Recent, un articol din The New York Times scotea in evidenta faptul ca influencerii vor domina nu doar cultura internetului sau industria divertismentului, ci societatea în ansamblu. Autorul ii numea one-person start-ups si anticipa o generatie de businessmen, intr-o noua economie bazata pe atentie. Influencerii au atentia comunitatii lor, iar asta e cea mai scumpa moneda din media. Cu atat mai mult in aceasta criza sociala.
Responsabili si seriosi
Mesajele influencerilor romani in aceasta perioada sensibila au fost, in mare parte, responsabile. Multi au vazut potentialul de a informa si educa audientele pe tema noului Coronavirus. Sa aruncam o privire peste cum au inteles influencerii nostri sa abordeze subiectul, in contextul in care YouTube a anulat monetizarea clipurilor care care fac referire la Covid-19.
Chiar de saptamana trecuta, Dragos Stanca s-a adresat intregii comunitati de influenceri si creatori de continut:
BRomania, care se bucura de momentum pentru filmul Miami Bici, si-a indemnat fanii sa astepte sa vada sau revada filmul in cinema, dar nu in aceasta perioada:
Printre altele, George Buhnici amendeaza cresterea nejustificata a preturilor dezinfectantilor:
Selly s-a luat in serios si a abordat tema cu maturitate:
Nici Mihai Alexandru Hash n-a ocolit subiectul:
Sinziana Maria Iacob a alcatuit o lista cu ce putem face pentru a ne proteja:
Dar nu toti
In partea cealalta a responsabilitatii, Dorian Popa a trecut granita sensibila a conspiratiilor.
Reactiile nu au intarziat sa apara:
Iar Mariciu i-a dedicat un clip intreg:
Pentru context, in UK, Google si NHS (National Health Service) au pornit o campanie de informare prin intermediul influencerilor: