Meriti sa fii surprins. O tot zice Lidl de ceva vreme, dar iata ca momentul a venit si retailerul a lansat un clip de branded content, cu insighturi din literatura. Pentru ca, spun ei, cele mai grozave mancaruri romanesti nu sunt scrise in cartile de bucate, ci in beletristica. Si au ales Ion a lui Liviu Rebreanu, pornind de la intrebarea – cum arata masa de la nunta lui Ion? Stiti voi, nunta aia aranjata pentru zestre, pentru ca Ion nu o iubea pe bogata Ana, ci pe saraca Florica.
Daca Ion este primul roman obiectiv din literatura română, Lidl si-a permis sa fie subiectiv si a improvizat, pe tema, o lume in care Liviu Rebreanu si Ion se intalnesc.
Istoricul literar Andrei Moldovan are cateva interventii in clip si sustine ca scriitorul a imprumutat multe aspecte din personalitatea lui personajului sau, iar dorinta de afirmare ca scriitor in Bucurestiul interbelic, coincide cu dorinta lui Ion de imbogatire. Astfel, gusturile personajului sunt gusturile autorului.
Mai departe, povestea face o incursiune in meniul de zi cu zi al taranului din acea perioada, si mentioneaza preferinta pentru lactate, in detrimentul carnii, in timpul saptamanii. Campania e semnata de Mullen Romania.