încet și părinții acestor copii, care au un business, de exemplu, încep să-și creeze conținut pe nișa lor, ceea ce mi se pare destul de interesant și de ajutor pentru zona aceasta de marketing, când clienților le va fi mai ușor de acum încolo când își vor alege strict influencerul potrivit nișei sau brandului.    

 

GDPR & încălzirea globală

Evident că s-a observat o atenție și o mai mare grijă din partea brandurilor, în legătură cu prelucrarea datelor personale și cred că aproape toți au luat măsurile necesare în acest caz. În lumea digitală de astăzi, datele personale sunt colectate într-un ritm incredibil. Site-urile pe care le utilizăm, apelurile pe care le facem, locurile pe care le vizităm, fotografiile, toate sunt înregistrate și lasă o amprentă digitală - o amprentă care devine rapid o resursă apreciată. De fapt, amprentele digitale au devenit atât de prețioase, încât The Economist a numit datele personale „resursa cea mai valoroasă din lume”, înaintea petrolului, datorită cât de mult informează acum modul în care companiile comunică cu clienții lor și despre cum afectează pozitiv experiența clienților.

Ce ține de încălzirea globală, sustenabilitate, clienții sunt atenți și în această direcție și tot mai mulți încep să acționeze prin activități antropice, fără a epuiza resursele disponibile și fără a distruge mediul. S-au lansat multe campanii și pe acest segment, iar anul acesta se va vorbi mai mult despre stabilirea unui echilibru între creșterea economică și protecția mediului și găsirea de resurse alternative pentru o dezvoltare durabilă.

 

 

Responsabilitatea civică

Este foarte bine că începem să conștientizăm și să ne asumăm existența unei astfel de responsabilități. Societatea noastră se confruntă cu diverse probleme și provocări, iar unele din ele, cum ar fi persoanele cu necesități speciale, bătrânii, copiii orfani, câinii vagabonzi, necesită și o abordare specială. Aceste categorii au nevoie nu doar de susținere morală, compasiune, dar și de ajutor material și financiar pentru a nu se simți marginalizați sau discriminați în niciun fel. În acest sens, s-au observat acțiuni în online din partea creatorilor și a influencerilor, dar cred că ar trebui să ne mobilizăm mai mult și să existe o comunitate a acestora.

 

Schimbări

Consumatorii s-au schimbat radical față de acum câțiva ani, iar cu viteza în care tehnologia modernă evoluează, nu este de mirare că tot ce se bazează pe ea trebuie să se deplaseze într-un ritm similar. Cu actualizări constante, tehnici noi și modificări ale algoritmilor, ne este greu să ținem pasul și să rămânem în fruntea jocului, în același timp.

Strategiile de marketing oricând se pot modifica. Cele care au explodat anii trecuți sunt acum înlocuite cu noi inovații, cu inteligența artificială, influencer marketing și SEO care domină spațiul de marketing online. Vestea bună este că noile trenduri vor aduce cu ele și noi oportunități.

 

 

Proporțiile bugetelor

Studiile sugerează că 7% până la 8% din veniturile brute ar trebui cheltuite pentru marketing. Partea digitală a bugetelor de marketing a crescut de la 42%, în 2019, și va crește până la aproximativ 45%, în medie, până în 2020. Iar marketingul video este categoria cu cea mai rapidă creștere, ceea ce va fi dublu față de ce a fost din 2016. Cât despre ad-urile din rețelele sociale, vor crește (mai puțin rapid) și vor atinge 25% din cheltuielile de marketing digital.

Marketingul prin influenceri este pe cale de a deveni o industrie de 8 miliarde de dolari, în 2020, deci nu observăm niciun semn de descreștere a acestuia. De exemplu, beauty brandul Estee Lauder a anunțat recent că vor aloca 75% din bugetul lor de marketing pentru influenceri în 2020. Anul acesta este unul în care influencer marketing va fi, în sfârșit, evaluat ca un canal aparte în media online, și nu doar pentru rezolvarea unei probleme sau pentru că are un conținut frumos.

 

Evoluția

Lumea influencerilor devine din ce în ce mai competitivă, din ce în ce mai multe persoane încearcă să câștige popularitate pe social media și să-și monetizeze eforturile. Din acest motiv, creatorii care doresc să iasă în evidență, pe măsură ce peisajul devine mai standardizat, vor trebui să își intensifice eforturile în ceea ce privește profesionalismul și creativitatea. Aceștia vor trebui să cerceteze pentru a descoperi cum să se diferențieze, asigurându-se că înțeleg noile formate oferite de platforme, și să-și actualizeze echipamentele de producție pentru a răspunde cel mai bine nevoilor corporative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related