Epidemia de COVID-19 este un test pentru lumea lui 2020. Un test pentru guvernanți și societate, pentru economie, companii și branduri și pentru capacitatea oamenilor de a găsi soluții în condiții de criză. Efectele epidemiei se văd deja: sute de evenimente au fost anulate la nivel mondial, de la târguri de carte la concerte, gale de premiere ți lansări, unele companii au oferit angajaților posibilitatea de a lucra de acasă, altele au restricționat întâlnirile externe și au renunțat la orice eveniment. A pune pe pauză totul nu este o soluție, însă. Măsurile anunțate de autorități sunt necesare, la fel ca și prudența. Dar ne putem baza pe tehnologie pentru a merge mai departe, spune Adrian Pochiscan, Director Tehnic 360 Revolution.
Compania 360 Revolution, specializată în organizarea de evenimente, are câteva soluții pentru situația de criză declanșată de epidemia de COVID-19, indiferent de mărimea evenimentului sau natura lui.
Nevoia brandurilor de a comunica, fie către exterior, pentru consumatori, fie intern, către angajați, nu dispare, ea rămâne la fel de prezentă.
De aceea este important ce soluții va găsi fiecare de a-și rezolva în continuare această nevoie, respectând deciziile autorităților.
Cu ajutorul tehnologiei, un eveniment standard cu 500 de oameni se poate transforma într-unul unde același număr de oameni este prezent în același moment, dar sunt distribuiți în diverse locații. Prin soluții practice de video conferință, live streaming și producție video, companiile pot să își ducă planurile mai departe și în timpul crizei. Cum a fost afectată până acum piața și cum ne poate ajuta tehnologia în situația impusă de epidemie, explică Adrian Pochiscan după cum urmează.
Serviciile 360 Revolution în 2020
Suntem o companie de creație și producție în care îmbinăm pasiunea și experiența pentru a realiza evenimente de toate categoriile și dimensiunile.
De la Spotlight la iMapp, lansări de produse sau servicii și tot felul de conferinte, business-ul nostru este reprezentat de evenimente.
Soluțiile noastre se pretează atât pentru domeniul privat cât și pentru cel public și includ toți pașii esențiali pentru managementul unui eveniment începând cu stabilirea obiectivelor și a publicului țintă, resurse și bugete la logistică și implementare.
Tehnologii noi
În ultimii doi ani am investit cel mai mult în tehnologie cu scopul hibridizării evenimentelor: fie ca vorbim despre videoproiecție, streaming, producție video sau holografică.
În momentul de față dispunem de infrastructura necesară pentru realizarea tuturor tipurilor de hologramă: indoor, outdoor, indiferent de dimensiune, grad de complexitate și interacțiune.
De exemplu: Ultimele două holograme produse au fost un borcan de maioneză (aprox.20 cm), indoor și Constantin Brancuși (6 m), outdoor.
Cererea de videomapping, pe piață, domeniu la care ne pricepem poate cel mai bine din țară, este din ce în ce mai mare motiv pentru care ne updatăm constant parcul de echipamente cu servere și proiectoare de ultimă generație.
Ultima investiție a fost într-un sistem de teleprezență care permite conectarea unui număr foarte mare de paticipanți, indiferent de locația în care se află și de sistemul de comunicație pe care îl dețin.
Măsurile impuse de autorități
Restricțiile impuse începând de ieri și până pe 31 martie de către autorități ne afectează direct și profund, în condițiile în care suntem o echipă mare, ce numără peste 40 de oameni.
Sigur că suntem îngrijorați de situația creată. Cu toate acestea, vrem să salutăm public și să susținem toate deciziile autorităților române ce au ca scop prevenirea răspândirii noului coronavirus. O să (ne) fie greu în următoarea perioadă, dar acest lucru contează mult mai puțin în raport cu grija pentru sănătatea celor din jur. Grija pentru copiii noștri, pentru părinții noștri, pentru colegii noștri și pentru noi.
