[Single de Romania] Marieta Manolache, Blue Velvet: Cred ca oamenii s-au saturat de aceasta spoială, de aceasta perfectiune de pe retelele sociale

[Single de Romania] Marieta Manolache, Blue Velvet: Cred ca oamenii s-au saturat de aceasta spoială, de aceasta perfectiune de pe retelele sociale

Marieta Manolache impreuna cu trupa ei, Blue Velvet, e la primul single lansat, “In vis”. Combinatie de electronica, alternative, cu atmosfera multa in mix, trupa se pregateste de primul album pe care-l vrea inchegat, in acelasi timp fiecare piesa sa spuna o poveste. Ce te mai faci cand bugetul nu-ti da voie sa faci tot timpul clipurile si inregistrarile la care te gandesti?

“Daca nu ai bani, poti sa improvizezi un studio de inregistrari, de cele mai multe ori limitarile duc la solutii foarte creative”, spune Marieta

In vis e regizat de Iustin Surpanelu si e piesa la care s-a lucrat un an de la productie la clip. “Suntem super mandri de rezultat, e "copilul" nostru si chiar am vrut tare mult ca prima noastra piesa lansata oficial sa fie una de care sa fim mandri. Blue Velvet inseamna Marieta Manolache, Szabolcs Antal, Tarfin Chiorean, Liviu Ichim si Adrian Buzatu iar muzica si viata lor e si aici.

 

Single-ul anilor 2020

Un single ar trebui sa reflecte starea actuala a artistului / trupei si a temelor care il / o /ii intereseaza, sa fie acel cantec care reprezinta cel mai bine stilul artistului in acel moment si prin intermediul caruia el poate spune cel mai bine povestea care vrea sa ajunga la oameni. Din cate am observat in ultimul timp, single-ul trebuie sa fie catchy, sa atraga usor atentia publicului, dar, din punctul nostru de vedere, trebuie sa fie si autentic, nu doar sa sune bine si catchy. Cel mai usor si mai eficient e sa lansezi un single in mediul online, pe youtube, facebook, dar functioneaza foarte bine sa ai o strategie combinata de online si offline, pentru ca experienta lansarii lui sa fie una de impact. E mult mai usor acum sa lansezi muzica noua, ai atatea platforme care faciliteaza acest lucru, ceea ce e minunat. Problema e ca piata ajunge sa fie suprasaturata si atunci chiar e nevoie sa vii cu o abordare super creativa, dar, din nou, una autentica. Cred ca oamenii s-au saturat de aceasta spoială, de aceasta perfectiune pe care o intalnim pe retelele de socializare si vor sa vada viata reala, ceva ce e autentic și care prezintă un adevăr al artistului. 

 

Single-uri pe banda rulanta sau album? 

Single-urile pe banda rulanta functioneaza cel mai bine acum, am observat ca asta e trendul. Oamenii nu prea mai au rabdare sa asculte un album cap coada, sa il digere. Desi daca si-ar acorda acest timp, satisfactiile ar fi foarte mari. Oricum, pentru noi, ca trupa, e fain ca, la concerte, oamenii sa ne stie piesele, sa cante odata cu noi, in felul asta se stabileste mult mai profund legatura pe moment. De aceea e important sa scoatem cat mai multa muzica, cat mai des. Deocamdata, noi avem lansata oficial o singura piesa, de aceea nu prea putem vorbi din proprie experienta despre acest lucru si incercam sa ne conectam cu publicul care vine sa ne vada fix atunci pe moment, sa dam chiar ce e mai bun atunci si astfel sa compensam neajunsul asta de a nu avea destula muzica pe YouTube. 

In ceea ce priveste albumul, sincer, noi cam asta ne dorim sa facem, sa gandim piesele noastre ca parti ale unui intreg, probabil de asta si asteptam si ne luam timp in ceea ce priveste lansarea de piese noi, pentru ca vrem sa scoatem pe piata un material inchegat, care sa aiba sens si cand asculti fiecare piesa separat, dar si cand il asculti pe tot, in intregime.

 

De la piesa la clip

Din pacate, pentru noi a durat destul de mult tot procesul productiei si apoi lansarii single-ului. Am compus piesa "În vis", single-ul nostru, undeva in februarie, martie 2018 si abia in noiembrie am intrat in studio cu ea si cu inca 3 piese. Videoclipul l-am filmat in februarie 2019 si a fost gata pentru lansare in martie 2019. Deci pentru noi a durat un an tot acest proces, insa suntem convinsi ca lucrurile se intampla mult mai rapid de obicei. Cu toate astea, suntem super mandri de rezultat, e "copilul" nostru si chiar am vrut tare mult ca prima noastra piesa lansata oficial sa fie una de care sa fim mandri si sa o ascultam cu placere mult mult timp, fara sa ne saturam de ea. Eu inca o ascult cu super mare placere si e una dintre piesele mele preferate dintotdeauna :D. 

 

Cat mai co$ta sa faci muzica

Bugetul variază, în funcție de resursele pe care le ai și de oamenii cu care lucrezi, de ideile pe care le ai si cum le pui in aplicare. Mai mult decat o suma propriu-zisa, conteaza oamenii cu care lucrezi, conteaza sa te conectezi cu ei, sa intelegeti fiecare ce vrea fiecare si, astfel, produsul va fi unul bun, indiferent de suma pe care o investesti. Pentru ca va fi ceva ce te reprezinta pe tine ca artist, in primul rand.

Noi am avut norocul sa lucram la În vis cu Ucu (Ionut Marina), la productie si mix, iar Ucu a inteles exact ce ne dorim de la piesa, a fost chiar inspirat de ea si a venit cu partile lui de synth, ca sa imbogatim mixul final, ceea ce ne-a bucurat foarte mult. Iar pentru clip, faptul ca am lucrat cu Iustin Surpanelu, a fost cireasa de pe tort. Ideile lui ne-au inspirat si pe noi sa venim cu idei proprii si, impreuna, sa ajungem la un produs vizual care a sustinut atat de bine abordarea noastra muzicala.

 

  

Principala piedica in lansarea unui single

Nu cred ca exista o piedica reala in lansarea unui single, in cazul nostru lucrurile au mers un pic mai greu pentru ca, deocamdata, muzica e un hobby pentru noi, avem alte joburi full time, suntem 5 oameni diferiti si e putin mai dificil ca toate lucrurile sa se sincronizeze. Dar, daca vrei sa scoti un single, nu e greu. Daca nu ai bani, poti sa improvizezi un studio de inregistrari, de cele mai multe ori limitarile duc la solutii foarte creative. Chiar si pe partea de productie. Iar cu promovarea in Romania, cred ca lucrurile incep sa mearga din ce in ce mai bine si in zona asta, e foarte importanta Social Media, dar cred ca si cluburile, localurile sunt deschise in a gazdui concerte de lansare de clip, album etc.

 

Ce a prins cel mai bine

Singurul nostru single si de care suntem, oricum, cei mai mandri, e În vis. A prins foarte bine si la public, ceea ce ne bucura tare mult. E un sentiment super fain sa faci ceva din pura placere si pentru ca functioneaza in capul tau, iar acel ceva sa ajunga sa le placa si celor din jur. Suntem tare mandri si de clip, regizat de Iustin Surpanelu si produs in colaborare cu Talo Media, si de concertul nostru de lansare de la Casa Tranzit in Cluj.

 

 

Cine te inspira?

Tarfin: 

 

Adi: 

 

Liviu: 

 

Marieta: 

 

 

Ce ma inspira pe mine, de exemplu, la noul proiect al lui Hayley Williams e felul in care e gandita productia, insertii de sound design care adauga culori noi piesei, vocal performance-ul care nu e doar corect si suna bine, dar are si o puternica incarcatura emotionala, linia de bas, alternanta intre cuvinte cantate si cuvinte vorbite in piesa etc.

Iar ce mi-a placut cel mai mult din punct de vedere al promovarii single e ca acest prim single e primul episod dintr-o poveste in 3 episoade, fiecare cu clipul ei. Sigur, nu e o noutate conceptul asta, dar ma fascineaza felul in care piesele pot fi conectate intre ele si pot spune o poveste care evolueaza, atat prin sunet, cat si prin imagine. Apoi, mai e si partea de dupa lansarea clipului oficial, cu bucati de making of, din studio, procesul de scriere al versurilor, chiar si un lyric video care e un making of destul de unpolished, dar care e super autentic, mi se pare ca toate astea cumulate duc la o experienta super sincera pe care ajungi, ca ascultator, sa o ai cu un anumit artist si cu o anumita piesa.

 

O alta strategie care mi se pare super tare e, oarecum, in extrema cealalta. Just do your thing si nu te interesa de ce vor fanii sau oamenii de la tine, in general. Cam asta mi se pare ca a fost abordarea Tool si cred ca functionat foarte bine, si-au creat un fanbase super puternic, tocmai pentru ca nu le-au dat oamenilor tot ce au cerut ei, si-au vazut de treaba lor, de muzica lor, in ritmul lor, si asta e tot ce a contat. In schimb, a fost o miscare super smart anul asta, odata cu lansarea celui mai recent album, Fear Inoculum, sa isi lanseze muzica pe platformele de streaming, dupa 100 de ani de asteptare din partea fanilor. :))

 

Colaborari cu oamenii care trebuie

Cand o piesa e gata, o ascultam si in masina, ca sa vedem cum suna, it s a fun thing to do, dam ture cu masina si ascultam la maxim piesa.

La piesa În vis am colaborat cu Ionut Marina, la studioul Bigtime Production din Cluj. Cu el lucram in continuare si la restul pieselor de pe viitorul EP.

La urmatorul nostru single, Spatii goale, care e in productie momentan, lucram cu Tiki Horea, la studioul Luna Recording Studio, tot in Cluj, in urma unui concurs pe care l-am castigat. 

 

Cat de importanta e imaginea

Imaginea e foarte importanta, conteaza mult felul in care te prezinti, face parte din mesajul pe care vrei sa il transmiti. E important, de asemenea, sa ai o imagine coerenta. Insa uneori, mai ales in concerte, preferam sa renuntam la rigori de genul asta, pentru a ne simti cat mai confortabil in pielea noastra. Avem noroc ca suntem inconjurati de oameni super pasionati si foarte creativi, in domeniul asta al imaginii, si ca putem avea acces la ei.

Pe video am lucrat cu Iustin Surpanelu si Talo Media, pe foto si grafica lucram cu Anca Ardelean, make-up cu Teodora Ursulean, hairstyling cu Denisa Sabău. Logo-ul a fost realizat de Gabi Petruț. In timp, am adunat in jurul nostru un grup de oameni carora le place ce facem si care ne sustin cu ce au ei mai bun si suntem recunoscatori pentru asta. 

 

Scena locala in ultimii 5 ani

Cred ca principalele schimbari sunt cele care au venit odata cu cresterea popularitatii retelelor de socializare, totul se intampla cu o viteza uluitoare acum, content is life. Deci trebuie sa hranesti aceasta nevoie de mai mult, mai multa muzica, mai multe video-uri, mai multe fotografii, mai multe postari, ceea ce poate fi un pic coplesitor. Partea buna e ca e usor sa iti promovezi muzica, e usor ca ea sa ajunga mai departe de garajul in care compui si in care repeti. Pe noi social media ne-a ajutat foarte mult, desi nu am investit chiar atat de mult timp si energie in asta. Consider, oricum, ca cea mai importanta experienta, si care va face ca mesajul tau sa ajunga intr-un mod cat mai autentic la oameni, e tot clasicul concert.

 

  

Ce e pe val in momentul asta?

Mi se pare ca sunt cam doua trenduri, oarecum opuse. Unul e sa creezi muzica "pretty", productia sa sune impecabil, refrene catchy, foarte multa forma si poate mai putin fond. Iar celalalt e sa fii super autentic in abordarea ta, sa iti pui sufletul pe masa si pentru asta nu e neaparat nevoie ca productia sa fie impecabila, ci conteaza ca ceea ce faci sa fie sincer si cam atat. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related