Femeilor din toată lumea, dedicație publicitară

Femeilor din toată lumea, dedicație publicitară

E doar o senzație sau după Super Bowl lumea a uitat să mai facă reclame?! Cum așa, chiar de Ziua Internațională a Femeilor, să nu cădem jos de la emoționantele, inspiraționistele și motivaționalele spoturi! Le-am mai adunat noi vineri, în tradiționalul Ad List, dar am așteptat că după ziua cea mare, vor da năvală. Și au venit... câteva. Alese.

Primii care au sărit în ochi au fost TED & Ultimate Software, care îndeamnă femeile să-și stabilească altfel prioritățile. N-ar mai trebui să tindem spre perfecțiune și aprobare publică. Curajul e la modă acum. Cu ajutorul lui se pot construi lumi în care este loc pentru toți și toate. Mai puțin pentru stereotipuri.

Să nu mai fim cum se așteaptă cineva să fim, sugerează și Catalyst, o organizație non-profit care lucrează cu unii dintre cei mai puternici CEO și companii de top din lume, pentru a construi locuri de muncă, în mare parte, pentru femei. #BiasCorrect este campania lor dedicată femeilor, din acest an. În clasicul și afectivul alb-negru, elementul emoțional a funcționat atât de bine, încât radarul empatiei noastre a atins cote maxime. 

Să nu fim indiferenți, să nu stăm într-o parte atunci când vedem, auzim, intuim vreo intenție sau, mai grav, vreo manifestare de hărțuire. Să luăm atitudine. Nu pentru că asta s-ar putea întâmpla cu copilul nostru, ci pentru că într-o societate sănătoasă, șuierăturile astea de fustă scurtă, tocuri sau buze roșii, să nu mai fie o normalitate. „Stand Up” este un program de instruire, conceput pentru a preveni hărțuirea stradală și pentru a construi spații sigure și inclusive pentru toți. Programul a fost creat de L'Oréal Paris în parteneriat cu ONG-ul Hollaback.

Și Levi’s promovează libertatea de a fi oricine vrem, noi, femeile, să fim. Să nu mai auzim acum și pururea vorbe de genul: nu-i pentru femei treaba cutare. Ca nu cumva, Doamne ferește, să credem în asta. Seamănă mult cu mesajul pe care-l valorifică Barbie de o vreme: femeile pot fi orice își doresc. 

Apropo de Barbie. Campania #YouCanBeAnything merită toate aplauzele. Aceasta continuă foarte natural în comunicarea companiei. De exemplu, de Women’s Day, au spus așa: „Pentru că cei mici din spatele nostru au nevoie de modele acum mai mult ca niciodată. În onoarea Zilei Internaționale a Femeii, provocăm femeile de pretutindeni să fie un model pentru cineva, astăzi”. 

Și au continuat drăguț: „A ne imagina că putem fi orice e doar începutul, dar văzând de fapt că se poate, asta face diferența”.

Dar ca să ne amintim că lumea nu-i atât de roz, ca și căsuțele acestor păpuși, să admirăm niște opere de artă ale Agenției VCCP. Proiectul prezintă o serie de perne brodate cu fraze care ne scot din sărite și dau de furcă nervilor, pe care bărbații și femeile le mai folosesc la locul de muncă. O dată pe an să le pomenim, apoi… să se odihnească în pace.

Și pentru final, ceva care să ne scoată din amorțeala călduț emoțională. Proiectul celor două cofondatoare ale agenției olandeze Cloudfactory, Vaginas Untold. E o carte în ediție limitată, la care Sandrine Le Goff și Jessica Kersten au lucrat 5 ani  și spune povestea a 33 de femei:

Am încheia cu un playlist muzical compus din piesele lui Beyoncé, John Lennon sau Lesley Gore, dar mai actual ar fi un îndemn universal valabil pentru toate femeile, pe care l-am desprins din ceea ce spun spoturile publicitare de mai sus: fiti voi, orice ar insemna asta. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related