Trebuie să fim cu toții conștienți că dacă nu ne este mai întâi bine tuturor, ca societate, nu are cum să ne fie bine fiecăruia în parte.
Impactul crizei în industria de BTL
Sectorul va fi cu siguranță foarte afectat. Cât de afectată va fi fiecare companie… acest lucru va depinde de doi factori: durata crizei, respectiv a restricțiilor și cum va ști fiecare să gestioneze această criză. Nevoia brandurilor de a comunica, fie către exterior, pentru consumatori, fie intern, către angajați, nu dispare, ea rămâne la fel de prezentă.
De aceea este important ce soluții va găsi fiecare de a-și rezolva în continuare această nevoie, respectând deciziile autorităților.
Soluții pentru perioada epidemiei
Oferim soluții practice de video conferință, de live streaming și producție video.
Live streaming-ul este probabil cel mai cunoscut deși circulă despre el multe mituri pe care le putem demonta cu o altă ocazie. Live streaming-ul presupune distribuția unui eveniment (concert, training, prezentare de produs etc.) în timp real, oriunde în lume, folosind o platformă personalizată sau în social media. Vizualizarea evenimentului se poate face ușor, până și cu un smartphone.
Dar aș vorbi mai mult despre o soluție mai complexă și anume real time video communication sau transmisiunile live de tipul video conference. Există două tipuri. Ele se diferențiază prin numărul participanților și tipul comunicării – unidirecțională sau bidirecțională. Indiferent de care ai nevoie, beneficiile sunt evidente în condițiile actuale de restricție:
- Se pot conecta simultan multe locații (din țară sau din străinatate)
- Numărul participantilor într-o singura locație poate fi mic respectând deciziile autorităților însă totalul participanților este practic nelimitat
- Echipamentele sunt ușor de folosit, utilizează lățime de bandă standard și retele IP publice, latența e mica și calitatea ca în viața reală
- Securitate ridicată a datelor
- Afișează automat formate majore de documente (PPT, PDF, JPG) pe o suprafață de prezentare; dispare necesitatea trecerii de la aplicație la aplicație pentru a arăta slide-urile prezentării
- Opțiuni de prezentare a slide-urilor în funcție de preferința utilizatorului
Reacțiile clienților
Prima reacție a clienților a fost de amânare pe termen nedefinit a evenimentelor deși este evident că acest lucru are consecințe demobilizatoare. Să oprești lansarea unui produs de exemplu este aproape de neconceput în condiții normale de piață iar efectele pe termen mediu și lung nu pot fi decât negative.
360Revolution are variante pe care le discută cu cei care în continuare vor să-și țină o conferință națională de vânzări sau să-și lanseze un produs, fără a fi nevoiți să strângă sute de oameni laolaltă. Dacă până acum digitalizarea evenimentului era mai degrabă percepută ca fiind un moft, acum este o soluție la îndemână , rapidă și cost-effective. Uitați-vă la brandurile mari, internaționale de telefonie sau din industria auto care își lansează noile modele exclusiv online. Inclusiv Dacia a facut asta pentru modelul sau electric. Iată deci cum viitorul e acum :)
Evenimentele hibrid
În mod firesc printr-un eveniment înțelegem prezența mai multor oameni în același loc și același timp. În cadrul evenimentelor hibrid momentul rămâne același dar noțiunea de locație se schimbă.
Un eveniment standard cu 500 de oameni se poate transforma cu ajutorul tehnologiei, într-un eveniment în care acest numar de oameni este prezent în același moment dar sunt distribuiți în diverse locații.
Ce urmează pentru piața de evenimente din România
Din nou spun că urmează o perioadă complicată pentru întreaga societate. Ceea ce înseamnă o perioadă complicată și pentru cei implicați în evenimente. Știm că nu ne va fi ușor, dar suntem pregătiți pentru ceea ce urmează și pentru orice nevoie de comunicare ar avea clienții noștri. Mai mult, deja lucrăm la câteva proiecte care, credem noi, ne vor ajuta pe toți să trecem mai ușor și în siguranță de aceste săptămâni.