De astăzi, România trece în stare de urgență din cauza pandemiei de Covid 19 și numărului crescut al cazurilor de îmbolnăviri. Situația nu este încă foarte clară la capitolul măsuri concrete, pentru toată lumea. Unii nu au înțeles ce trebuie să facă mai exact și ce le este interzis.
Ce știm, cu siguranță, este că ar fi bine să stăm mai mult pe acasă. Să ieșim doar dacă trebuie să mergem la muncă sau dacă avem vreo urgență personală de rezolvat. Iar când ieșim, să o facem cu responsabilitate, respectând măsurile de siguranță comunicate de autorități.
În vremea coronavirusului, unele branduri au făcut imediat saltul comunicării în social media adaptată contextului actual. Vorbim mai ales despre furnizorii de servicii, farmacii și retailerii, care au fost luați cu asalt în ultima perioadă. De zici că vine Apocalipsa, nu altceva.
Mai toți ne îndeamnă să fim cumpătați și să nu ignorăm ceea ce spun medicii legat de igienă și conduita adecvată când suntem în afara casei ori mergem la cumpărături.
Câteva exemple despre cum comunică brandurile zilele acestea, ne-am gândit să vă arătăm și noi. Mesajele comune sunt de responsabilitate socială și civică, de păstrare a calmului, de accesare a serviciilor online și de consum responsabil. Fiindcă lucrurile tind să ia o turnură nu tocmai bună în momente de criză.
De la supermarket la bănci şi ciocolată
Există branduri care fac și conținut țintit pentru educarea populației și conduită specifică perioadelor de epidemie. Mai jos, am adunat exemplele pe rafturi şi categorii.
Farmacii
Ciocolata, sapun si diverse
Dettol are un film educativ:
Furnizorii de servicii
Companiile ne îndeamnă să stăm acasă să plătim facturile online:
Băncile: plăți online
Implicare civică
Iar anumite branduri se împlică și mai mult civic în aceste zile de încercare pentru România: