Creativii de la Facemvirale lucreaza sub deviza: „Nu te pricepi? Insista!”

Creativii de la Facemvirale lucreaza sub deviza: „Nu te pricepi? Insista!”

Continutul lor online a fost apreciat de oameni cunoscuti din zona culturii. Mircea Cartarescu, Irina Margareta Nistor si Victor Rebengiuc sunt o parte dintre cei care au dat share clipurilor facute de ei. Creativii de la Facemvirale, Sever Andrei, Ionuţ Oprea, Dora Bârzan si Iulian Sfircea sunt actori profesionisti si se ocupa cu divertismentul online.

Cu un aparat DSLR imprumutat, au tras primele materiale. La primul, “Gazele de şist”, s-au bucurat pentru 1000 de vizualizari de parca ar fi castigat Simona Halep 3 Wimbledonuri la rand. La al doilea, “Trailer de film romanesc“, care a adunat  15.000 de vizualizari in 24 de ore, s-au gandit ca au intrat in liga mare. Asta pana au vazut cum stau in raport cu alti creatori de continut online, care au milioane de accesari. Dar ei si-au continuat munca, in acelasi stil.

“Ne-am bucurat ca niste copii la acadele cand am vazut ca ne distribuie apreciativ personalitati ca Mircea Cartarescu, Irina Margareta Nistor sau Victor Rebengiuc. De la public primim toata gama intre : “Bravo, baieti! Sunteti cei mai buni”, sau amenintari cu moartea si acuzatii conspirationiste”. 

Grupul Facemvirale ne povesteste despre ce inseamna producerea de continut de divertisment online si cum merge procesul de creatie, in cazul lor. De la idee pana la upload-publish-share.

 

Creativii Facem Virale

Sever Andrei, Ionuţ Oprea, Dora Bârzan si Iulian Sfircea. Suntem actori profesionişti din Bucureşti, Sibiu, Maramureş si Babadag.  Ne-am intalnit la facultatea de teatru, ne-am imprietenit şi acum suntem parteneri la facemvirale.

Cel mai important lucru care ne uneste este lipsa oricarui simt al penibilului in online. Facemvirale a functionat de la bun inceput ca o gasca de instalatori care isi sparg propriul apartament, dupa care se apuca de masurat, apoi se intreaba unii pe altii ce trebuie sa repare. :)

In unele situatii limita, proiectele s-au intamplat doar pentru ca ne doream cu totii sa devenim virali cu orice pret. Norocul nostru a fost ca nu ne-am intalnit in acele momente cu Mefisto, ca ne-am fi vandut si vietile stranepotilor pentru un million de vizualizari.

De la bun inceput am fost constienti ca ne doream sa facem performanta intr-un domeniu pentru care nu aveam pregatire, aptitudini, viziune sau resurse si uneori nici macar timp. Am avut din plin insa idei si chef de facut oamenii sa rada. Unii i-ar spune lipsa de responsabilitate, heirupism, amatorism, inconstienta, etc. Noi ii spunem Facemvirale, sub deviza: „Nu te pricepi? Insista!”

 

Cum a venit ideea

Facemvirale este un canal de divertisment pe YouTube. Initial ne-am dorit sa fim si o casa de productie publicitara targetata pentru mediul online, dar am realizat ca nu ne duce capul pe partea economica, pe scurt, prea multi creativi, prea putine creiere antreprenoriale. Asa ca am ramas la ce credem ca ne pricepem, divertisment. Primele noastre materiale, nu sub semnatura facemvirale (ca n-au fost virale) au fost doua spoturi video de promovare pentru o aplicasie de asigurari.

Cand ne-am apucat de treaba asta, noi patru nu aveam mai nimic. Filmam cu un aparat DSLR imprumutat de la prietenul nostru Victor Suciu, fara microfon de camera, cred ca nici trepied nu aveam, noroc ca avea Sever un reflector de vreo 500W, pe care-l foloseam peste tot.

 

Primele materiale, drumul catre virale

Sketch-ul cu “Gazele de şist” a avut cam 1000 de view-uri. Ne-am bucurat de ziceai ca a castigat Halep 3 Wimbledonuri la rand. Atata ne-a dus mintea. Al doilea material, “Trailer de film romanesc“, a adunat  15.000 de vizualizari in 24 de ore. Evrika! Eram in liga mare. Dupa care am vazut la altii niste sketch-uri cu cateva milioane si ne-am revenit.

 

Subiectele fierbinti pe care le abordati

Orice subiect “fierbinte”. Fie ca e vorba de politica, stiinta, divertisment, can-can, daca avem o parere si credem ca are potential de dezbatere, ne bagam in seama. Noi nu prea stim ce prinde la public pentru ca nu prea ne-am pus intrebarea asta pe bune.

Daca am fi facut-o probabil ca eram mult mai populari. Cel mai vizualizat clip al nostru este un pamflet politic folcloric, “Viorele, Viorele”, despre un  fost prim ministru al Romaniei. Va lasam sa descoperiți singuri care.

 

Urmatoarele pe lista popularitatii sunt o serie de trei muzicale pe ritmuri orientale, despre unde gravitaționale , Interstelar și planeta Terra. Noi le zicem generic “manele stiintifice” și fac parte dintr-un demers cvasi-educativ, pe care vrem sa-l dezvoltam. 

 

De ce este nevoie pentru a fi un bun creator de divertisment online

Cultura generala minima, timp, umor si gandire la prima mana, sa verbalizezi si sa pui in practica cele mai tampite idei care-ti vin in minte. Tehnic, chestiuni elementare: la imagine, roşu e rec, patratu' e stop, şarfu’ pă iris, sound on si niște montaj acolo. Cine nu le are pe astea, sa-si ia un Sever care le știe pe toate.

Si important de menționat , multa, foarte multa disponibilitate pentru improvizații de ultim moment, de genul “ne-am gandit  sa filmam clipul ziua afara, dar ne-am intins la povesti inutile asa ca -l tragem noaptea in interior”.

 

Echipa de creatori de continut

Performerii facemvirale, adevaratii eroi ai artei, care s-au aruncat cu incredere aproape oarba in scenariile noastre uneori dubioase sunt: Bogdan Costea, Eduard Cîrlan, Cristina Draghici, Camelia Pintilie, Mădălina Dorobanțu, Cătălin Coșarcă, Ana Maria Calița, Radu Dragomirescu, Radu Bucalae, Ștefan Huluba, Kostas Mincu, Ștefan Mihai, Adi Tudose , Johnny Badelita, Andreea Verde, Iulia Verdeș, Dan Coza, Andy Horjea, Adrian și Mihai Pîrcalabu, Mihai Răducu, Andrei Aradits, Andrei Morariu, Jimmy, Diana. Daca am uitat pe cineva, cerem sa fim rusinati in public pentru aceasta erezie. 

 

Publicul si fanii

Primii fani sunt familiile noastre care ne-au sustinut la greu, lumea de bine care ne-a ajutat cu resurse sau locații moca, persoane publice care ne-au dus materialele catre publicul lor, jurnaliști și bloggeri care au scris despre ceea ce facem si cateva mii de abonati pe canal. Ne inclinam.

Ne-am bucurat ca niste copii la acadele cand am vazut ca ne distribuie apreciativ personalitati ca Mircea Cartarescu, Irina Margareta Nistor sau Victor Rebengiuc.

 

Mai sunt realizatorii de emisiuni TV care ne difuzeaza pe sticla, sau publicatii online care preiau materialele noastre pe propriile platforme. Unii mai “uita” sa citeze sursa, noi le mai amintim, asta e viata de creatori de continut din Romania.

De la public primim toata gama intre : “Bravo, baieti! Sunteti cei mai buni”, sau amenintari cu moartea si acuzatii conspirationiste.

 

 

Strategia de continut

Nu avem strategie. Facem slalom printre joburile si proiectele noastre care ne platesc chiria si cand simtim ca avem ceva relevant de aruncat in virtual, sunam goarna si ne miscam cat putem de repede. 

 

 

Cum se face, de la idee la upload-publish-share

Tot timpul am pornit de la sintagma “Cum ar fi daca…?” Cum ar fi daca am canta despre descoperiri in fizica si in astronomie pe ritmuri orientale? Cum ar fi sa facem o melodie despre planeta noastra? Cum ar fi sa facem un trailer al unui film romanesc inexistent?

Se formulează intrebarea, Ionuţ se inchide intr-o pestera fara mancare si apa si i se apuca sa scrie cu cremene pe pereti, Sever scrie pe laptop de la terasa si bea prosecco, dupa care Dora le spune ca e o prostie. Se repeta procesul pana cand toata lumea ajunge sa fie de acord ca e o prostie si abia atunci Dora se apuca sa organizeze filmarea. Adica face toata treaba.

Iulian se ridica din pat, isi ia chitara, gasește din prima un acord intotdeauna perfect, face muzica si Andy face mix-ul mai mult ca perfect. Ne adunam cu totii, povestim actorilor despre ce e vorba in clip (inainte cu 15 minute de filmare), discutam putin niste detalii, vezi doamne, tehnice, tragem uneori si 12-16 ore. Continuam distractia la montaj, cu ceva mai mult prosecco, de data asta pentru toti patru, nu doar pentru Sever. Cand e gata, il scoatem pe Sever-multitasking din priza si il bagam in perfuzii cu lamaie si avocado. Upload- Publish-Share, mission accomplished!

 

Cum au evolutat lucrurile de la DSLR-ul imprumutat

Nu mai lucram cu un aparat DSLR imprumutat si avem doua reflectoare. Mai imprumutam microfoane pentru materialele muzicale, dar Ionuţ o sa faca un credit pentru asta, dupa ce isi vinde drona si isi gaseste un job adevarat. E greu cu divertismentul independent și de calitate, ca de obicei calitatea costa timp, bani, resurse. Noi incercam sa scoatem cat de mult putem din ceea ce avem și, mai departe, poporul sa ne judece!

 

Planuri, visuri si dorinte

Ne dorim foarte mult sa sustinem un concert live. Avem un concept haios in care credem si in perioada asta ne gandim sa ne luam ceva mai in serios cu treaba asta. Nu de alta, dar deja ne bat fanii obrazul ca vor album, ca nu scoatem materiale destule, ca nu facem treaba.

Asa ca, in perioada ce urmeaza mai tragem de noi, mai rupem din timpul liber si ne asumam in fata poporului viralist ca o sa facem tot ce tine de noi ca sa implinim acest vis.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related