Business strategy review via LEGO® SERIOUS PLAY® si solutii digitale de comunicare

Business strategy review via LEGO® SERIOUS PLAY® si solutii digitale de comunicare

Primul trimestru era pentru multe organizatii momentul ales pentru a comunica strategia pe 2020, principalele initative strategice si planul de actiune. Multe initiative, intalniri de business, conferinte de vanzari, management team meetings sau workshop-uri au fost amanate pe termen nedeterminat. Organizatiile sunt in situatia in care sa isi activeze planul B pentru asigurarea continutatii business-ului in context de criza sau sa se reintoarca la strategie pentru a o revizui.

Peter Drucker supunea ca cel mai mare pericol in perioade de turbulenta nu o reprezinta turbulenta in sine, ci faptul ca actionam cu logica zilei de ieri.

Suntem intr-o perioada in care digitalizarea inseamna acces la informatie in timp real si permite conectarea cu intreaga echipa fie ea de top, middle sau 3rd line management.

Metodologiile de lucru pe strategie este necesar sa fie experientiale, relevante si sa puna accent pe inteligenta colectiva, pregatind astfel echipele manageriale pentru a face fata situatiilor imprevizibile. Viitorul se pregateste experimentand in prezent.

Daca strategiile de business trebuie sa fie actuale, sustenabile si relevante, atunci este nevoie sa se construiasca in baza initiativelor celor care au si responsabilitatea de a le implementa. Forta de actiune este una arhimedica, de jos in sus, si poate fi pusa in valoare de metodologia LEGO® SERIOUS PLAY®. Sesiunile se pot implementa atat in offline, cat si in online utilizand tehnologii care implica solutii practice de video conferinta, de live streaming si productie video.

Din ce in ce mai multe companii recurg, in ultima vreme, la aceasta metodologie. Piesele LEGO® sunt o interfata ludica pentru workshop-uri sistemice si aduc la suprafata idei, propuneri si solutii pentru unele dintre cele mai complexe provocari ale organizatiei: exercitii de revalidare a strategiei actuale, initiative noi in context de schimbare, management-ul situatiilor de criza, decizii de redesign a business-ului sau segmente din business, proiecte complexe sau strategice in organizatie. Acum aceste sesiuni de lucru sunt posibile via evenimente hybrid, digitalizate.

LEGO® SERIOUS PLAY® este un proces facilitat, iar rezultatele si impactul acestuia sunt direct corelate cu calitatea facilitarii. Alinierea cognitiv-emotionala, atat la nivel individual, cat si la nivel colectiv, creeaza un impact pozitiv asupra dinamicii grupurilor de lucru si asupra rezultatelor obtinute, contribuind la cresterea performantei echipei si generand inovatia si procesul de asumare a initiativelor in organizatii. La Exploratist avem o echipa de consultanti, bine pregatita si antrenata, gata oricand sa intre in actiune.

Principele chei pe care metoda le activeaza:

• Mod intentionat de a folosi imaginatia
Participantii stiu ca vor apela la imaginatia lor – acest lucru este, de fapt, capacitatea lor de a-si forma o imagine mentala care reprezinta ceva ce nu exista inca – astfel inca sa poata sa vada lucruri care inca nu s-au intamplat. Ei exploreaza un stadiu posibil si plauzibil sau vizualizeaza realitatea curenta intr-o maniera diferita si inteleg complexitatea si incertitudinea acesteia intr-un alt mod.

STUDIU DE CAZ #1: 

• Explorare si pregatire, nu implementare
Participantii sunt liberi sa isi imagineze multe lucruri diferite in timpul exercitiului. Exploreaza diferite drumuri, zigzag-uri si gasesc ceea ce merge si ceea ce nu merge. Multe dintre lucrurile propuse vor ramane cel mult niste idei; altele vor fi transformate in actiune. Dar actiunea nu este scopul procesului, imaginatia este.

STUDIU DE CAZ #2:

Un set specific de reguli sau limbaj
Cand isi imagineaza, participantii trebuie sa respecte un set de reguli sau un limbaj specific. Acest lucru ajuta in spargerea tiparului de gandire normala si incurajeaza participantii sa dea frau liber imaginatiei. Sunt capabili sa exploreze noi posibilitati in loc sa se ingrijoreze in a lua decizii. Multi dintre noi ne gandim ca trebuie sa luam decizii cat mai rapid si cat mai repede posibil in decursul unui proces. Prin urmare, numai un sistem de limbaj specific poate distruge aceasta conceptie, si ne poate ajuta sau chiar forta in a continua faza explorarii si a imaginatiei.

STUDIU DE CAZ #3: 

Clientii nostri din industria chimica, IT si FMCG si-au manifestat un grad foarte ridicat de satisfactie cu privire la rezultatele obtinute prin utilizarea metodologiei LEGO® SERIOUS PLAY® in cadrul unora dintre cele mai serioase provocari de business pe care le-au avut anul acesta. Au identificat, astfel, solutii dintre cele mai indraznete, actuale, inedite si eficiente, capacitand, in mod egal, efortul, sustinerea si asumarea tuturor membrilor echipei de management.

Prin intermediul metodologiei LEGO® SERIOUS PLAY®, am reusit sa construim in organizatiile clientilor nostri, un adevarat momentum de inovatie si asumare de idei si initiative strategice. Astfel, piesele LEGO® au devenit o metafora, o reprezentare 3D pentru proiectele si directiile strategice implementate.

Divizia 360° de brand engagement Exploratist dedicata evenimentelor experientiale si corporate implementeaza LEGO® SERIOUS PLAY® atat in format offline cat si in format digital, integrand-o, totoadata, alaturi de alte solutii de digital event management. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related